793 Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Har ingen tenkt til å motstride forslaget mitt? Alle som ønsker å leve i fred inngår en pakt med andre individer om å ikke krenke hverandres frihet. Dermed vil alle være sikret mot å få sin frihet krenket av de individene som har inngått den samme pakten. Om noen bryter løftet, kan de forslagsvis bli utfryst fra alt av samarbeid med paktens medlemmer og være nødt til å greie seg på egenhånd. Og ettersom man er sterkere i grupper enn aleine, vil paktens omfang bare øke og øke inntil alle som ønsker frihet (stort sett alle mennesker på jorda) har inngått pakten. Om flertallet av paktens medlemmer skulle utvikle seg i en frihetsfiendlig eller korrupt retning, kan de fortsatt frihetsønskende medlemmene bryte pakten og danne sin egen rettskafne pakt. Og ettersom flertallet av befolkningen alltid (tror jeg) vil ønske å leve i frihet, vil denne nye paktens omfang vokse og til slutt "utrydde" den korrupte pakten. Er den verken ugjennomførbar, lite effektiv eller virkelighetsløs? Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 (endret) Om vi tar standpunkt i de 300 som stemte DLF ved forrige stortingsvalg bestemmer seg for å fryse ut resten av Norge. Hvordan skal det foregå? Hvilke rettigheter har de til å for eksempel ta ut ett stykke land fra Norge som suverenitet og eksempelvis kalle det DLFistan i prosessen ved å fryse ut resten av Norge? Finnes det noen internasjonale rettigheter som kan styrke en slik handling? Endret 3. mars 2010 av Ducktoy Lenke til kommentar
Marxisten Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 DLF vil ikke fryse ut noen. I DLFistan kan sosialistene gå sammen og starte sine egne sosialistiske samfunn, så lenge de ikke bruker vold. Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Alle som ønsker å leve i fred inngår en pakt med andre individer om å ikke krenke hverandres frihet. Dermed vil alle være sikret mot å få sin frihet krenket av de individene som har inngått den samme pakten. Kalles i dag Straffeloven. Om noen bryter løftet, kan de forslagsvis bli utfryst fra alt av samarbeid med paktens medlemmer og være nødt til å greie seg på egenhånd. Og ettersom man er sterkere i grupper enn aleine, vil paktens omfang bare øke og øke inntil alle som ønsker frihet (stort sett alle mennesker på jorda) har inngått pakten. Kalles Folkeretten/NATO/EU/whatever. Om flertallet av paktens medlemmer skulle utvikle seg i en frihetsfiendlig eller korrupt retning, kan de fortsatt frihetsønskende medlemmene bryte pakten og danne sin egen rettskafne pakt. Er fullt mulig at kan dannes. Og ettersom flertallet av befolkningen alltid (tror jeg) vil ønske å leve i frihet, vil denne nye paktens omfang vokse og til slutt "utrydde" den korrupte pakten. Er [planen] verken ugjennomførbar, lite effektiv eller virkelighetsløs? Planen er gjennomførbar, effektiv og virkelighetsnær, vil jeg si! Den er tilogmed virkelig! Lenke til kommentar
Marxisten Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 The funny thing about gregarious socaslists, is that they're gonna join the libertarian movement as soon as it starts to catch momentum. Lenke til kommentar
793 Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Om vi tar standpunkt i de 300 som stemte DLF ved forrige stortingsvalg bestemmer seg for å fryse ut resten av Norge. Hvordan skal det foregå? For det første begrenset jeg meg ikke kun til DLFere, jeg sa alle som ønsker å leve i fred. Jeg både håper og tror dét ikke er like få mennesker som stemte på DLF ved forrige valg. Videre er videoklippet Marxisten vedla et utmerket godt eksempel på hvordan det kan gå for seg. Hvilke rettigheter har de til å for eksempel ta ut ett stykke land fra Norge som suverenitet og eksempelvis kalle det DLFistan i prosessen ved å fryse ut resten av Norge? Rettigheter og avgrensninger av landområder eksisterer kun i hodet. Likevel synes jeg alle har rett til å kalle landområder for hva de enn vil og nekte å samarbeide med de individene de ikke ønsker å samarbeide med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå