Gå til innhold

Pilotbriller i klarglass.


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg ser etter et par briller med klarglass jeg kan bruke, som ser bra ut. Jeg er ikke interessert i disse "nerdebrillene" som var på moten for et år siden, vil ikke at ting skal bli mainstream.

 

Pussig historie egentlig, for noen dager siden så betraktet jeg et bilde vi hadde på veggen, av en onkel av meg. Han hadde klare pilotbriller, og bildet må ha vært på 80-tallet. Jeg syntes dette så bra ut, og ville gi stilen min et lite hint av særpreg.

 

Er det noen som vet hvor jeg får tak i slikt? Tenkte kanskje på noe fra Ray-Ban. Har satt av 2000 kr, men det gjør ikke noe om det koster mindre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er ikke interessert i disse "nerdebrillene" som var på moten for et år siden, vil ikke at ting skal bli mainstream.

Sikter du til wayfarer? uansett, pilot briller er også mainstream mange steder. Gå innom en optiker og se hva slags utvalg de har, de fleste optikere jeg har vært innom har pilotbriller. Så kan du bare spørre om å få med klart glass.

Lenke til kommentar
Jeg er ikke interessert i disse "nerdebrillene" som var på moten for et år siden, vil ikke at ting skal bli mainstream.

Sikter du til wayfarer? uansett, pilot briller er også mainstream mange steder. Gå innom en optiker og se hva slags utvalg de har, de fleste optikere jeg har vært innom har pilotbriller. Så kan du bare spørre om å få med klart glass.

 

 

Pilotbriller har vært mainstream siden de kom i 1936 hehe (ble først bare gitt til jagerpiloter, men fra 1938 kunne sivile også erverve seg disse brillene) .

 

Bare se her :D

 

DouglasMacArthur.jpg

Douglas MacArthur (Kjent amerikansk hærfører under ww2)

 

Lt_Mike_Hunter_1.jpg

En eller annen jagerflyger i 1944

Lenke til kommentar
stikk innom en brillebutikk, om du ikke skal ha noe spesielt glass kan ikke prisen være så gal.

 

Hvis du skal ha ett merke som ray ban eller lignende, så betaler du jo ikke bare for glassa, du betaler for kvaliteten og designen, så vil ikke tro at det er så mye billigere å kjøpe med klar glass.

Lenke til kommentar
Så RayBan fan som jeg er tørr jeg ikke tenke på hvordan Aviators som lesebriller ser ut. Det høres helt forferdelig ut, og som den stereotypiske nerden fra 70 tallet.

Det er akkurat denne looken jeg er ute etter. Men jeg skal ikke bruke det som lesebriller, da det ikke trengs. Kun casual.

 

Aviator og Wayfarer er jo minst like mainstreame.

Det stemmer.

Men i klarglass?

 

Pilotbriller har vært mainstream siden de kom i 1936 hehe (ble først bare gitt til jagerpiloter, men fra 1938 kunne sivile også erverve seg disse brillene) .

Riktig.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

helt ærlig så synes jeg et blir for dumt, det er for mange som går med sånne briller uten å bruke styrke, de går med det kun fordi det er mote.så hadde jeg sett deg med de brillene så hadde jeg ikke synes det var noe kult, jeg hadde bare tenkt at du var trend hore...hva med å sjekke ut de nye modellene som kommer nå til sommeren?

Lenke til kommentar

Jeg er heller ingen stor fan av fake briller, men om det gjennomføres med stil tror jeg det kan se bra ut. Blir noe litt annet når jeg ser 17-årige jenter med 3 kg brunkrem sporte sorte Wayfarers med tykke, kladdete plastglass. Det ser bare fælt ut.

 

Noe skikkelig i god kvalitet sammen med en ellers god stil kan sikkert funke bra. En onkel av meg har faktisk lignende briller, men det ser faktisk ganske greit ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...