Gå til innhold

TEST: Shuttle SB61G2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Var mange minuser for en så god karrakter IMAO :shrug:

Plusser og minuser vektes forskjellig. Vi forsøker å nevne alle mulige negative og positive sider ved et produkt. Det er ikke slik at 8 plusser og 8 minuser gir karakteren 3. Karakteren er ikke et resultat av en matematisk prosess, men den "følelsen" testeren sitter igjen med etter å ha testet produktet. Ofte har vi vurdert å droppe terningkastet i tester, og kun ramse opp positive og negative sider ved et produkt.

Lenke til kommentar
Er støyen et problem for alle XPCen fra Shuttle? Eller bare denne modellen?

Sånn rent subjektivt kan det virke som om PSU-en i denne modellen støyet noe mer enn noen av de lignende boksene vi har kikket på før. Men for all del, det er ikke snakk om noe voldsomt støynivå her. For de fleste vil det nok være godt innenfor de akseptable grensene.

Lenke til kommentar
Er støyen et problem for alle XPCen fra Shuttle? Eller bare denne modellen?

Har en SS51G som jeg syns støyet "way too much", men det er ikke noe problem å fikse. Synd man betale litt mer da men. Kjøpte meg noen Papst vifter og noen sånne viftestyrings saker som jeg byttet ut de orginale viftene med. Nå holder den vel et lydnivå på ca 12dB, merker stooor forskjell på lydnivået på Shuttle'en og den andre burken min.

Var litt knot å bytte den PSU viften da, den som sto i var 40x40x10 og den jeg stappet i var 40x40x20, men med en tang og litt brutal vold så gikk det også :)

Lenke til kommentar
Bra design som et + ? Vel, jeg ville i hvertfall ventet på MSI Mega 651 (som komplett venter å få inn i løpet av måneden) og vurdert den sterkt.

mega.jpg

ser jo bedre da.

Men ytelsemessig ligger den flere hakk bak,sis651 er jo "gammelt" chipset.

Man kan jo si det slik det skal man ha mini multimedia pc så tar man den + med radio og da.

Men hvis vil ha mini spill pc så er jo shuttle bedre spes sn45.

Lenke til kommentar

Rått barebone system det der!

Men jeg ville heller hatt det nye msi systemet da, med minnekortleser og radio osv...

Man har også mulighet til å stille inn nivået for 80x80 cm viften, det vil si ved hvilke temperaturer denne skal spinne raskere.

For en stor vifte! :p

Lenke til kommentar
Man har også mulighet til å stille inn nivået for 80x80 cm viften, det vil si ved hvilke temperaturer denne skal spinne raskere.

For en stor vifte! :p

Ja jøss, det la jeg ikke merke til. Det er jo nok til et middels stort fjernstyrt helikopter. :lol:

Lenke til kommentar

jah.. begynner å få mer og mer lyst på en shuttle med en p4 og radeon 9x00 i.. men både cpu og gpu må vannkjøles. siden svært få ser baksiden, vil kanskje en 120mm vifte med 80-120mm trakt kunne monteres eksternt..

evt. har man den vannkjølingspakken som stappes i en cd-rom-bay. det er vel ingen som bruker cd/dvdrom nå lengre uansett..

Lenke til kommentar
MSI Mega PC har for eksempel bare 4x AGP, noe som er litt for dårlig viss du skal bruke PCen til spilling. Men ellers ser jo den fint ut til å kunne brukes som media-stasjon...

LOL! Er 4xAGP for dårlig til spilling? F.eks om du putter et Radeon9800-kort i den så blir det for dårlig? Det er det dummeste jeg har hørt på lenge. Sjekk tester på AGP 4x vs. 8x og du vil se at det er minimal ytelseforskjell. Unntaket er om du har har et kort med alt for lite ram (f.eks 16 eller 32MB) slik at teksturer og polygoner i stor grad må ligge i system-minnet... men hvem kjøper vel et skjermkort med 32MB ram til spilling? Og forresten: hvor lenge siden er det AGP 8x kom på markedet? Et halvt år? PC'er som er eldte enn det egner seg altså ikke til spilling?

Så en slik med 3GHz P4, 1GB ram, Radeon 9800 osv, egner seg kun til å spille av musikk, video, og word? LOL :lol: (på lik linje med typiske 200~1000MHz PC'er?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...