Ihasabucket Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Har en gammel 19* widescreen skjerm fra 2006 som jeg hadde fått problemer med i det siste, Høytallerne skurrer, så jeg tenkte kanskje de var sprengt. Men når jeg bruker "auto adjust" så funker høytallerne veldig bra med krystallklar kvalitet mens bildet justerers, når jeg får bilde på skjermen igjen kommer skurringen. Dro til elkjøp idag med den. Karen så på den, brukte 5min på det Kom tilbake og sa at ja det er en feil med den. Så ba han meg gi han kvitteringen. Quoter videre herifra nå: Elkjøp: Ja jeg ser at det er en feil med høytallerene, har du kvitteringen? Jeg: Ja, versågod Elkjøp: Hm, Det er desverre ingenting jeg kan gjøre, garantiperioden på 3 år har gått ut Jeg: Garntien har gått ut? Elkjøp: Ja jeg: Ok, det er greit for meg. ... ... Jeg: du vet at det er 5 års reklamasjonsrett på den? *elkjøp ser på meg i 3 sekunder, før han forsvinner ut i lageret* -2min senere Elkjøp: Ja du har selfølgelig rett, jeg blandet sammen. For om du hadde hatt garanti kunne jeg gitt deg ny skjerm med en gang, men slik det er nå må jeg sende den inn jeg: ok -end Skrev under på et skjema om at jeg måtte betale om de ikke fant noen feil, men han elkjøp karen hadde forklart problemet godt i feilmeldingsarket, så jeg skrev under. Tenkte jeg bare skulle dele dagens historie, skal oppdatere hva som skjer videre. Men tror dere jeg har en sak her? Hadde vært fint med ny skjerm/penger. Men også supert om de får fiksa det Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Trulig blir den sendt på reprasjon så får du tilbake skjermen om 1-3 uker (kan ta lengre tid) Har opplevd dette ganske ofte, spesielt på expert og Elkjøp. Fårstår at dem ikkje nevner Reklamasjonsrettet og håper på at kunden stopper etter at dem sier Garantien har gått ut. Men litt rart han må ut og sjekke med ein anna ansatt angånde reklamasjonsrett :!: Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Tydelig at det ikke bare er tilfellet at de ansatte prøver å sno seg unna. Noen av dem har faktisk ikke peiling Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Hvis du selv er ansvarlig for skaden, så vil dette ikke gå på reklamasjonsretten. Det er godt mulig garantien ville dekket dette, men den har vel utløpt. Men om dette var en produksjonsfeil, så vil du jo få fikset dette. Mange ville nok heller kastet skjermen og kjøpt en større og bedre en Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå