topp-pakning Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 noen der ute som har noen erfaringer om hva jeg kan bruke til å fylle hull i aliminium( ca 10mm bred og 15-20mmdyp)for deretter og borre og gjenge opp. må tåle en god del juling da det er til pinneboltene til en topp i en jeep? Lenke til kommentar
Indian Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 noen der ute som har noen erfaringer om hva jeg kan bruke til å fylle hull i aliminium( ca 10mm bred og 15-20mmdyp)for deretter og borre og gjenge opp. må tåle en god del juling da det er til pinneboltene til en topp i en jeep? Sveis med TIG og så gjenge opp igjen. Lenke til kommentar
topp-pakning Skrevet 5. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) noen der ute som har noen erfaringer om hva jeg kan bruke til å fylle hull i aliminium( ca 10mm bred og 15-20mmdyp)for deretter og borre og gjenge opp. må tåle en god del juling da det er til pinneboltene til en topp i en jeep? Sveis med TIG og så gjenge opp igjen. prob er at den sitter i en motor. 4 løse topper og en pakning. kan du sveise da?? jeg mener at da må du sveise den i selve motorn, kan ikke ta ut bare en og en topp. Endret 5. februar 2010 av topp-pakning Lenke til kommentar
joka Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 helicoil? http://www.emhart.com/products/helicoil.asp Lenke til kommentar
Topper271 Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 helicoil? http://www.emhart.com/products/helicoil.asp Jeg ar brukt helicoil tidligere før med hel! , men jeg er usikker på om det virker på noe som har noe særlig trykk. Hvor høyt trykk kan det bli imen sylinder? mvh Jørn Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 helicoil? http://www.emhart.com/products/helicoil.asp Jeg ar brukt helicoil tidligere før med hel! , men jeg er usikker på om det virker på noe som har noe særlig trykk. Hvor høyt trykk kan det bli imen sylinder? mvh Jørn Det kan være mellom 10-15 bar, spørs hvor slitt motoren er. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Det kan være mellom 10-15 bar, spørs hvor slitt motoren er. Det er nok betydelig mer enn det. Kompresjonstrykket i en bensinmotor (som du antakelig tenker på) ligger på 8-15 bar, mens forbrenningstrykket ligger mellom 30 og 50 et sted. For en dieselmotor er tilsvarende tall ca. 20-30 og 70-120. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå