Zeph Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 417 medlemmer. Trur ikkje me treng frykte noko frå den kanten med det første. Med dagens politiske system som er full av vold, ondskap, tvang, torturering, destruering og nesten kan minne om ein viss lokasjon i Den Guddommelige Komedie, er det snodig at fleire ikkje heng seg på DLF. Lenke til kommentar
Marxisten Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 417 medlemmer. Trur ikkje me treng frykte noko frå den kanten med det første. Flott for dere, så kan dere utføre volden deres i fred i nok en generasjon. Lenke til kommentar
793 Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Med dagens politiske system som er full av vold, ondskap, tvang, torturering, destruering og nesten kan minne om ein viss lokasjon i Den Guddommelige Komedie, er det snodig at fleire ikkje heng seg på DLF. Med tanke på at samtlige mennesker som er født og oppvokst i dette landet blir påtvunget 10 år med statlig styrt verdi- og kunnskapslære; nei. Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Men det finnes en veldig enkel test på hvem som er tolerante, og det er følgende spørsmål: tillater din ideologi at andre får utøve sin ideologi? Tillates det i DLFistan at sosialistene (alle politiske partier minus DLF) får utøve sin ideologi akkurat som de gjør i Norge i dag? Med at staten som har voldmonopol krever inn skatter og så videre, uten at dette er frivillig. I følge denne testen er det ingen ideologier som er tolerante. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Det eneste jeg stusser på er at det er så INNMARI mye prat om dem her på forumet. Når det andre små, ekstreme, fløypartiene med et par hundre stemmer (typ vigrid, norgespatriotene, abortmotstanderne) klarte man å holde diskusjonen nogenlunde on topic i et par-tre tråder. Det som skjer på forumet nå er som om noen skulle lage tredve tråder om dagen om at ALT kan løses med norgespatriotenes politikk med linker til og utdrag fra Heians blogg spredt rundt omkring. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 (endret) Det er selvfølgelig fordi hvis disse individualistene ser at systemet kan utnyttes til egen (oppfattet) vinning, så benytter de seg av den. Marxisten og mye av det andre disiplene av Rand og Åm presenterer er noe de har en religiøs overbevisning om etter å lest litt litteratur, de juger ikke, de er rett og slett bare litt kunnskapsløse og mangler evnen til å reflektere. Jeg synes egentlig (bitte)litt synd på både Martinsen og Åm, må være slitsomt å ha såpass dårlige disipler. Mao., marxisten sprer propaganda, fordi han tror på det, selv om det er usant, så betyr det ikke nødvendigvis at det bevisst er løgn. Endret 8. februar 2010 av Rampage Lenke til kommentar
Sondring Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Det er selvfølgelig fordi hvis disse individualistene ser at systemet kan utnyttes til egen (oppfattet) vinning, så benytter de seg av den. Som for eksempel ved å danne en egen religion, slik at de kan få statstøtte til politisk arbeid ? Skulle tatt seg ut hvis de mer seriøse partiene på stortinget dannet hver sin religion for å få mer penger til politisk arbeid. Arbeider-religionen? http://forum.dlf.info/viewtopic.php?f=4&am...;p=30807#p30807 Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Det går hvertfall å trekke positiv lærdom ut av dette. DLF'erne her på forumet har blitt blant de fremste representantene på hvordan man ikke skal oppføre seg på nett. Lenke til kommentar
793 Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 (endret) Hvor mange DLF'ere finnes det på dette forumet? Én? Dere sosialdemokrater er i alle fall jævlig flinke til å ikke svare på spørsmål og forespørsler. Tillates det i DLFistan at sosialistene (alle politiske partier minus DLF) får utøve sin ideologi akkurat som de gjør i Norge i dag? Nei, fordi dagens praktisering av sosialisme påtvinger alle nordmenn å praktisere sosialistisk ideologi. Under et liberlistisk styre ville hvem som helst som ønsket det, meldt seg inn i organisasjoner og donert penger til fond som sikret deres egen og andres velferd. At dagens praktisering av sosialisme ikke kan opperettholdes uten trussel, tvang eller vold, burde være et stort tankekors for alle som støtter sosialismen. Endret 16. februar 2010 av 793 Lenke til kommentar
Heimlaga Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Hvor mange DLF'ere finnes det på dette forumet? Én? Dere sosialdemokrater er i alle fall jævlig flinke til å ikke svare på spørsmål og forespørsler. Tillates det i DLFistan at sosialistene (alle politiske partier minus DLF) får utøve sin ideologi akkurat som de gjør i Norge i dag? Nei, fordi dagens praktisering av sosialisme påtvinger alle nordmenn å praktisere sosialistisk ideologi. Under et liberlistisk styre ville hvem som helst som ønsket det, meldt seg inn i organisasjoner og donert penger til fond som sikret deres egen og andres velferd. At dagens praktisering av sosialisme ikke kan opperettholdes uten trussel, tvang eller vold, burde være et stort tankekors for alle som støtter sosialismen. sosialisme er bra. alle skal med Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 bare synd ikke alle blir med Lenke til kommentar
Marxisten Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Det eneste jeg stusser på er at det er så INNMARI mye prat om dem her på forumet. Når det andre små, ekstreme, fløypartiene med et par hundre stemmer (typ vigrid, norgespatriotene, abortmotstanderne) klarte man å holde diskusjonen nogenlunde on topic i et par-tre tråder. Det som skjer på forumet nå er som om noen skulle lage tredve tråder om dagen om at ALT kan løses med norgespatriotenes politikk med linker til og utdrag fra Heians blogg spredt rundt omkring. DLF har i motsetning til Vigrid og Abortmotstanderne et fundament for politikken sin, noe som gjør det interessant å diskutere. Lenke til kommentar
Marxisten Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Det er selvfølgelig fordi hvis disse individualistene ser at systemet kan utnyttes til egen (oppfattet) vinning, så benytter de seg av den. Som for eksempel ved å danne en egen religion, slik at de kan få statstøtte til politisk arbeid ? Skulle tatt seg ut hvis de mer seriøse partiene på stortinget dannet hver sin religion for å få mer penger til politisk arbeid. Arbeider-religionen? http://forum.dlf.info/viewtopic.php?f=4&am...;p=30807#p30807 Forskjell på livssyn og religion. Lenke til kommentar
Heroin Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Hvor mange DLF'ere finnes det på dette forumet? Én? Dere sosialdemokrater er i alle fall jævlig flinke til å ikke svare på spørsmål og forespørsler. Jeg har fått inntrykket av at det er relativt mange DLFere på dette forumet når man sammenligner det med antall stemmer partiet fikk under valget. Jeg liker i tillegg denne DLF-treden om å påstå at en har monopol på politiske uttrykk deriblant sosialisme. Om man ikke lener seg mot klassisk liberal tenking så er man automatisk kommunist, sosialist eller sosialdemokrat. Tillates det i DLFistan at sosialistene (alle politiske partier minus DLF) får utøve sin ideologi akkurat som de gjør i Norge i dag? Nei, fordi dagens praktisering av sosialisme påtvinger alle nordmenn å praktisere sosialistisk ideologi. Under et liberlistisk styre ville hvem som helst som ønsket det, meldt seg inn i organisasjoner og donert penger til fond som sikret deres egen og andres velferd. At dagens praktisering av sosialisme ikke kan opperettholdes uten trussel, tvang eller vold, burde være et stort tankekors for alle som støtter sosialismen. Støtter DLF demokrati i det hele tatt? Problemet er at DLFere sjeldent om aldri innser at Norge er et demokratisk land der folk stemmer på politiske partier til å regjere, og det er dette som bestemmer politikken som føres. Om DLF virkelig støtter demokrati så lurer jeg på om hvordan man kan føle at den folkevalgte regjeringen bruker ''tvang, vold og trussler'' for å bedrive en politikk de ble valgt til å føre. Lenke til kommentar
Marxisten Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Problemet er at DLFere sjeldent om aldri innser at Norge er et demokratisk land der folk stemmer på politiske partier til å regjere, og det er dette som bestemmer politikken som føres. DLF innser dette. Om DLF virkelig støtter demokrati så lurer jeg på om hvordan man kan føle at den folkevalgte regjeringen bruker ''tvang, vold og trussler'' for å bedrive en politikk de ble valgt til å føre. Du vet at vi har parlamentaristisk styre i Norge, ikke sant? Lenke til kommentar
Heroin Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Om DLF virkelig støtter demokrati så lurer jeg på om hvordan man kan føle at den folkevalgte regjeringen bruker ''tvang, vold og trussler'' for å bedrive en politikk de ble valgt til å føre. Du vet at vi har parlamentaristisk styre i Norge, ikke sant? Jeg er fullt klar over dette og jeg vet ikke helt hvor du vil hen, med mindre det er å pirke på at regjeringen i seg selv ikke er folkevalgt, men snarere stortingsrepresentantene, så la gå. Likevel står spørsmålet mitt fortsatt om hvordan DLF kan påstå at regjeringen bruker tvang, vold og trussler når den bestemmes helt og holdent av de ulike partiers oppslutning, som igjen er bestemt ved demokrati. Lenke til kommentar
793 Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Om DLF virkelig støtter demokrati så lurer jeg på om hvordan man kan føle at den folkevalgte regjeringen bruker ''tvang, vold og trussler'' for å bedrive en politikk de ble valgt til å føre. Fordi man, som individ, er tvunget under demokrati. Lenke til kommentar
Heroin Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Om DLF virkelig støtter demokrati så lurer jeg på om hvordan man kan føle at den folkevalgte regjeringen bruker ''tvang, vold og trussler'' for å bedrive en politikk de ble valgt til å føre. Fordi man, som individ, er tvunget under demokrati. Ergo du, eller DLF generelt (jeg vet ikke engang om du støtter DLF), er prinsippielt imot demokrati? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå