fcuk_IT Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 D90, 70-200mm VRI @ 135mm, f/4.5, ISO 400, 1/1000s Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Ett nydelig bilde av en flott hund (saluki, for de uinvidde) - som jo hadde blitt så mye flottere uten den fæle parkdressen på hunden, og som hadde hevet seg enda ett lite hakk om hunden ikke hadde løpt skrått fra deg... men heller samme vinkel mot deg. Lenke til kommentar
L4ffen Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 God skarphet og klare, tydelige farger.. Et flott hundeportrett da jeg syns det bare er kult at det er tatt fra siden.. Lenke til kommentar
heggstad Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Det første jeg kan konkludere med, er at dette er et fotografi fylt med fart. Og nettopp det har du klart veldig bra, da med blant annet tanke på din fokusering og et snev av panorering. Lukkertiden ser ut til å sitte, da du har klart å fryst hvert et snøfugg rundt beina. Bakgrunnen, som i de fleste tilfeller utgjør bildet, er jo kvit, og ikke alt for spennende. Jeg vet jo selvsagt ikke hvilken bakgrunn det er i rundt, og om det er i det hele tatt mulig å bruke den som et grafisk virkemiddel. Dette er i de fleste tilfeller det riktige å gjøre, for å skape spenning og liv i bildet. Men om dette ikke var mulig under omstendighetene, er jo det selvfølgelig forståelig.. Vesten kan jo også diskuterest. For å være helt ærlig synes jeg ikke den tar seg så veldig bra ut på et bilde, men dette selvfølgelig etter hvilket bruk bildet er til. Alt i alt synes jeg bildet ditt sitter, selv om det i grunn er "safe" instillinger du bruker. Som en utfordring til neste gang, kan være å presse lukkertidene ned til omtrent 1/30 sek, og dermed prøve få med deg bevegelsene til dyret. Dette samt som det blir skapt en illusjon av at kroppen og hodet står stille. Bare forslag her altså.. Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 6. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2010 Takk for tilbakemeldingene. Dekkenet er kanskje ikke verdens vakreste, men her må desverre andre faktorer enn billedskjønnhet ta første pri. Er litt usikker på om 1/30s er så egnet med tanke på hundens voldsomme vertikale bevegelser, har ikke prøvd, men jeg vil tro at hodet blir svært vanskelig å få skarpt. Jeg syns panorering på biler er vanskelig på 1/100s, så jeg tør ikke tenke på de utfordingene 1/30s på en løpende hund ville skape for meg. Lenke til kommentar
heggstad Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Er litt usikker på om 1/30s er så egnet med tanke på hundens voldsomme vertikale bevegelser, har ikke prøvd, men jeg vil tro at hodet blir svært vanskelig å få skarpt. Jeg syns panorering på biler er vanskelig på 1/100s, så jeg tør ikke tenke på de utfordingene 1/30s på en løpende hund ville skape for meg. Personlig så må jeg innrømme å ikke ha prøvd det, men vet likevel det har funket på blant annet ørnebilder, hester og biler. Dermed trekte jeg også konklusjonen at det kanskje kunne gå her også.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå