... nei. Bare nei. Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Hei jeg og en kompis har nå prøvd alt! Han kjøpte pc-deler, han fikk pc-deler, vi bygde pc (Vi har gått over mange ganger, og ja! alt er koblet riktig...) Problemet er at pcen ikke vil boote. Vi trykker på på-knappen og pcen går ikke et sekund en gang før den dør helt, og prøver deretter å skru seg på om og om igjen. men failer hver gang Er det noen som tror det er noe annet enn hovedkortet? tenkte å teste om det var cpuen... men ettersom pcen ikke er på i et sekund en gang før den dør, tror jeg ikke egentlig det er feilen... Noen som kan hjelpe!? noen som har hatt lignende problemer? Håper på rask hjelp Lenke til kommentar
... nei. Bare nei. Skrevet 5. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2010 Vi har nå prøv å ta fra hverandre alt, og prøvd å skru på bare hovedkort med strøm (bare 24 pinen). Guess what... det funket ikke. Akkurat samme problem som før! Betyr dette at det er hovedkortet som er defekt? Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) Hei jeg og en kompis har nå prøvd alt! Han kjøpte pc-deler, han fikk pc-deler, vi bygde pc (Vi har gått over mange ganger, og ja! alt er koblet riktig...) Problemet er at pcen ikke vil boote. Vi trykker på på-knappen og pcen går ikke et sekund en gang før den dør helt, og prøver deretter å skru seg på om og om igjen. men failer hver gang Er det noen som tror det er noe annet enn hovedkortet? tenkte å teste om det var cpuen... men ettersom pcen ikke er på i et sekund en gang før den dør, tror jeg ikke egentlig det er feilen... Noen som kan hjelpe!? noen som har hatt lignende problemer? Håper på rask hjelp Hallo! Hvilke saker har dere installert? Har du noen nr grad og navn?OS? Endret 5. februar 2010 av BmOnline Lenke til kommentar
mark Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) test strømforsyningen http://www.hardware.no/diverse/overklokkin...orsyninger.html Endret 5. februar 2010 av mark Lenke til kommentar
... nei. Bare nei. Skrevet 5. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) Strømforsyning virker, vi har testen den på en annen pc... pluss at vi har puttet inn en annen psu fra en annen pc (min) og fikk samme resultat. Vi har også testet / byttet ut ram. Edit: Det er første gang vi prøver å starte opp pcen, så vi har ikke innstalert noe os enda... kommer ikke inn i bios eller noe. Endret 5. februar 2010 av Gork i Parken Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Strømforsyning virker, vi har testen den på en annen pc... pluss at vi har puttet inn en annen psu fra en annen pc (min) og fikk samme resultat. Vi har også testet / byttet ut ram. Edit: Det er første gang vi prøver å starte opp pcen, så vi har ikke innstalert noe os enda... kommer ikke inn i bios eller noe. Ok! Da anbefaler jeg dere å sjekke grundig at det ikke er spacers som ligger og kortslutter under HK i kabinettet. Det er fort gjort. Se etter om alle jumpers er ok. Se også etter at alle kabler er satt på rett plass, står riktig. Se at bios jumper står der den skal stå. Pass på at det er kjølepasta og god kontakt på cpu-. Vennligst BmOnline Lenke til kommentar
... nei. Bare nei. Skrevet 5. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) Takk for svar... Alle jumpere er på plass og alt er satt inn ordentelig... vi har dobbelt og trippelt sjekket alle ledninger, jumpere og ellers alt annet... jeg kommer ikke på noe annet enn at det sannsynligvis er hovedkortet som er defekt Noen andre som har noen formennger? Endret 5. februar 2010 av Entropi ftw Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) Takk for svar...Alle jumpere er på plass og alt er satt inn ordentelig... vi har dobbelt og trippelt sjekket alle ledninger, jumpere og ellers alt annet... jeg kommer ikke på noe annet enn at det sannsynligvis er hovedkortet som er defekt Noen andre som har noen formennger? Hvordan hd har dere, er det sata? Eller IDE? Kan se ut som det er HK som er problemet, var det et nytt ett? Vennligst BmOnline Endret 5. februar 2010 av BmOnline Lenke til kommentar
... nei. Bare nei. Skrevet 5. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2010 Det er SATA, og ja akkurat kjøpt hovedkortet... Som sagt tidligere prøvde vi å kjøre bare hk'et med 24 pinen, og dette funket ikke (pluss at vi har prøv uten hd, altså kun tatt ut hd...) Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) Det er SATA, og ja akkurat kjøpt hovedkortet... Som sagt tidligere prøvde vi å kjøre bare hk'et med 24 pinen, og dette funket ikke (pluss at vi har prøv uten hd, altså kun tatt ut hd...) Ja, da er det bare en ting, å se om CPU er skikkelig på plass? At den står rett vei i, sjekk merket. Edit: Se etter at låsen også er på, det har også skjedd...har vært åpen. Vennligst BmOnline Endret 5. februar 2010 av BmOnline Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Jeg ville prøvd å lagt hovedkortet på gulvet, satt i CPU (med vifte), en RAM-brikke å koblet til strøm og skjerm. Hva skjer da? Hvis det samme skjer vil jeg si med 100% sikkerhet HK. Lenke til kommentar
... nei. Bare nei. Skrevet 5. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2010 Har prød å ta ut alt... Samme skjedde Da er det vel bare å sende inn hk... sykt teit i og med at han bestillte fra amentio Dette kommer til å ta lang tid... Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 I disse tider må man nesten regne med at hvis man kjøper 10 elektriske komponenter, er 1 DOA (dead on arrival). Lenke til kommentar
wil Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Hei. Er trådstarter sikker på at han vet at spacsere og jumper er forskjellige ting? Spacsere er vel det som skal være i mellom Hovedkortet og plata på kabinettet? Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Hei. Er trådstarter sikker på at han vet at spacsere og jumper er forskjellige ting?Spacsere er vel det som skal være i mellom Hovedkortet og plata på kabinettet? Det stemmer. Spacerne fungerer som avstandsstykker, slik at hovedkortet ikke kortslutter mot kabinettet, samt at man bruker de til å skru fast hovedkortet. Jeg ville tatt hovedkortet uten av kabinettet, og lagt det på et ikke ledende underlag. Bare kobla til nødvendige komponenter (CPU, RAM, grafikkort). Hvis det fortsatt ikke går, ville jeg sendt inn hovedkortet. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 I disse tider må man nesten regne med at hvis man kjøper 10 elektriske komponenter, er 1 DOA (dead on arrival). Det stemmer ikke i det hele tatt. On topic: Sjekk spacers som nevnt flere ganger, og sjekk også at dere har koblet til 4/8-pins på hovedkortet i tillegg til ATXen. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Til de 3 siste innleggene, sjekk innlegg 11 og 12, så burde det være undvendig å sjekke spacers med mindre han har de andre plasser enn inni kabinettet. Lenke til kommentar
SpecR Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Ok, hvilket HK og hvilken CPU er det snakk om her? Lenke til kommentar
psharp Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Sliter med akkurat samme problem, uten at jeg har funnet noen årsak. Har et gigabyte h55m-ud2h kort sammen med en intel i3-prosessor. Vifte rekker såvidt å spinne opp før den restarter av seg selv Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Hvis hovedkortet ikke rekker å gi fra seg feilkoder, så er det i 99% av tilfellene jordingsfeil eller HW-feil på HK. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå