jokerdude94 Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 jeg har 1 stoort problem. datan min hadde stått på over natten så skrudde jeg den av når jeg dro på skolen. når jeg kom hjem igjen lagde skjermkortet en høy lyd fra vifta akk som den hadde vert overopphetet, ellerno. men det fikset jeg med at jeg renset for støv, og lyden blei borte. da hørtes alt ut som før men så tok jeg ut og inn skjermkortet igjen og da gikk ikke vifta en gang og Ja skjermkortet er festet riktig og bra. jeg har tatt av vifte til prosserorn og blåst støv og fra socketen. det lyser 1 grønn lampe på hovedkortet vis det har noe og si. ingen av usbene funker heller, men tror fortsatt ikke det er hovedkortet. kan noen vere så snille og hjelpe meg =) Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Hallo! Du har helt sikkert svidd av sleep mode motstanden i poweret. Da vil den ikke starte. Så se om du får tak i en cpu og prøv det. Det er lurt å slå av sleep mode om du ikke har en skikkelig tøffing av et strømforsyning, psu. 550 w etc for spillepc er et must. Men 250 watt for en vanlig pc er nok i minste laget. Da kan dette skje. Se om du klarer å lukte brent lakk av psu? Denne motstanden som tar over forsyningen når maskinen går i sleep mode er ofte ikke stor nok. Vennligst BmOnline Endret 7. februar 2010 av Marekatten Fjernet unødvendig quoting Lenke til kommentar
jokerdude94 Skrevet 6. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) og en cpu er en strømforsyning? eller prosseror.? som sagt er litt noob av og på knappen på pcen funker heller ikke... Endret 7. februar 2010 av Marekatten Fjernet unødvendig quoting Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Unnskyld, det var selvfølgelig psu, en strømforsyning, ja pwr er et bedre uttrykk, så slipper man å forveksle det med cpu som riktig- er prosessor. Vennligst BmOnline Endret 7. februar 2010 av Marekatten Fjernet unødvendig quoting Lenke til kommentar
jokerdude94 Skrevet 6. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) men er det sikkert det er en pwr? og er det vanskelig og bytte den? Endret 7. februar 2010 av Marekatten Fjernet unødvendig quoting Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Hallo! Du sier at du slo av maskinen? Altså virket den, men så skulle du starte den og da skjedde intet? Og du sier at der er et grønt lys på HK? (Hovedkortet) Men da du tok ut grafikk kortet, har du vært borti noen andre kabler, tatt noe ut? Se etter om Hovedkortet har alle kablene tilkoplet, at ikke noe er dratt ut? Nei, det er ikke så vanskelig å skifte pwr. Men du sier at det lyser. Er det en hovedbryter på pwr. Slå den av og la den være av i 2 minutter. Prøv så igjen å slå den på, etter at du har sett over kablene inne i kassen. Vennligst BmOnline Endret 7. februar 2010 av Marekatten Fjernet en ekstrem mengde quoting Lenke til kommentar
jokerdude94 Skrevet 6. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) ok skal prøve det... ja ikke noe skjedde når jeg skulle ha den på bortsett fra en høøy lyd fra skjermkort. og ja alle kabler er i HK men jeg har nå prøvd med en annen pwr men det funket heller ikke.... omg blir desperat Endret 7. februar 2010 av Marekatten Fjernet en ekstrem mengde quoting Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Hei! Det var da litt merkelig at den ikke ville starte etter at du hadde tatt ut grafikk kortet og satt det inn igjen? kan du se om kortet er satt rett i? Er det noen kabler som skal gå til kortet? Tenker da på strømkabler? Hvis du prøver å resette biosen, så kan det hende at noe skjer, du må finne bacup batteriet på HK, det ser ut som en femkrone som ligger flatt. Ved siden av den skal der være en jumper. Løft den av og vent i 60 sekunder før du setter den på igjen. Husk at strømmen må være slått av, dvs helt av. Nettkabelen ut. Vennligst BmOnline Endret 7. februar 2010 av Marekatten Fjernet en ekstrem mengde quoting Lenke til kommentar
jokerdude94 Skrevet 6. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Ok men ja hare skjekket alle kabler og sett på korte men har prøvd med 2 forskjellige graffik kort og 2 skjermer og 2 pwrs så ekke sikker sekke så lyst ut men skal prøve nå Endret 7. februar 2010 av Marekatten Fjernet en ekstrem mengde quoting Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Jipp, jopp.. Endret 7. februar 2010 av Marekatten Fjernet en ekstrem mengde quoting Lenke til kommentar
jokerdude94 Skrevet 6. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) det funket ikke og siden det lyser er vel ikke skjermkortet defekt.... Endret 7. februar 2010 av Marekatten Fjernet en ekstrem mengde quoting Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) Enkelte innlegg er blitt redigert grunnet overdreven eller feil bruk av siteringsfunksjonen. Vær vennlig å passe på og sitere det du svarer på og ikke mer enn det. I utgangspunktet skal man ikke sitere mer enn maks to innlegg bakover. Dette for å gjøre det mest mulig oversiktlig. Ved sitering av veldig mye tekst, eller om bruker finner det nødvendig å sitere flere innlegg bakover, så oppfordres man til å bruke skjul-funksjonen. Dette innlegget skal ikke kommenteres. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på PM. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Edit: Det er heller ikke nødvendig å sitere når man svarer på siste innlegg i tråden. Endret 7. februar 2010 av Marekatten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå