Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Fjerne krenkende klipp på Youtube

Gjest Petter

Anbefalte innlegg

HALLO.

Det er er en film av meg på youtube som er en slags mobbevideo, en video med meg i hovedfokus som er lagt ut uten min tilatelse. Jeg har prøvd lenge å få den fjernet ved å flage den, sende mail til youtube, og mye annet, men får aldri svar eller reaksjoner, vil ikke anmelde ettersom dette er en gammel sak jeg ikke vil dra liv i.

Tips?

Postet i helse siden dette skader min psykiske helse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du link til filmen ? :p

Hvorfor snakker du ikke bare til h*n som lastet opp filmen å får h*n fjerne den ? Bare si det samme til vedkommende som det du skriver her.

Jeg vet ikke hvem som har lagt den opp.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

For det første; var du med på å filme? altså viste du om det og var du med på det som du/dere gjorde på filmen? og hvor godt kjenner du personen som la den ut? Har du noe kontakt med personen? drar denne personen filmen inn i samtaler eller viser den til folk, slik at dette kan bli regnet som krenkende for deg som person? Hvilken innvirkning kan dette ha på deg som person? ( jobb, forhold, loven ? ) liksom, blir den spredt rundt?

Var du med på filmen og viste om at du var filmet, så gjør dette at det dere eventuelt gjør er noe som du er med på frivillig.

Er dette en person du kjenner og har kontakt med så kan du be h*n om å fjerne den, forklar at du føler det er ubehagelig og krenkende og vil helst ha den fjernet så fort som mulig. Nekter de så fortell dem at de bryter loven og viss de ikke gjør som du ber om kan det ende med søksmål fra din side. Skriv igjen til youtube, og fortell omstendighetene, spesifiser slik at de ser alvoret. Viss dette kan skade seg som person, deg som i ryktet ditt og forhold til jobb, venner og familie så har du et enda bedre grunnlag til rettslig favør. Selv om du ikke vil blåse liv i denne saken, er det ikke bedre å få fjernet videoen?

Lenke til kommentar

Anmeld til politiet.

Hvis det er snakk om mobbing, så er dette den lureste måten. Husk å ta vare på en kopi av filmen før den forsvinner. Er det snakk om skoleelever så kan man også ta kontakt med skolen. Uansett så snakk med dine foreldre om dette hvis du er mindreårig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...