Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Sitter å glaner litt på nettet, ser at det ligger noen EOS 500 kameraer på finn.no

Jeg har kun digitalt speilrefleks fra før, og har ingen erfaring med filmbaserte kameraer i det hele tatt. Jeg er nok for ung til dette.

Så sitter jeg her og tenker at det hadde vært kult å prøve meg på filmkamera en gang, om ikke annet bare for å dille med det og prøve å ta noen bilder.

Har dere noen tips til meg om dette. EOS 500 ligger til rundt 500 kroner, noe som er så lite at det nesten hadde vært litt moro og hatt et slik kamera bare for og teste.

Noen som har noen tips til meg om dette.

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=20667377

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kameraet er sikkert greit nok, men det er lite.

Du har jo AV, TV og M modus på dette, og til 500,- med to objektiver så er vel dette greit vil jeg tro.

Du kan lese litt mer her.

Har liggende et EOS 500 som jeg ga mer for enn dette, og det var kun med kitobjektivet 35-80.

Har selv EOS 500, EOS 600 og EOS 1000 og AE-1, men av en eller annen grunn er det EOS 600 eller AE-1 jeg bruker viss jeg skal skyte med film.

EOS 500 blir litt spinkel og det er lite, men viss du syns det er greit med lite kamera så funker det. EOS 1000 har mye bedre grep for mine hender i allefall. Ville kanskje heller sett etter EOS 600 da den er bygd som en tanks i forhold. Den er litt eldre og har litt annerledes styring av modusene.

Lenke til kommentar

Jeg har også et EOS 500 liggende, det er seriøst ikke bra skrudd sammen. Føles lite og spinkelt.

Nikon F100 derimot er en helt annen dimensjon (byggemessig), faktisk blir D700 spinkelt i forhold. Størrelsesmessig er de ganske like forøvrig.

Så godt tips, gå for noe litt mer solid. Masse bra på bruktmarkedet som ikke koster allverden. Har du Canon fra før er det bare å sørge for at du kjøper en modell som er kompatibel med objektivene du allerede har. Billig kit objektiv fra 90-tallet bør man styre unna uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...