Gå til innhold

Hva burde jeg velge av AVG eller Avast? Har begge nå.

Anbefalte innlegg

Alle sier at man ikke burde ha flere antivirusprogrammer samtidig, men før jeg hørte dette installerte jeg både AVG Free og Avast! Home Edition. Ettersom disse aldri har klaget på hverandre har jeg ikke følt noe sterkt behov for å av-installere noen av dem enda, men jeg lurer jo på om det er lurt i lengden.

Hvis det er sånn at jeg ikke burde ha begge samtidig, selv om de ikke lager noen problemer for hverandre som jeg merker, hvilken av dem burde jeg i såfall beholde?

Takker for eventuell hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler avast! på det sterkeste, spesielt etter versjon 5.0! Jeg ar aldri i mitt liv hatt virus, og det mye takket være dette herlige programmet. Det stopper truende nettsteder, filer, nedlastinger, you name it. Brukervennligheten som kom med 5.0 vil jeg også si at er meget bra!

Lenke til kommentar
Avast er det programmet som gir mest beskyttelse av disse to og som i test gjør det litt bedre enn AVG (som mangler bla. rootkit beskyttelse og web shield). Så, hvis valget står mellom Avast og AVG, så ville jeg ha valgt Avast. Et tredje prog. som du kunne ha vurdert er Microsoft Security Essensial

What norbat said. Jeg bruker MSE og er veldig fornøyd. Les evt. HWs konklusjon.

Endret av insolvent
Lenke til kommentar
Ville valgt AVG forann Avast .. er ganske mykje tull med Avast ;)

Hva er tull med avast?

Etter det eg har hørt, og prøvd. Så har Avast vert ganske opp og ned, med tanke på at. Det noen gange ikke tek virus grunnlegende, fjerner ikke alt. Er en del POP-UP med oppdateringer osv :S Og ikke minst .. det slower datan ned noko sjuk .. Har du data, med liten RAM .. ville eg ik anbefalt AVAST ;)

Lenke til kommentar

Har brukt både avast og avg og vært veldig førnyd, men synes de nye versjonene av disse virus programmene begynner å bli tunge, spesielt AVG sitt Residentshield som skal konstant scanne gjennom pcen.

Men har begynt å bruke Panda cloud antivirus på noen eldre pcer dette frigjør noe mer av ytelsen siden alt går over cloud teknokogi, og synes dette virker veldig bra, men kunne vært litt intresant å se hva dere andre synes om Panda cloud?

Endret av super_1990
Lenke til kommentar
Har brukt både avast og avg og vært veldig førnyd, men synes de nye versjonene av disse virus programmene begynner å bli tunge, spesielt AVG sitt Residentshield som skal konstant scanne gjennom pcen.

Men har begynt å bruke Panda cloud antivirus på noen eldre pcer dette frigjør noe mer av ytelsen siden alt går over cloud teknokogi, og synes dette virker veldig bra, men kunne vært litt intresant å se hva dere andre synes om Panda cloud?

Vil sei at Panda cloud er bedre en Avast og AVG. Men som sagt, dei nye virusprogramma er begynt og bli ganske overfylt, som du sa " tunge " og ha på datan, bedre å velge et enkelt et.. som frk Panda cloud

Lenke til kommentar
Ville valgt AVG forann Avast .. er ganske mykje tull med Avast ;)

Hva er tull med avast?

Etter det eg har hørt, og prøvd. Så har Avast vert ganske opp og ned, med tanke på at. Det noen gange ikke tek virus grunnlegende, fjerner ikke alt. Er en del POP-UP med oppdateringer osv :S Og ikke minst .. det slower datan ned noko sjuk .. Har du data, med liten RAM .. ville eg ik anbefalt AVAST ;)

Jeg har aldri opplevd avast som ustabil. Den har oppdaget og fjernet alt av virus jeg har kommet borti. Oppdaterings-meldingene kan lett slås av og det du sier om RAM tror jeg ikke stemmer, for hos meg bruker ikke programmet mer enn 2000kb minne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...