GRendal Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 hei! Jeg er den lykkelige eier av en 8 måneder gammel strihåret dachs, som heter Casper Han er vel normal størrelse tenker jeg, veide han i dag, han veier vel en 11.5 - 12 kilo. Blir han noe større enn det han er nå, ved 8 måneders alder? Han er slank og flott, og absolutt ikke overvektig, kan se ribbeina på siden ( men han får så mye mat han vil ) Takk for svar! Lenke til kommentar
abc12345 Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 gratulerer! Min tante har også en strihåret dachs som heter Casper ! Størrelses messig er han fullvoksen ja =) Ikke la han/henne bli for kraftig pg. de dårlige ryggene deres =) Er du heldig lever hunden din ett langt og rikt liv=) Min tantes hund er over 12 år! Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 6. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2010 gratulerer! Min tante har også en strihåret dachs som heter Casper ! Størrelses messig er han fullvoksen ja =) Ikke la han/henne bli for kraftig pg. de dårlige ryggene deres =) Er du heldig lever hunden din ett langt og rikt liv=) Min tantes hund er over 12 år! vår gamle het også casper, samme type! han ble 17.5! hehe Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Dachser har fantastisk persjonlighet. 11-12 kilo tyder på at han er voksen, men det er litt vansklig i si om all bein og slikt er helt ferdig, og man må som sagt være forsiktig pga. ryggen. Det beste er vel å ta han med til dyrlegen og få han sjekket og slikt. Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 6. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2010 hehe, så hyggelig sagt. takk takk Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Spurte mamma og hun sier at han ikke er fullvoksen ved 8 måneder Lenke til kommentar
V.I.C Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 fysiologisk sett kan hunden være tilnærmet voksen, men hunden er ikke helt voksen før rundt 2 års alderen:) Lykke til med pubertetslusene;) Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 6. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2010 rimelig håpløs type ja..men jeg elskern hehe...strihåret dachs 4 life Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Er ikke sikkert han blir høyere, men du må regne med at han blir litt kraftigere og gjerne legger på seg litt til før han er helt "ferdig" Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 (endret) Du skriver "han får så mye mat han vil". Skjønner jeg deg rett nå, så lønner det seg ikke å gi så mye mat den bare orker å spise. Faste måltider er tingen Det minsker også sjangsen for magedreining (kan oppstå ved mye aktivitet like etter mat). Og nei, han er ikke fullvoksen enda. Kommer til å legge på seg en kg eller to til, men høyden beholder han sikkert. Endret 8. februar 2010 av Turtlis Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 8. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2010 uff blir redd når du sier det turtlis...sett Marley&me og fikk klump i magen...så han skal ha litt ro etter mat altså? ok ok... han spiser nesten ikke hundematen sin uansett...bare alt utenom...typisk dachs.. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Hvis han ikke har fri tilgang på mat kan du faktisk oppnå at han spiser det du gir han når han får mat:) Mål opp den mengden mat han skal ha til hvert måltid.Hvis han ikke spiser maten innen 5 min kan du ta den bort. Dette fungerer selvsagt dårlig hvis han får mye annen god menneskemat utenom måltidene Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 (endret) Ikke rart han synes at tørrforet er kjedelig, når han får annen mat Kutt ned på godis og gjør som Sookie sier over; gi han mat til sånn ca faste tider på døgnet og ta bort maten om han ikke spiser. En hund bør vente minst en halvtime før den går tur etter mat. Liten tissetur går jo selvfølgelig bra, men ingen større aktivitet. Du får gjøre en liten test: ha en dl tørrfor i ei skål og hell over litt vann. La det ligge i et kvarter, og så ser du hvor mye det sveller opp. Dette ligger altså ned i magen til hunden, og du kan tenke deg det kan oppstå mageknip når hunden er i full aktivitet før det har rukket å svelle opp skikkelig. Når hunden din har fri tilgang til mat, kan den spise en real posjon før den drar på skogstur med bestekompisen. Der løper de som noen tullinger -før maten har rukket å bli sånn halvveis fordøyd. Bare et lite tips Endret 8. februar 2010 av Turtlis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå