Kenneth Solfjeld Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Har nettopp oppgradert pcen med ny maskinvare og Win 7. Opplever en ganske ustabil maskin. Spesielt nettverkskortet (Realtek) Opplever ofte en gul varselstrekant på nettverkstilkoblingen, uten at det er mulig å finne feilen. Så kan det gå 20-30 min. og vips! Så er maskinen plutselig på nett igjen. Det er nok driverrelatert. Men hver gang jeg installerer en driver, prøver Windows Update å overskrive driveren med en annen, gjerne eldre driver.. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Har nettopp oppgradert pcen med ny maskinvare og Win 7. Opplever en ganske ustabil maskin. Spesielt nettverkskortet (Realtek) Opplever ofte en gul varselstrekant på nettverkstilkoblingen, uten at det er mulig å finne feilen. Så kan det gå 20-30 min. og vips! Så er maskinen plutselig på nett igjen. Det er nok driverrelatert. Men hver gang jeg installerer en driver, prøver Windows Update å overskrive driveren med en annen, gjerne eldre driver.. Hallo! Det kan være lurt å gå inn i sikker modus for å sjekke om der er dubletter av drivere. Det vises ikke i std modus. Finner du noen gule utropstegn der, eller dubletter slett og installer på nytt.- Det kan du sjekke i egenskaper for maskinvare i system, kontrollpanel. Edit: Det kan også være lurt å sette update til, varsle meg først. Så unngår du dette update hysteriet. Du klikker bare avbryt hver gang den prøver seg fra den kanten . Vennligst BmOnline Endret 6. februar 2010 av BmOnline Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 6. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2010 Skal prøve! Takk for tips. Lenke til kommentar
Drunk_Panda Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Dette er et kjent problem, skal du fikse nett med en gang må du gjøre følgende (som jeg har erfart), sjekk ruteren din og hva den siste IP adressen den gir er. Gå på egenskaper på nettverkskort, sett IP adresse til den siste IPen ruteren gir ut. Fyll inn gateway og standard shiz. Restard pcen, og så trykker du feilsøk problemer, vips har du internet i et par timer til Har akkurat det samme problemet selv, det her er den eneste måten jeg får det til å funke da jeg selv vil. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 28. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2010 Må oppdatere her litt: Win 7 kræsjet for nte gang, så jeg måtte installere win 7 på nytt. Nå må jeg rulle tilbake driveren og installere nyeste driver hver gang jeg ikke får connection. Det er annen hver gang jeg slår på maskinen.. Lenke til kommentar
nissen8663 Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Må oppdatere her litt: Win 7 kræsjet for nte gang, så jeg måtte installere win 7 på nytt. Nå må jeg rulle tilbake driveren og installere nyeste driver hver gang jeg ikke får connection. Det er annen hver gang jeg slår på maskinen.. Hei! Har du oppdater bios? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Må oppdatere her litt: Win 7 kræsjet for nte gang, så jeg måtte installere win 7 på nytt. Nå må jeg rulle tilbake driveren og installere nyeste driver hver gang jeg ikke får connection. Det er annen hver gang jeg slår på maskinen.. I min erfaring skal ikke en nettverksdriver føre til at W7 krasjer, antar at du har en annen underliggende feil som gjør at du får mye trøbbel. Tar utgangspunkt i at du har original w7, hvis ikke så bør du i alle fall ikke fortsette å innstallere den versjonen som du nå bruker. Er du sikker på at systemet ditt er 100% stabilt? Dvs ingen feil på minne eller cpu? Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 28. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2010 (endret) Har kjøpings win 7 ultimate, og har ikke funnet fysiske feil på maskinen. Jeg har selv kjørt diagnose på maskinen, uten å finne noe, så jeg leverte den inn for proff sjekk. De fant ingenting. Har nyeste bios på mainboard, men jeg mistenker hovedkortet for å være noe ustabilt. Det er et MSI X48C Platinum. Det kan kjøre både DDR2 og DDR3, noe som visstnok kan være ugunstig for stabiliteten på kortet. Ikke vet jeg. Kan faktisk også være systemdisken. Det er en WD som har gått i 5 år. Den har vært veldig varm, helt fra starten av. Så jeg har alltid holdt et øye med den. I dag fikk jeg andre indikasjoner på at noe er galt, hardwaremessig. Fikk striper over skjermen, og en blåskjerm i 1/2 sekund. Var en tekst på blåskjermen jeg ikke fikk med meg. Endret 28. februar 2010 av KSolfjeld Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Oi, det høres ikke bra ut. Jeg personlig har prøvd å unngå Msi hovedkort lenge, rett og slett fordi man ofte ikke helt hva man får, noen produkter er knall mens andre... Antar at du bør få kjørt en del tester , lister opp litt så kan du hoppe over noen om du har allerede sjekket : 1 : Memtest86 - 8 timer, ingen feil. 2 : Occt perestroika, Linpack testen ingen feil. 3 : Se om du kan fjerne nettverksdriveren ved å "Disable" / fjerne enheten i enhetsbehandling og se om systemet fortsatt henger over tid. 4 : Sjekk S.M.A.R.T. Verdiene på harddisken din (crystaldiskinfo er å anbefale). Er det en PATA disk så kan det være lurt å prøve en ny Pata kabel og et annet slot på hovedkortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå