Lillemeg87 Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Har hatt en del helseplager i det siste. Vært kvalm og hatt magesmerter (mest luftsmerter tror jeg) i de siste 3 mndene. Har også vært mye mer slapp og trøtt en normalt. Fikk fjernet en cyste fra venstre eggstokk før jul, men plagene er der enda. Har blitt verre den siste uka. Mandag var jeg hos legen og fikk Afipran mot kvalmen. Natt til tirsdag sov jeg ikke et minutt. Var veldig urolige i musklene (noe jeg tror er bivirkning av Afipran) og hadde litt problemer med pusten og fikk derfor ikke sove. Det var slik at like før jeg holdt på å sovne måtte jeg plutselig gispe etter luft. Tirsdag morgen hadde jeg fått nok, var helt utslitt av alle plagene jeg har hatt i det siste så dro til legen. Hun fant fort ut at jeg måtte legges inn på sykehuset. Der har jeg vært fram til i dag uten at de egentlig har funnet hva som er årsaken. Har tatt røntgen av mage/tarmer. Der så de at jeg hadde en del forstoppelse. Fikk klyster og avføringsmiddel men ble ikke noe særlig bedre. Var hos gastroskopi og de fant ingenting galt. I de siste dagene har pusten blitt verre, og jeg sliter med tung pust også når jeg ligger i ro noen ganger, men aller værst er det hvis jeg er i bevegelse. Ble anpusten av å gå noen meter i sykehuskorridoren. Kjennes ut som om jeg ikke får i meg nok luft så må ta dype åndedrag hele tiden. Noen som vet hva dette kan skyldes? Jeg hoster ikke og har heller ikke noe slim i halsen, så det er vel ikke astma? Fikk høre at det kan være relatert til stoffskiftet. Har lavt stoffskifte så jeg bruker Levaxin mot dette. Lenke til kommentar
Lillemeg87 Skrevet 5. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2010 Har tatt en del blodprøver og de var for såvidt normale....ingen tegn til infeksjon og fin blodprosent. Har resultatene hvis noen lurer Lenke til kommentar
Lillemeg87 Skrevet 5. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2010 Og forresten, fikk sovetabletter på sykehuset så fikk sover 4-5 timer hver natt. Men har ingen sovetabletter her hjemme og siden det er helg får jeg ikke tak i legen før mandag. Noen som vet om noe som kan hjelpe? Valerina forte? noe annet vidundermiddel? Merker jeg begynner å bli desperat....orker ikke tanken på å være våken fram til mandag Lenke til kommentar
Lillemeg87 Skrevet 6. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2010 Ingen som vet hva det kan være? :/ Lenke til kommentar
vidor Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Min erfaring med cyster på eggstokkene tilsier psykiske problemer. Vet det kan høres rimelig snålt ut, men behandlingen fungerer så og si alltid, og den går kun på det psykiske. Hvis du sender meg en PM så kan jeg henvise deg til en kar som er dyktig på området. Lenke til kommentar
Lillemeg87 Skrevet 6. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2010 Å? hva har cyster på eggstokker med psykiske problemer å gjøre? Dette var forresten en såkalt tvillingcyste, med tenner og hår inni men sender deg en PM Lenke til kommentar
vidor Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Regner med legen har sjekket ferritin og hemoglobin, mineralbalanser og B12, prøver for nyre og leverenzymer etc. Var disse normale ? Har du noen problemer med ledd i kroppen, revmatisme, betennelser ? Morgenstivhet og slapphet ? Akutt acidose kan f.eks forårsake at du puster veldig uten at du føler du får nok oksygen Kvalme kan f.eks komme av overbelastet lever eller at du har ugunstige mikrooganismer i magen, men siden du har forstoppelse så tror jeg mest at leveren din er overbelastet. Spiser du mye brød og drikker melk ? Lenke til kommentar
Lillemeg87 Skrevet 7. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2010 Husker ikke alle prøvene som ble tatt men de var stort sett normale, ft4 litt høy (lå på 24). Leukocytter var også så vidt bittelitt forhøyet. Ellers var prøvene normale. Blodprosenten var også normal. Har målt B12 + noe annet hos fastlegen men ikke fått resultatene enda. Har tatt B12 tilskudd/Triobe i noen få uker nå siden jeg tenkte at det kunne ha noe med saken å gjøre men har ikke hatt noen effekt. Har hatt smerter i knærne i mange år, men ikke helt sikker på hva det skyldes. Ellers ingen problemer med ledd osv. Morgenstivhet har jeg ikke merket noe til men slapp er jeg stort sett døgnet rundt. Men har vært myye mer slapp og trøtt i de siste ukene. Drikker aldri melk, men har spist en del yoghurt i det siste. Spiser vel egentlig ikke noe mer brød en folk flest. Kan jo være leveren ja, men ikke så lett å vite. Er jo så mye som kan forårsake disse plagene :/ Har time hos fastlegen den 18. februar Lenke til kommentar
Lillemeg87 Skrevet 7. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2010 Har forresten gått ned 5-6 kg siden november/desember. Veide ca 68kg før og er 182cm høy. Vil helst ikke gå ned mer, ser jo snart ut som et skjelett :/ Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Ingen som vet hva det kan være? :/ Hei. Hvor i landet bor du? Fikk ikke du med deg pasientorientering da du ble utskrevet? Hvis ja:hva er skrevet? Lenke til kommentar
Lillemeg87 Skrevet 7. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2010 Bor i Trondheim, og nei fikk ikke med meg noen papirer :/ Bortsett fra utskrift av blodprøveresultater som jeg ba om Lenke til kommentar
Lillemeg87 Skrevet 14. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2010 Har funnet blodprøvesvarene og de var stort sett normale. Stoffskifteprøvene var litt forhøyet og kreatinin nivået i blodet lå på 40 (referanseområde 50-90) Så da er det vel hvert fall ikke noe galt med nyrene? Har begynt med Somac 20mg mot magesyre, syns det har hjulpet litt, men bare litt. Har også fått resultatet på sopp prøve fra munnen, og det viser seg at jeg har mye oppvekst av sopp (candida) i munnen. Kan det være at jeg har sopp i resten av kroppen? Har hørt at candida kan gi mye plager. Skal til legen på torsdag og håper de finner ut av det snart for nå er jeg vanvittig sliten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå