Gå til innhold

Ga juling til 12 åring, slipper straff

V-by

Anbefalte innlegg

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3503976.ece

Hva er dette for slags tull?

Slaget i ansiktet brakk en av jekslene i to, slik at blodet sprutet. Tre av kameratene var vitner til at mannen dro Lars inn i huset sitt ved hjelp av et halsgrep.

Han angrer jo ikke en gang.

Noen unnskyldning kommer ikke på tale. Verken den eldre mannen eller partneren hans ønsker å møte gutten for å skvære opp.

Jeg greier seriøst ikke se logikken med at han ikke skal få noen form for straff.

Jeg kan godt skjønne at han er lei folk som tar ringepiggen på han, men man går ikke løs på en 12 åring.

Han har tydelighvis store problemer med sitt temperament.

Håper noen tar seg en tur på døra hans, med et balltre...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner godt at han blir sur på drittungene som ringer på døra, men man slår rett og slett ikke 12 åringer, selv om de spytter deg i trynet. Det er 2 ting jeg ikke kan fordra, det er folk som slår mindreårige og folk som slår jenter(selv om jenta har slått deg). Man gjør det bare ikke rett og slett, mannen burde ikke fått fengsel for dette, men en bot burde det vært.

Lenke til kommentar

litt usikker på hva jeg skal mene, kanskje han fortjente å få seg et slag er kanskje sant, men er kanskje litt over kanten pga en bagatell som dette, selv om det sikkert er iriterende i lengden.

Jeg syns kanskje et middels hardt slag med flat hånd hadde vert mer passende.

Både den gamle mannen og foreldrene til gutten bør få bot (foreldrene til gutten siden han er under straffealderen).

og folk som slår jenter(selv om jenta har slått deg). Man gjør det bare ikke rett og slett
Noen er for likestilling, noen er mot likestilling, slik er det bare...

Egentlig mener jeg at vold er uakseptabelt uansett, men om du blir slått vil du i mine øyne altid kunne slå tilbake, uansett.

Endret av Dj_Evelen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Saywhat?

Logikken her? Man slår ikke folk som er mindre enn deg. Kast en bøtte med vann over de eller noe, så slutter de.

Lenke til kommentar
mannen burde ikke fått fengsel for dette, men en bot burde det vært.

Burde gått begge veier spør du meg, samme straff til pøblene som går rundt å ringer på dørene hele tiden.

Vell bot kan godt 12 åringen få, men et slag er for mye. Mannen kunne ihvertfall brukt hageslangen eller no

Lenke til kommentar

Husker det var en episode i nabolaget for ikke så lenge siden. Det var Halloween, og noen pøbelunger kom å kastet egg med farger i på rutene hans. Etter det jeg hadde hørt var at denne mannen på 60-70 år kommer ut og tar en av disse ungen opp etter øret. Tror faktisk det hele endte med at han måtte ut med 6000.

Lenke til kommentar
men ikke for å slå ned en uskyldig 12-åring?

Må sei eg stussa litt på dette utsagnet frå mora.

Gutten blei tatt med begge hendene langt ned i kakeboksen, så heilt uskuldig var ikkje han ikkje.

For denne "artige" leiken kan fortone seg som direkte mobbing for folk som blir utsatt for det, og det ser det ikkje ut til at mora er i stand til å forstå.

På den andre sida, slik voldsbruk som artikkelen beskriv vil aldri bli rettferdiggjort uansett handling forut.

Denne guttens største problem er at mora ikkje innser at han bedriv mobbeterror mot folk i nabolaget, og langt mindre tar konsekvensen av det.

Egentleg minner historien meg om ei anna sak heimifrå.

Nokre unger er på epleslang og knekker greinene for å få ta eplene, blir oppdaga og springer som pokkern. I flukta ødelegger ein av ungene jakken sin på gjerdet dei må over.

Seinare tropper mora med ungen opp til hageeier og krever erstatning for jakken sidan hans gjerde hadde ødelagt jakken.

At det stod igjen eit ødelagt epletre i hagen, og skadene hadde oppstått mens ungen hadde klatra over gjerdet var ikkje vesentleg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...