Tante Pose Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Skal koble opp en ny PC på nett. Har win2000 installert, og får ikke opp alternativer "lokal tilkobling" i nettverksalternativer (eller hva det nå heter). Når jeg prøver å installere nettverkskortet med disketten som fulgte med det, får jeg melding om at ethernet controller ikke finnes. Er nettverkskortet ødelagt da? Vet ikke så mye om dette, håper noen andre vet... Lenke til kommentar
huf Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Let litt mer rundt på disketten for å finne den rette .inf filen, du har sikkert tatt feil fil. Finn den rette filen til windows 2000. Last eventuelt ned helt nye drivere fra nettet. Visst ikke dette hjelper så kan du kanskje ta ut kortet å sette det inn igjen, eventuelt bytte pci port. Lenke til kommentar
_Neon_ Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Høyreklikk på min datamaskin, velg egenskaper. gå til maskinvare,trykk enhetsbehandling. er det noen enheter der med spørsmålstegn forran seg? spessielt noe som heter noe med network/nettverks kontroller? i såfall høyreklikk på den, velg egenskaper og trykk oppdater drivere (eller noe i den duren) sett inn disketten og bla deg fram til den og trykk ok. Hvis den ikke dukker opp under enhetsbehandlig så er enten kortet defekt eller så står det ikke ordentlig i. Er det onboard, altså at det er innebygget på hovedkortet så kan det hende at det er disablet i bios, noe som er rart på en ny PC. Bios finner du som regel ved å trykk delete ved oppstart av maskinen. Lykke til! Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Er det onboard, altså at det er innebygget på hovedkortet så kan det hende at det er disablet i bios, noe som er rart på en ny PC. Bios finner du som regel ved å trykk delete ved oppstart av maskinen. Nå skrives det ingenting om hva slags nettverkskort det er, men her er mitt lille innspill. Jeg fikk en helt ny PC en gang med LAN onboard og fikk nettopp det samme problemet i Windows 2000. Det viste seg til slutt at hovedkortet var flashet med feil bios (fra PC produsenten) slik at det ble en adresseringsfeil til nettverkskortet. Jeg flashet med rett bios og alt fungerte som normalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå