asbjohorpua Skrevet 5. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2010 Heisann! Jeg ser etter et par briller med klarglass jeg kan bruke, som ser bra ut. Jeg er ikke interessert i disse "nerdebrillene" som var på moten for et år siden, vil ikke at ting skal bli mainstream. Pussig historie egentlig, for noen dager siden så betraktet jeg et bilde vi hadde på veggen, av en onkel av meg. Han hadde klare pilotbriller, og bildet må ha vært på 80-tallet. Jeg syntes dette så bra ut, og ville gi stilen min et lite hint av særpreg. Er det noen som vet hvor jeg får tak i slikt? Tenkte kanskje på noe fra Ray-Ban. Har satt av 2000 kr, men det gjør ikke noe om det koster mindre. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 5. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2010 stikk innom en brillebutikk, om du ikke skal ha noe spesielt glass kan ikke prisen være så gal. Lenke til kommentar
SML Skrevet 6. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2010 Jeg er ikke interessert i disse "nerdebrillene" som var på moten for et år siden, vil ikke at ting skal bli mainstream. Sikter du til wayfarer? uansett, pilot briller er også mainstream mange steder. Gå innom en optiker og se hva slags utvalg de har, de fleste optikere jeg har vært innom har pilotbriller. Så kan du bare spørre om å få med klart glass. Lenke til kommentar
Richard_H Skrevet 8. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2010 Jeg er ikke interessert i disse "nerdebrillene" som var på moten for et år siden, vil ikke at ting skal bli mainstream. Sikter du til wayfarer? uansett, pilot briller er også mainstream mange steder. Gå innom en optiker og se hva slags utvalg de har, de fleste optikere jeg har vært innom har pilotbriller. Så kan du bare spørre om å få med klart glass. Pilotbriller har vært mainstream siden de kom i 1936 hehe (ble først bare gitt til jagerpiloter, men fra 1938 kunne sivile også erverve seg disse brillene) . Bare se her Douglas MacArthur (Kjent amerikansk hærfører under ww2) En eller annen jagerflyger i 1944 Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 8. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2010 Aviator og Wayfarer er jo minst like mainstreame. Lenke til kommentar
jogurten Skrevet 8. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2010 stikk innom en brillebutikk, om du ikke skal ha noe spesielt glass kan ikke prisen være så gal. Hvis du skal ha ett merke som ray ban eller lignende, så betaler du jo ikke bare for glassa, du betaler for kvaliteten og designen, så vil ikke tro at det er så mye billigere å kjøpe med klar glass. Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 8. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2010 (endret) Aviator og Wayfarer er jo minst like mainstreame. Som hva? jogurten: Antar at han mener glass med styrke. Endret 8. februar 2010 av EB_Veyron Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 8. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2010 Som hverandre? Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 8. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2010 Ok, syntes bare det var litt snodig ordlyd med bruk av "minst". Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 8. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2010 Så RayBan fan som jeg er tørr jeg ikke tenke på hvordan Aviators som lesebriller ser ut. Det høres helt forferdelig ut, og som den stereotypiske nerden fra 70 tallet. Lenke til kommentar
asbjohorpua Skrevet 8. februar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. februar 2010 Så RayBan fan som jeg er tørr jeg ikke tenke på hvordan Aviators som lesebriller ser ut. Det høres helt forferdelig ut, og som den stereotypiske nerden fra 70 tallet. Det er akkurat denne looken jeg er ute etter. Men jeg skal ikke bruke det som lesebriller, da det ikke trengs. Kun casual. Aviator og Wayfarer er jo minst like mainstreame. Det stemmer. Men i klarglass? Pilotbriller har vært mainstream siden de kom i 1936 hehe (ble først bare gitt til jagerpiloter, men fra 1938 kunne sivile også erverve seg disse brillene) . Riktig. Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 9. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2010 Jeg er ikke interessert i disse "nerdebrillene" som var på moten for et år siden Make up your mind. Lenke til kommentar
Jellax Skrevet 9. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2010 Høres kult ut, eg og vil ha Lenke til kommentar
asbjohorpua Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. februar 2010 Jeg er ikke interessert i disse "nerdebrillene" som var på moten for et år siden Make up your mind. Du misforstår. Jeg skal ha Aviators, ikke Wayfarers. Lenke til kommentar
Jellax Skrevet 11. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2010 (endret) Noke i den duren? Syns dei var litt kule eg. edit: er kanskje ikkje heilt pilotbriller, men ;P Endret 11. februar 2010 av sideon Lenke til kommentar
asbjohorpua Skrevet 4. mars 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. mars 2010 Noke i den duren? Syns dei var litt kule eg. edit: er kanskje ikkje heilt pilotbriller, men ;P Absolutt noe i den duren! Lenke til kommentar
HOHOHOHO222 Skrevet 4. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2010 (endret) Jim moore har ihvertfall vært hos Hans Custom Optik i LA og fått byttet glass i sine. Du kan jo sende en mail til dem og høre om det er mulig å få bestilt ett par? http://www.hanscustomoptik.com/ Endret 4. mars 2010 av shoop Lenke til kommentar
jogurten Skrevet 5. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 5. mars 2010 helt ærlig så synes jeg et blir for dumt, det er for mange som går med sånne briller uten å bruke styrke, de går med det kun fordi det er mote.så hadde jeg sett deg med de brillene så hadde jeg ikke synes det var noe kult, jeg hadde bare tenkt at du var trend hore...hva med å sjekke ut de nye modellene som kommer nå til sommeren? Lenke til kommentar
RainbowLady Skrevet 5. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 5. mars 2010 Jeg er heller ingen stor fan av fake briller, men om det gjennomføres med stil tror jeg det kan se bra ut. Blir noe litt annet når jeg ser 17-årige jenter med 3 kg brunkrem sporte sorte Wayfarers med tykke, kladdete plastglass. Det ser bare fælt ut. Noe skikkelig i god kvalitet sammen med en ellers god stil kan sikkert funke bra. En onkel av meg har faktisk lignende briller, men det ser faktisk ganske greit ut. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 5. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 5. mars 2010 Veldig enkelt: Gå til en optiker som fører Ray Ban. Si "jeg skal ha et par aviators med klart glass uten styrke". Betal. Ferdig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå