paulxd Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Jeg er snart 14 år og bruker linser. Optikeren sa at jeg bør ta en linsefri dag en gang på 14 dager. Er dette viktig? Jeg har brukt linser i snart ett og et halvt år. Noen som bruker linser? Jeg har ikke så veldig bra syn så jeg kunne ikke bruke endagslinser eller månedslinser. Så jeg må bruke halvtårslinser. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Det er ingen her på forumet som har noen som helst forutsetning til å kunne bedømme (øye)helsen din bedre enn din optikker. Hør derfor på han! Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Siden du bruker halvårslinser så bør du høre på optikeren og ta en linsefri dag innimellom. Hvis ikke så er sjangsen stor for at du kan få infeksjoner og lignende. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Jeg har også fått dette rådet og følger det. Deilig med en liten pustepause innimellom. Virker egentlig ganske logisk også, at øynene har godt av en dag eller to med hvile. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå