Gå til innhold

[Løst]HJelp! Koble til ps3 til kasse tv!

Zhensic

Anbefalte innlegg

Jeg trenger et svar ganske kjapt! Jeg har akkurat fått den gamle tven fra stua ned på rommet :) Men når jeg kobler ps3´en til tven kommer det bare Snø , hva skal jeg gjøre? det er en ganske gammel bang og olufsen tv, det har gått å koble til xbox 360 før. Please hjelp meg!!

Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å hold nede av/på knappen i ca. 3 sekunder til du hører mange lyder (bipbipbip).

Slå deretter på systemet igjen og se om det virker da.

Det hender at man må gjøre dette for å finne signalet noen ganger. Jeg har selv gjort det med min gamle tv flere ganger.

Lenke til kommentar
ja bruker scart men vet rett og slett ikke om jeg har riktig kanal, skulle vel gå å trykke ned av knappen og gå inn på av 1 eller av 2.

jeg trykker ned av knappen men ingen ting skjer.

Når det bare er snø, kan det tyde på at du ikke har riktig videokanal. Pleier å stå AV 0 eller noe lignende på fjernkontrollen. Eller trykke 1 og velge en kanal tilbake.

Lenke til kommentar

Har ikke mulighet til å teste dette nå, men noen andre kan sikkert svare.

Hvordan vil PS3 reagere om den er satt til HDMI (om den har vært på en skjerm tilkoblet med HDMI før du fikk denne TV-en) og blir koblet til TV via SCART uten at instillingene blir gjort om?

Om det er tilfellet og kan føre til problemer vil det kanskje hjelpe å ta PS3 til den andre TV-en og forandre på disse instillingene, ellers har jeg lest at en hard reset av maskinen vil resette instillingene på maskinen.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

For å resette video settings (sette PS3 til å sende ut signale via scart) så holder man bare inne på-knappen omtrent fem sekunder da man slår den på, til man hører et dobbeltpip.

Tamarin, om PS3 sender HDMI, og det er scart som er koblet til, får man hverken bilde eller lyd, derfor må video settings resettes. :)

Lenke til kommentar
ingen ting av dette funker :( tror tven er for gammal...

thomas

Du prøvde både å holde inn power-knappen til PS3 lenge, og koble den opp mot den forrige TV-en for å forsikre deg om at PS3 er stilt inn for SCART? Om du ikke er 100% sikker på at du har funnet frem til riktig kanal kan du prøve med en DVD/VHS-spiller om du har mulighet til det for å eliminere et potensielt problem.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar
ingen ting av dette funker :( tror tven er for gammal...

thomas

Har du fortsatt snø på skjermen så står du fortsatt på en "tuner"-kanal og ikke en AV-inngang. Og har TV'n en SCART inngang så skal den fungere med kablene som fulgte med PS3 (gul,rød,hvit+scart-overgang), det er dette "composite" signalet SCART ble lagd for å overføre.

Lenke til kommentar

Dersom du har snø på TV'n er du på feil kanal.

Kanskje AV-knappen på fjernkontrollen ikke virker?

Isåfall så er det vanlig og også få opp en liste over de AV-kanalene, dersom du trykker på midtknappen mellom spole-knappene og pil opp og ned knappen på fjernkontrollen.

Illustrasjon:

584093.jpeg

(Men hvis TV'n er nesten 20 år gammel, så vet jeg ikke om det var vanlig på den tiden.)

Kan også lønne seg å sjekke om TV'n har flere scart-innganger, kanskje den ene er ødelagt.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...