Gå til innhold

Bruke annen strømforsyning på en laptop , en originalen ?

Lumpness

Anbefalte innlegg

Har en laptop med en ødelagt strømforsyning , har en annen liggende , men vet ikke om jeg kan bruke den med tanke på V og A ikke er nøyaktig det samme på Strømforsyning / laptop.

Strømforsyningen har : 16V - 3.36A

Laptopen har : 19V - 4.74A

Blir strømforsyningen for svak i forhold til laptopen ?

Edit:

Ser at den ekstra strømforsyningen jeg har liggende er en AC adapter , pcen er DC , da er det ikke noe vits. får bare kjøpe meg en ny

Edit2 :

hmmm eller tar jeg feil nå ? når jeg søker opp laptopmodellen + power supply kommer det opp AC adaptere

Endret av Lumpness
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3 Volt i avvik vil kunne gi problemer. Og med lavere ydelse (ampere) blir det ikke bedre. [og som du også har oppdaget - vekselstrøm (AC)]

Når du skal finne en ny strømadapter må du også se på pluss/minus på lederne. Noen maskiner skal ha pluss i senter - andre minus. Feil her vil kortslutte PCen.

Og hvordan skal vi kunne si om du tar feil (med hensyn til søk på din Laptopp-modell). Du har p.t. hemligholdt navn og modell.

Lenke til kommentar

En AC adapter gir ikke nødvendigvis AC ut. Navnet har lurt deg.

Mine fire Acer maskiner og totalt 7 laptoper er alle DC.

Og alle strømforsyningene er merket AC Adaptor.

Pluss i senter er standard.

Se etter et symbol som ser ca. sånn ut:

---(-+

Ikke lett å tegne, men hvis pluss er inni halvsirkelen, da er senterlederen pluss. Og det er det vanligste, ettersom den ytterste delen,. minus, vanligvis er jord.

Jeg har drevet litt med uvanlige strømforsyninger til laptoper.

En AST PowerExec laptop beregnet på 24 volt fungerte helt ned til 7 volt. Fakta.

Problemet ditt er ampere. Du har desverre ikke nok, rent teoretisk sett.

I praksis er det ikke sikkert at laptopen trekker så mange ampere som den originale strømforsyningen er merket for... Men om du prøver, skjer det på eget ansvar.

Min beste Acer-maskin har jeg mistet strømforsyningen til. Så jeg bruker strømforsyningen til en 8 år gammel Compaq. Største problemet er at pluggen passer dårlig.

Dette prøver du på eget ansvar. Men helt pessimist er jeg ikke. Men det beste er å kjøpe ny.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Prøvde å lade batteriet en liten stund , funka fint det. men når jeg prøver å slå den på uten batteri inni. Får jeg ikke trykt på noe som helst i fks Bios eller ved boot. Den slår seg bare av , så det tyder nok på at den får for lite strøm fra strømforsyningen. som sagt batteriet fungerte bra. skal ta å kjøpe en ny strømforsyning etterhvert

Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...