Gå til innhold

Matrix | Reloaded (spoiler)

pgdx

Anbefalte innlegg

Matrix | reloaded

Så... Noen som har noen bra teorier om hva vi har sett i Matrix-filmene nå?

Hva mener dere? Er Neo the One i virkeligheten? Er det kanskje bare et annet Matrix inne i Matrix? Jeg tenker da selvsagt på sluttstuntet hans med hva teksterne så fint kalte skiltvakter.

Hva kommer skurken som lå ved siden av Neo på slutten av filmen til å utrette i siste del av denne triologien? (Bane)

Noen som har noe å spørre om, legge til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei du,

Jeg liker sånne filmer som man må tenke litt gjennom for å skjønne. Gjerne se dem flere ganger også !

Det er egentlig en del muligheter videre her, og det er vanskelig å si hva som vil skje.. Han som liksom skulle ha designet de forskjellige matrixene kan jo rett og slett bare være et siste desperat forsøk på å stoppe Neo og "gjengen" ? Historien han fortalte trenger jo ikke å være sann.

Virker i alle fall som Neo har funnet et nytt triks å bruke mot de såkalte skiltvaketene (Sentinels) , men klarer han å stoppe flere tusen av dem?

Han sabbotøren på innsiden er vel egentlig et menneske på linje med alle de andre i Zion, men han har blitt "tatt over" av Smith.. Smith jobber jo ikke direkte sammen med maskinene lenger, men har sin egen agenda. Å knekke Neo?

Til slutt: Kampscenene i Reloaded var rett og slett HELT KONGE ! Når Neo stod med dette røret og svingte om seg..... Pent ass.

Henning

Lenke til kommentar

Tror at Neo faktisk er the "one".

Det vil bli unaturlig å konsentrere seg på at han er the one i nesten 2 filmer, for så å vise at Morpheus tar feil.....

Og forresten. Jeg vil gjerne føye til noe:

Matrix: Reloaded var elendig. Trudde neimen ikke at disse brødrene skulle mekke noe i den standaren.

Hvis noen vil ha noen grunner for min mening,så skal jeg gi dere mange.

Lenke til kommentar

Nidhogg: Alle navn er vel og bra planlagt. F.eks:

Persephone - Gudinne av årstidene elns. Ble bortført til h*lvete av Hades (f.eks Merovingian) og ble tvunget til å gifte seg med ham. Blablabla.

Merovingian - Sett på som bevoktere av The Holy Grail elns... (Holy Grail = The Key Maker?). The Merovingians were the line of kings who were supposedly the descendants of the christ. The protectors of the holy grail as it were.

Seraph (Guardian of The Oracle) - En engel som bevokter himmelen eller paradis (Orakelet?)

Bane (aka Smith in the real world) - Ordet Bane betyr forgiftning eller noe sånt..

Det var noen ord og folk og slikt :p

Så over til forskjellige teorier etc:

Smith er blitt mektigere, og kan klone seg selv. Dette mener jeg skjedde pga at Neo kopierte en del av seg inn til Smith's kode (kanskje ble noe av Smith kopiert inn i Neo også?). Jeg tror også at Smith spiller en stor rolle i Revolutions, ang. ødeleggelsen av The Matrix

Neo stoppet Sentinelene i slutten fordi han kunne føle dem. Dette pga at han trolig er halvt maskin og halvt menneske (Legg merke til at han "ikke har menneskelige følelser lenger", når han snakker med arkitekten. Skjermene på veggen viser bilder slik The Matrix tror Neo vil reagere på det arkitekten sier, men Neo står der bare helt rolig.)

Arkitekten snakker om at Neo er annerledes, annerledes enn de forrige "The One's". Dette bevises bl.a. når han velger den døren som skal ødelegge hele Matrix, bare for å redde Trinity.

Legg merke til forskjellige smådetaljer. Rommet til Neo (i ener'n) hadde dørnummer 101. I Reloaded når d kjører heis inne på Chateu'et elns, så tror jeg det stod 101 over heisen, om jeg husker rett. Og Neo sloss jo mot 101 Smith'er... 101 er et binært tall for 5, som kan bety mye rart, men jeg klarer ikke helt å sette spissen på det. Kan være at det har vært 5 "The One's" tidligere, men det gir ikke noen sammenheng(?). Har også lest at 101 binært innen maskineri elns er tallet 6 (Vet ikke hvordan dette regnes ut men), noe som gir myyye mer mening. Altså at dette er "The 6th Loop". Altså 6. gang Zion skal gå under og bygges opp igjen, og at det er den 6. "The One".

Tror det var alt for denne gang. Innviklet forklart men. Og jeg VET at jeg mangler MYE! Dette var en meget meget kortversjon, siden jeg snart skal hjem, og har litt dårlig tid :D

edited for skriveleif

Lenke til kommentar

jeg syntes oxo at filmen ikke var så god som den kunne ha vært, det eneste som var bra var motorvei scenen, + Merovingian tosken :)

Animatrix, det jeg har sett av den var mye bedre! :)

selv om det sikkert er mye skjult symbolikk i den jeg ikke gadd å finne.. :) (selv så jeg mye systemutvikling 401 i den, men det er vel bare fordi jeg så den rett etter eksamen :D )

uansett, blir spennende å se neste, om det tar seg opp...

btw, som Maddox sa, det er ALDRI non god grunn til å vise den bare rumpa til Keanu Reeves på film!

Lenke til kommentar
Hei du,

Jeg liker sånne filmer som man må tenke litt gjennom for å skjønne. Gjerne

se dem flere ganger også !

I know exactly what you mean.

Det er egentlig en del muligheter videre her, og det er vanskelig å si hva

som vil skje.. Han som liksom skulle ha designet de forskjellige matrixene

kan jo rett og slett bare være et siste desperat forsøk på å stoppe Neo og

"gjengen" ? Historien han fortalte trenger jo ikke å være sann.

Nei, det har du helt rett i, men jeg har troen på at den er det, slik at han

nå har 24 timer på å redde Zion og evt. ødelegge the Matrix.

Virker i alle fall som Neo har funnet et nytt triks å bruke mot de såkalte

skiltvaketene (Sentinels) , men klarer han å stoppe flere tusen av dem?

Tja... Hvis ikke han er the One i virkeligheten også. Eller det bare er slik

at han er inne i et annet Matrix nå... Tiden får vise... :-)

Han sabbotøren på innsiden er vel egentlig et menneske på linje med alle de

andre i Zion, men han har blitt "tatt over" av Smith.. Smith jobber jo ikke

direkte sammen med maskinene lenger, men har sin egen agenda. Å knekke Neo?

Ja, Bane, ja. Han har nok blitt infisert i hjernen på en eller annen måte,

og som sagt; The body cannot live without the mind, så har han vel fått det

med seg ut av the Matrix.

Bane kommer nok til å spille en vesentlig rolle i 3-eren. Det tror jeg også

at Mr. Smith og Merovingian kommer til å gjøre.

Til slutt: Kampscenene i Reloaded var rett og slett HELT KONGE ! Når Neo

stod med dette røret og svingte om seg..... Pent ass.

Helt enig. Den scenen utgjorde prikken over i-en, spør du meg...

Alle navn er vel og bra planlagt. F.eks:

Persephone

Merovingian

Seraph

Bane

Smith er blitt mektigere, og kan klone seg selv. Dette mener jeg skjedde pga

at Neo kopierte en del av seg inn til Smith's kode (kanskje ble noe av Smith

kopiert inn i Neo også?). Jeg tror også at Smith spiller en stor rolle i

Revolutions, ang. ødeleggelsen av The Matrix

Veldig bra post, selv om jeg tviler litt på det med de binære tallkodene,

men hvem vet. Det er sikkert ikke tilfeldig. Kanskje en gang senere i år må

jeg spise i meg ordene.. Får vel printe ut denne tråden og ete den...

Lenke til kommentar
Eller det bare er slik

at han er inne i et annet Matrix nå... Tiden får vise... :-)

Det er også en mulighet. Husk det dropset Neo fikk hos orakelet.

Samme form, samme farge som "The Red Pill" fra ener'n, som "flyttet" Neo fra en verden til en annen ;)

Jeg tror ikke det dropset ble gitt ham bare pga smaken, for å si det sånn :p

Lenke til kommentar

Det kan jo fårsåvidt hende at sporene av logikk i filmen som noen undersøker nøye bare er til for å overraske oss enda mer.

Jeg syntes filmen var sinnsykt bra, og jeg vet at den neste kommer til å overraske meg veldig.

Det smith gjorde med fyren som overlevde er egentlig ganske logisk det og, siden de som er koblet til Matrixen med en kabel rett i bakhodet.

Og det med at Neo kansje er halvt maskin er vel også en mulighet, siden alle "mennesker som er koblet til matrixen har slike hull i bakhodet. Det er jo maskinene som har laget disse menneskene.

Noe jeg syntes var litt usannsynlig var "eksklusjonsystemet" i eneren, når neo blir fjernet fra matrixen og skyllt ut gjennom et rør. Hvis maskinene hadde hatt muligheten til å resonere og tenke (som de visst skal ha) burde de ha drept de menneskene som kommer ut for å sikre seg mot den faren ved å ødelegge dem, spesielt hvis "systemet" tilsider at han kan kjøre hele dritten i grus.

Lenke til kommentar
Noe jeg syntes var litt usannsynlig var "eksklusjonsystemet" i eneren, når neo blir fjernet fra matrixen og skyllt ut gjennom et rør. Hvis maskinene hadde hatt muligheten til å resonere og tenke (som de visst skal ha) burde de ha drept de menneskene som kommer ut for å sikre seg mot den faren ved å ødelegge dem, spesielt hvis "systemet" tilsider at han kan kjøre hele dritten i grus.

Vel.. Akkurat den delen var ikke så gale. Jeg skjønte ikke akkurat det med speilet, og hvorfor han måtte ta en pille, men det med at robotene "hjalp" han ut av "bostedet" sitt, var vel pga at Morpheus eller Tank eller en eller annen hacket seg inn "The Machine Mainframe" som de så fint kalte det. The Source...

Lenke til kommentar

Det jeg kom til å tenke på sist jeg så Matrix 1 var at de muligens hacket seg inn i Matrix, eller det programmet som styrer de "åkrene" og sa det at Neo (Mr. Anderson) var død. Det kan jo være realistisk. De unplugget ham og pælmet han i vannet.

Deretter kom Nebucadnezzar og hentet ham.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...