Gå til innhold

BK: Enda et bilde fra Praha


Mawrick

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Likte fargene og skarpheten, men du bør helt kart rette opp "barrel distortion" effekten av vinvinkel objektivet. Men føler det er bildet av "ingenting". Hele krysset er tomt, og alt av interesse er langt unna. Muligens ventet på trikken kom til krysset?

 

Edit:

Savner Praha, har rotet rundt i samme området med kamera og ekstremt forbanna samboer (grunnet mitt fokus på foto)... ahh good times :)

Endret av TGB
Lenke til kommentar
Samme her - var utrolig digg, og må si jeg likte det du skrev om turen til Praha i bloggen din care1337 ;) mye sant i det :)

 

Ahh, så noen LESER faktisk bloggen min. Hehe. =)

Jeg tok nok litt av i skrivningen, spesielt mot slutten. :)

 

Opplevde dessverre ikke så mye, skulle (host) vært innom en strippeklubb og litt sånn forskjellig. Men er begrensa hva man greier å ta seg til, når man reiser alene. Ble litt sånn at jeg "safet". Hehe. :p Men satser på en ny tur til sommeren. Hyl ut hvis noen vil bli med!! :D

Lenke til kommentar

hehe, alltid et stadig trykk på de "strippe" klubbene, i allefall med tanke på å kaste folk inn - men fikk intrykk av at de fleste klubbene er mere en "bare" strippe klubber.....hehe vi var en liten gjeng på 3 stykker, og for å si det slik så var det befriende å gå gatelangs når jenten som var med gikk sammen med oss - slapp å bli spurt om man skulle inn hver f'ens 5 meter :)

Lenke til kommentar
hehe, alltid et stadig trykk på de "strippe" klubbene, i allefall med tanke på å kaste folk inn - men fikk intrykk av at de fleste klubbene er mere en "bare" strippe klubber.....hehe vi var en liten gjeng på 3 stykker, og for å si det slik så var det befriende å gå gatelangs når jenten som var med gikk sammen med oss - slapp å bli spurt om man skulle inn hver f'ens 5 meter :)

 

Hmmm, jeg fant ingen av de. =/ Men så bare vandret jeg på måfå rundt i byen også da. Tok trikk no 9 frem og tilbake fra hotellet... turde liksom ikke bevege meg alt for langt unna, ikke tok jeg sjansen på å spørre en taxisjåfør heller. :S

Lenke til kommentar

- For sterke farger

- Utbrente(eller nesten) skyer

- For rotete.

- Vidvinkel passer ikke til motivet. Blir for mye vei, og for mye rot i midten.

- Ville vært bedre om trikken hadde kommet lengere fram, og skapt et mer definert motiv og en bedre forgrunn.

 

Tenkte du trengte litt slakt, ettersom det ble bare koseprat om Praha her.

Men ja, Praha er en fantastisk by!

Endret av Aak1
Lenke til kommentar

Fine farger.

Det stopper litt der for min del. Ikke først og fremst pga barrel distortion, men mer pga det nå er kommet atter et bilde der trådstarter ikke nevner noe som helst info om bildet eller utstyr som er brukt (slik at man muligens kan basere sin kritikk utfra egen erfaring med utstyr brukt eller utfra at man kanskje vet tekniske ups and downs med utstyr brukt og kan bruke den infoen i sin kritikk av bildet.) og det forventes at man skal vite om trådstarter vil ha kritikk på noe spesifikt eller om vedkommende bare har et bilde å vise frem...

:angry:

 

F.eks er det tendens til bevegelsesuskarphet i menneskene som går i gata, men jeg vet ikke noe om lukkertid brukt og om jeg evt skal kritisere dette eller om du er klar over bevegelsesuskarpheten i det hele tatt..?

Barrel distortion er nevnt, men jeg aner ikke hvilken brennvidde som er brukt. (Ikke alle har en nettleser som henter ut info om Exif i bildet)

Lystap i hjørnene er det også. Men dette kan være lagt til vignettering, hva vet jeg..

 

Liker det iallefall ikke.

 

Ikke skjer det mye heller, som allerede er nevnt...

 

 

Men fine farger.

Lenke til kommentar

Sant nok så har jeg ikke nevnt de tingene - men de er i allefall som følger:

 

Nikon D80

Sigma 10-20 @ 11mm

1/160 f7.1

 

Skal nå være så ærlig å si at bildet ble tatt før jeg egentlig hadde så mye kontroll/peiling på hvordan eksponeringen bør/skal gjøres med tanke på bruke lysmåleren etc.

 

Men ja, er klar over bevegelsesuskarphet, er ikke laget til noe vignettering i ettertid.

 

:)

Endret av Mawrick
Lenke til kommentar

Vil bare tilføye at det er mange forstyrrende elementer her, og det er trangt om plassen slik at øyet ikke finner ro i bildet. Men fargene er fine, de.. Jernbanen i forgrunn passet som nevnt ikke, tror det er med på å gjøre bildet veldig ubalansert.

Endret av Photôgrapher
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...