DJ-Stigma Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Hei, Nå er det ikke så lenge til jeg skal søke videregående snart på Akademiet i Oslo, og har satt Allmenn påbygg som valg av linje. Etter å ha sett litt på priser, ser jeg at det står "I tillegg kommer det en sum på mellom kr 500,- og 3000,- dette varierer fra skole til skole. Summen dekker rekvisita og eventuelt obligatoriske ekskusjoner som den enkelte skole kan legge opp til" Hva vil dette si? må jeg betale en viss sum før skolestart? og siden jeg skal søke allmenn påbygg VG3 hvordan er prisen da? da dette går på 1 år. Må man betale ekstra hvis man skal ta realfag i tilegg? har tenkt til å ta r matte som programfag.. Til slutt lurer jeg derfor på om noen har noen meninger om denne skolen? Er det bra lærere der, godt miljø, godt utstyr (IKT) og hvordan er denne skolen i forhold til offentlig skole? osv.. Og er det noen her som går på akademiet privatskole enten det er i bergen you name it, som vil dele litt erfaringer? På forhånd takk Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Hvilken linje gikk du VGI og VGII? Av det jeg forstår på hjemmesidene koster det ikke mer å ta realfag. Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Kan tenke meg at akkurat den tillegskostnaden der kanskje er mer for de med praktiske fag, spesielt medier og kommunikasjon som har dyrt utstyr. Lenke til kommentar
DJ-Stigma Skrevet 7. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2010 Hvilken linje gikk du VGI og VGII? Av det jeg forstår på hjemmesidene koster det ikke mer å ta realfag. Gikk VG1 Bygg og anleggsteknikk, VG2 Tømrer. Why? Lenke til kommentar
Pinup Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Jeg går på Akademiet VGS Oslo, og om R-matten står i blokken over programfagene dine så kan du det og det vil ikke koste noe, men om du skal ta det ved siden av så vil det koste. Det med ekstra kostnader er vel en regning på tusen kr som vi fikk nå etter jul for .. jeg vet egentlig ikke hva det var for, men for litt utstyrsgreier osv tror jeg, kopiering av ark og sånne ting. Også kan jo klassene dra på klassetur og da kan det hende at klassen blir enig om å betale inn så så mye istedet for å gjøre dugnader. Jeg elsker skolen min. Miljøet, lærerne, metodene alt som er. Teknologien er på topp, og jeg gleder meg spesielt til vi får Mac neste år. Jeg er nestleder i elevrådet og vi får til det vi vil. Enkelt, og elevene bestemmer mye. Vi har lærerevalueringer og flere lærere har rett og slett blitt sparket fordi de har gjort en for dårlig jobb. Noe du kan se langt etter på offentlig. Lenke til kommentar
DJ-Stigma Skrevet 7. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2010 Jeg går på Akademiet VGS Oslo, og om R-matten står i blokken over programfagene dine så kan du det og det vil ikke koste noe, men om du skal ta det ved siden av så vil det koste. Det med ekstra kostnader er vel en regning på tusen kr som vi fikk nå etter jul for .. jeg vet egentlig ikke hva det var for, men for litt utstyrsgreier osv tror jeg, kopiering av ark og sånne ting. Også kan jo klassene dra på klassetur og da kan det hende at klassen blir enig om å betale inn så så mye istedet for å gjøre dugnader. Jeg elsker skolen min. Miljøet, lærerne, metodene alt som er. Teknologien er på topp, og jeg gleder meg spesielt til vi får Mac neste år. Jeg er nestleder i elevrådet og vi får til det vi vil. Enkelt, og elevene bestemmer mye. Vi har lærerevalueringer og flere lærere har rett og slett blitt sparket fordi de har gjort en for dårlig jobb. Noe du kan se langt etter på offentlig. Takk for et fyldig svar! Regner med at jeg betaler mindre det med ekstra kostnader, siden jeg skal kun gå 1 år der. Har hørt at man får en Mac etter sommern.. Gjelder dette alle linjene? eller kun media? Lenke til kommentar
Pinup Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Tjaa, tror du betaler likt siden det er noe vi betaler hvert år. Alle linjene får mac Lenke til kommentar
DJ-Stigma Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 (endret) Tjaa, tror du betaler likt siden det er noe vi betaler hvert år.Alle linjene får mac Okey, takk Endret 12. februar 2010 av DJ-Stigma Lenke til kommentar
DJ-Stigma Skrevet 12. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2010 Kom gjerne med tips og erfaringer om det er noen her som har gått på den skolen, eller går der. Lenke til kommentar
DJ-Stigma Skrevet 25. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2010 Nå har jeg sendt inn karakterutskrift fra 1.termin fra VG2. Jeg søker altså til VG3 allmenn påbyggning. Etter litt re-search fant jeg ut at man må sende karakterutskrift fra VG1 også? Men på brevet jeg fikk fra Akademiet stod det at de trengte "Karakterutskrift fra 1.termin dette skoleåret for å vurdere søknaden din. Søker du VG2 eller VG3 trenger vi også kompetansebevis." Det står ikke på papiret at de trenger karakterutskrift fra VG1? men bare karakterutskrift fra 1.termin. Vær så snill å hjelp, trenger jeg å sende inn karakterutskrift fra VG1? Hvis ja, må jeg sende det inn innen 1.mars. Tusen takk! Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Du trenger ikke. Det viktigste er du søker først. Som rektoren på akademiet vgs skrev " Du må søke via nettsidene våre. Vitnemålet ditt kan du ettersende." Lenke til kommentar
DJ-Stigma Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 Du trenger ikke. Det viktigste er du søker først. Som rektoren på akademiet vgs skrev " Du må søke via nettsidene våre. Vitnemålet ditt kan du ettersende." Jeg har søkt, og fått et brev fra de om karakterutskrifter som skulle sendes snarest og senest innen 1.mars for de skal vurdere søknaden min. Det rektor skrev på akademiet vgs har jeg faktisk ikke sett.. Jeg som stresset med å få det sent fortest mulig før 1.mars, hehe Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Jeg kontaktet han personlig, via E-mail. Lenke til kommentar
DJ-Stigma Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 Jeg kontaktet han personlig, via E-mail. Sorry, men hva mener du med kontaktet han personlig via email? kunne du utdype det litt er du snill. Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Altså jeg sendte E-mail til han, ikke til skolen. Det er det jeg mente, hehe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå