Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Passat eller Octavia? Eller kanskje Fabia?

Anbefalte innlegg

Driver (fremdeles ;) ) og ser etter bil. Har funnet to jeg synes ser fine ut:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20822048

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20831480

Passaten virket jo spesielt billig, lurer på om det er noe i veien med den. Octaviaen hadde gått forholdsvis kort, og er av nyere modell. Kan dere hjelpe meg med å sette disse opp mot hverandre, og tipse om eventuelle ting jeg bør ta hensyn til i min vurdering?

Endret av cecolon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville kanskje vurdert passaten, då eg har opplevd ein del tull med batteriene til den ocatvia-serien. Fleire har måtte bytte batteri rett og slett fordi det blir utruleg lett flatt. 3-4 veker på varmaste sommaren så kan det vere dautt som ei sild.

Lenke til kommentar

Frank: Jeg kjenner noen som har kjøpt Passat fra den perioden, og det er bare sorg og problemer. Vil tro at denne er bedre Skoda Octavia

Forresten, Octavia består av teknologi som fungerer. I motsetning til Passat...

Jankee: Batteri har ikke noe med modell å gjøre. Kjøper du et kjipt billig batteri sliter du uansett merke.

Endret av da90el
Lenke til kommentar
.....

Jankee: Batteri har ikke noe med modell å gjøre. Kjøper du et kjipt billig batteri sliter du uansett merke.

Når ein snakker originalbatteria, og før bilen er 3 år så har det vore skifta 2 gonger.

Den modellen har ein strømproblem, den bruker for mykje sjølv når den står stille.

Aktivering av alarm er nesten utenkeleg då den tømmer batteriet glatt på nokre dager.

Disponerte ein L&K-modell i 2 år, fin og grei bil men ein del svakheiter.

Dog blei mykje fiksa i neste modell,den kom vel i 2003-2004. Heilt anna bil og ein del hakk opp på kvalitetsstigen.

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Her har du også noe lesestoff om Passat

Hvis man skal ta den siden der som "seriøs", så har du litt lesestoff for Octaviaen.

Seriøst, Skoda inneholder gammel VAG teknologi, det er ikke noe hemmelighet at de får teknologien helt sist. Det er tross alt billig segmentet til VAG, uansett hvordan man vrir og vrenger på ting.

Uansett er det ganske stort spenn fra Passat til Fabia. Selv synes jeg bakenden på Fabia er direkte stygg. Det er dessuten lettere å omsette en passat på bruktmarkedet senere enn en Skoda.

Har ikke vurdert A4en da?

Denne er både billigere og nyere enn Skodaen:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20809369

Lenke til kommentar
Hvis man skal ta den siden der som "seriøs", så har du litt lesestoff for Octaviaen.

Seriøst, Skoda inneholder gammel VAG teknologi, det er ikke noe hemmelighet at de får teknologien helt sist. Det er tross alt billig segmentet til VAG, uansett hvordan man vrir og vrenger på ting.

Uansett er det ganske stort spenn fra Passat til Fabia. Selv synes jeg bakenden på Fabia er direkte stygg. Det er dessuten lettere å omsette en passat på bruktmarkedet senere enn en Skoda.

Har ikke vurdert A4en da?

Denne er både billigere og nyere enn Skodaen:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20809369

Hvis du har skrudd litt vag så ser du att det ikke er SÅ mye forskjell på bilene, ta f.eks A3 (8L), Golf4 og Octavia mk1, omtrent alt er likt, understell, motor, klima osv osv. men ja, Skodaen henger litt etter teknologisk sett, de får teknologien litt etter VW og Audi, og Skodaen virker generelt litt billigere. (Personlig foretrekker jeg en Audi fremfor en Skoda)

men som Skoda mekaniker, må jeg si att det er veldig lite feil på bilene, men det er typiske ting som går igjen.

og skal du ha A4, så velger du ikke 1.8 125hk, den bruker mer bensin, å går ikke mye bedre enn 1.6 litern på 102hk, 125hk'ern var en motor som fort ble tatt vekk. da hadde jeg heller gått for 1.9TDi, eller 1.8T

Endret av Ovechk1n
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...