Gå til innhold

Spillertråd: 5. Rio Ferdinand

Sir LuckyNr7

Anbefalte innlegg

04EED538-C0BC-28F8-4FFDB3115BD3DF94.jpg

5. Rio Ferdinand

Fullt navn: Rio Gavin Ferdinand

Kallenavn: Snoop, Jar Jar Binks

Nasjonalitet: Engelsk

Født: 7. november 1978

Fødested: Peckham (London), England

Posisjon: Midtstopper

Høyde: 189 cm

Vekt: 82 kg

Overgang: 22. juli 2002 fra Leeds (£29,100,000)

Kontrakt til: 30. juni 2013

United-debut: Champions League kvalifisering, 27. august 2002, mot Zalaergerszegi (H) 5-0

Klubber:

1995-2000: West Ham United

1996-1997: Bournemout (lån)

2000-2002: Leeds United

2002-: Manchester United

Ungdomsklubber:

1990-1993: Queens Park Rangers

1993-1995: West Ham United

Litt Info om spillern:

Kjent for sin fysiske tilstedeværelse og ro på ballen, Ferdinand startet sin fotballkarriere som spiller for forskjellige grupper unge, til slutt slo seg ned på West Ham United, hvor han utviklet gjennom ungdommen rekkene og gjorde sin profesjonelle Premier League-debut i 1996. Han ble en fan favoritt, og vant «Hammer of the Year Award" neste sesong. Han fikk sin første Senior international cap i en kamp mot Kamerun i 1997, satt en rekord som yngste forsvareren å spille for England på den tiden. Han fikk sin første senior landskamp i en kamp mot Kamerun i 1997, sette en rekord som yngste forsvareren å spille for England på den tiden. Hans prestasjoner og potensiale tiltrukket Leeds United, og han ble solgt til klubben for en rekordstor sum på 18 millioner pund. Han tilbrakte to sesonger i klubben, ble lagkaptein i 2001.

Han kom til Manchester United i juli 2002 for 29.1 million er pund. Han vant Premier League, hans første større klubb ære, i en vellykket første sesong i klubben. Han utelot en narkotika-test og ble utestengt fra konkurransen i åtte måneder, noe som førte til at ham gikk glipp av en halv Premier League og EM 2004 internasjonal konkurranse. Da han kom tilbake, etablerte han seg i Manchester United første laget, med i PFA Team of the Year tre ganger på fire år. Mer klubben suksess fulgte med en annen Premier League seier i 2006-07 sesongen og en Premier League og Champions League-dobbel året etter.

Endret av Sir LuckyNr7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du har glemt litt info om han. :p

Ferdinand er stor, litt idiotisk av han å få seg flere kampers ban.

Er klar over at det sykt mye info om han, men jeg måtte bare få opp malen først, har oxo slengt opp en Tråd for Manager vår, syns han fortjener det, jeg skal legge ut mer, bare ha litt is i magen :D

Lenke til kommentar

Han er definitivt en som har holdt nærvene mine på et akseptabelt nivå i mange kamper, han har altid vært flink til å skape ro i forsvaret. Må innrømme at jeg er litt mer nervøs nå om dagen enn når vi hadde en 100% Rio i midtforsvaret. Jeg håper han kan finne formen når han kommer tilbake fra utestengelse, akkurat det vi kan trenge når sessongen går mot slutten.

rio.jpg

Lenke til kommentar

Ja, Rio er en rolig midtstopper, mye av grunnen til det er at han posisjonerer seg bra. Han har bra høyde og dessuten kraftig. Farta er kanskje ikke like god som før dessverre.

Savner kjeftinga hans på forsvaret. :love:

Med han og Vidic tilbake som midtstopperpar har jeg ingen bekymringer i bakre rekker. Tror også det har mye og si for hvor aggressive vi er framover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...