Gå til innhold

Hva er beste kjøp?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner jo at det er forskjeller på 40 og 50D, det er vel derfor produsentene fornyer kameraparken. Stadige forbedringer/ytelser skaper jo et slags behov for oss brukere og vi kjøper nytt. Det jeg EGENTLIG spør om er: Hva er beste kjøp av et nytt 450D og et brukt 40D og hvorfor. Begge er jo mitt 300D overlegne. Glem 50D, da forskjellene mellom det og 40D er marginale med tanke på mitt behov. Glem også 500D, da jeg allerede har et toppers videokamera.

Lenke til kommentar

450D er et innstegs-modell mens 40D er en semiproff-modell.

Bildemessig er de tålig like,men 450D har et par Mp mer,noe som ikke burde ha en avgjørende faktor.

40D er raskere/best på det meste og har en større søker,sterkere bygd etc.

Har kan du lese om den side by side.

Ville uten tvil prøvd og finne et pent brukt 40D,hvis ikke litt større kamera er et problem.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Med tanke på at 500D er generelt bedre enn 450D og koster mindre, så ville jeg heller satt ultimatumet mellom nytt 500D og brukt 40D.

Skjønt brukt 40D avhenger av tilgjengelighet på bruktmarkedet. Dersom du ikke får tak i det til under 5000 kr så ville jeg heller kjøpt et nytt 50D til 7500 kr. Reklamasjonsrett, garanti, 50D-s fordeler over 40D osv gjør det verd prishoppet opp til et nytt 50D.

Med andre ord ville jeg satt ultimatumet mellom nytt 500D, brukt 40D til under 5000 kr og nytt 50D til 7500 kr.

PS. Hvis du ikke er nedsyltet i Canon-utstyr så kan det også være lurt å være åpen for andre merker også.

Lenke til kommentar

*host* Nikon *host*

Men sånn delvis seriøst, D90 ligger fortsatt høyt i pris, men det er et kjempekamera. Det uungåelige skjer jo med oss alle Nikonbrukere. Vi går over til fullformat. Derfor kan du gjøre bra kjøp på D300-pakker. Besøk www.foto.no der har de mye slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...