Gå til innhold

Allround bærbar maks 8500,-

Anbefalte innlegg

* Hvor mye penger vil du bruke? Maks 8500,- for selve maskinen, porto o.l. kan komme i tillegg. Kan legge til et par hundrelapper hvis det skulle gi betydelig bedre maskin.

* Hva skal du bruke maskinen til? Kan starte med å nevne at den ikke skal brukes til spilling, så skjermkort er ikke prioritert (World of Goo blir det tyngste spillet jeg skal spille, det sier vel det meste). Den skal brukes til skolearbeide og mye skriving i word, den må også kunne takle å ha mange programmer oppe samtidig uten at den blir treg. Videre skal den brukes til internett-surfing, se video/streame video (streamer en del fotball), høre musikk (hodetelefoner).

* Hvilke krav stiller du til maskinen? Skjerm skal helst være full hd og maks 17" men helst 15". Den må ha gode taster til å skrive på, og et batteri som holder i minst 4 timer ved kjøring av lette oppgaver som word. Vil ha en rask harddisk som ikke lager for mye støy, har en ekstern harddisk så det er ikke veldig viktig med størrelse på HDD. Vil gjerne ha en rask prosessor som ikke bråker for mye, og at den er rask i oppstart og under bruk. Mengden minne bør være mist 4Gb.

* Har du noen spesielle krav til design/farge/fysiske mål? Vil gjerne ha en maskin som er solid bygget. I forhold til design og farge har jeg ingen krav, men ser den bra ut er det bare en fordel.

Ellers må den ha HDMI, og minimum 2 USB-porter (men det har vel alle maskiner nå om dagen uansett).

Er åpen for forslag på alle punkter nevnt ovenfor. Det eneste som er veldig viktig er at maksinen jobber raskt og at batteriet holder en god stund ved enkle oppgaver.

Når det gjelder merke er jeg åpen for alt unntatt Acer, og vil gjerne kjøpe maskin fra en sted som har god kundebehandling. Skulle noe skje med maskinen er det greit å få hjelp.

På bakgrunn at dette håper jeg at noen kan hjelpe meg å finne en rask og god maskin. Kan til slutt nevne at jeg ikke har dårlig tid og kan vente med å kjøpe hvis det kommer noen godbiter om en liten stund.

Mvh

Hobbiten

Endret av Burnout99
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...