DarrenShan Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 hallo, sitter her med en venn som planlegger å kjøpe mac. han skal blant annet bruke den til hobbyvideoredigering, og da har han sett på final cut studio, http://store.apple.com/us_smb_78313/product/MB642#overview jeg, som sitter på sidelinjen, mener at å bruke 6000 på et videoredigeringsprogram er litt mye, men så er jeg heller ikke flink med mac, og jeg synes selv mac er dyrt. er det noen som har noen erfaringer med programmet eller vet om et annet program til en bedre pris? han bryr seg ikke så veldig om pris, men jeg synes 6000 er litt mye. han vil blant annet legge på lysende effekter som lyn og torden, monstre og slikt og vil at det skal se veldig ekte. jeg vet selv ikke så mye om dette er mulig. kan noen hjelpe? på forhånd takk. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Final Cut Studio er en proffpakke av de sjeldne; overkill for de aller fleste amatører. Final Cut Express er en billigere utgave beregnet på forbrukere som ikke er fornøyd med iMovie (som følger med på alle nye Macer). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Bare for å være klinkende klar her: Final Cut Studio er IKKE et videoredigeringsprogram, det er en pakke som inneholder: 1) Videoredigeringsprogram (Final Cut Pro) 2) Motion graphics-program (Motion) 3) Lydredigeringsprogram (Soundtrack Pro) 4) DVD-authoring-program (DVD Studio Pro) 5) Fargekorrigeringsprogram (Color) 6) Komprimerings- og eksportprogram (Compressor) 7) Diverse filmverktøy (Cinema Tools) 8) Tittelsekvensanimering (LiveType) Så... Å kalle det et videoredigeringsprogram som i tillegg er dyrt, er vel å ta litt i? Hvis du skulle hatt lignende programvare fra andre produsenter så hadde du fort komt over det firedobbelte. Final Cut Express er kanskje aktuelt for kompisen din, som Euklid nevner over her. Denne koster ikke mer enn 1590 kr. Edit: Litt rot i forklaringen, ja.. Endret 15. februar 2010 av Slettet+432 Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Som de andre sier, Final Cut Express er nok mer det han leter etter. Final Cut Studio for amatører er overkill. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Tja... Han vil ikke klare å legge på effekter som lyn, torden og monstre, i FCE alene. Dersom han vil leke seg både med redigering og motion graphics/kompositing så er kanskje FCS et godt alternativ til Premiere og After Effects, som ville blitt ganske dyrt... Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Er ikke FCS og Premiere like dyrt? Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Vil tru du klarer deg med Imovie, det er heilt greit og inneheld det meste du får bruk for som amatør. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Vil tru du klarer deg med Imovie, det er heilt greit og inneheld det meste du får bruk for som amatør. iMoive mangler en viktig funksjon, den støtter ikke .MTS. Er slik hos meg, når jeg kobler til kameraet så kræsjer iMovie Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Er ikke FCS og Premiere like dyrt? Som jeg nevnte oppe så er FCS en hel pakke med mange programmer. Premiere er bare et redigeringsprogram (klipp og enkle oppgaver). Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Oija Da bør han gå for FCS fremfor Premiere Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Er ikke FCS og Premiere like dyrt? Som jeg nevnte oppe så er FCS en hel pakke med mange programmer. Premiere er bare et redigeringsprogram (klipp og enkle oppgaver). Ikkje heilt rett, i dei nyaste utgåvene er Encore (DVD-authoring) og OnLocation (ikkje sikker på akkurat kva dette gjer) bundla med PPro. Det er likevel langt frå innhaldet i FCS, som i tillegg koster mindre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Er ikke FCS og Premiere like dyrt? Som jeg nevnte oppe så er FCS en hel pakke med mange programmer. Premiere er bare et redigeringsprogram (klipp og enkle oppgaver). Ikkje heilt rett, i dei nyaste utgåvene er Encore (DVD-authoring) og OnLocation (ikkje sikker på akkurat kva dette gjer) bundla med PPro. Det er likevel langt frå innhaldet i FCS, som i tillegg koster mindre. Åja. Ja det kan vel stemme, det er en stund siden jeg brukte Premiere, så. Men takk for korreksjonen! Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Bare for å være klinkende klar her: Final Cut Studio er IKKE et videoredigeringsprogram, det er en pakke som inneholder: 1) Videoredigeringsprogram (Final Cut Studio) Forvirrende. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Han skreiv litt feil, videoredigeringsprogrammet som er ein del av Final Cut Studio heiter Final Cut Pro. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Haha. Ja, der ser du. Sånn kan det gå Det er korrekt som Torbjørn T. sier, videoredigeringsprogrammet heter Final Cut Pro. Har visst skrevet litt feil der ja. Takk for nok en korreksjon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå