LaviX Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Hei og hopp godtfolk. Det har seg slik at teleobjektivet mitt gikk i gulvet i dag og er ikke lenger brukelig. Det jeg hadde var Tamron 70-300 4-5,6, og som det står i tittelen er det til canon. Ettersom at det er støtskade så får jeg mest sansynlig ikke noe forsikring på det, og et objektiv til 999,- er ikke noe poeng å sende inn til reprasjon. Jeg har heller ikke lyst til å kjøpe det et nytt av den samme typen. Derfor lurte jeg på om noen hadde forslag til et nytt et. Har ikke no bestemt pris, men er student uten jobb så innenfor rimlighetens grenser. Takker på forhånd for alle svar Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Innenfor de lavere prisrammer er det etter min mening Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS som gir aller mest for pengene. Bildestabilisatoren kompenserer for kamerarystelser, og er faktisk av den bedre og nyere typen enn i storebroren EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM. Objektivet får du for rett over 2000 kr. Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Innenfor de lavere prisrammer er det etter min mening Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS som gir aller mest for pengene. Bildestabilisatoren kompenserer for kamerarystelser, og er faktisk av den bedre og nyere typen enn i storebroren EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM. Objektivet får du for rett over 2000 kr. Jeg er usikker på om 55-250 har en nyere utgave av IS enn den som sitter i 70-300? Uansett funker 70-300's IS meget bra, noe jeg vet siden jeg har et eksemplar selv. Optisk tror jeg og 70-300 har et marginalt overtak. Men inviduelle eksemplarvariasjoner kan forandre dette begge veier i grunnen. Behøves ikke de siste 50mmm særlig og man skal ha en rimelig zoom som er brukbar er det kanskje nok med 55-250.. Tor Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Hva var du missfornøyd med ditt gamle objektiv,mørke bilder,bevegelseuskarphet,treig fokusering. Hva forlanger du av et nytt objektiv og til hvilken type fotografering vil du bruke det til. De to nevnte er gode objektiver,i tillegg har du 70-200 f/4 som er hakket bedre på alle områder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå