Bllink Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Hei! Imorgen får vi oss hund, Japansk Spisshund. Er familien som skal ha den, så dem har vell hovedansvaret. Men jeg lurte på om andre har noen erfaringer med desse? Flinke å lære opp/lydige? Hvilken mat er best? Burde den være i bur om natten osv? Bare generelt deres erfaring, eller noe dere vet http://img143.imageshack.us/img143/5332/46016487zo5.gif Takker for alle svar Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Burde den være i bur om natten osv? Bruker du å bure inne klesplaggene dine hauhau Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 5. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2010 Burde den være i bur om natten osv? Bruker du å bure inne klesplaggene dine hauhau Var det et forsøk på å være morsom? Tørreste jeg har lest noen gang.. Lenke til kommentar
Carri Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Regner med at det er valp dere får..? Uansett; De er kjent for å være lette å lære opp, men husk at du må være streng hvis den gjør noe galt når den er valp. De er gode familiehunder, går godt sammen med både barn og andre dyr. Men hvordan hunden blir kommer jo an på hvordan dere oppdrar dyret. Kanskje lurt å kjøpe en bok om hunder? Ellers så vet vel oppdretteren mye, går an å spørre oppdretteren om tips. Hadde det vært meg, hadde jeg hatt hunden i en hundekurv på rommet mitt om natten. I tilfelle den trenger oppmerksomhet... Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Burde den være i bur om natten osv? Bruker du å bure inne klesplaggene dine hauhau Var det et forsøk på å være morsom? Tørreste jeg har lest noen gang.. Når jeg ser litt nøyere så ser jeg det at hunden er litt for stor til å være et klesplagg (Chihuahua) Lenke til kommentar
mushi Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 (endret) Jeg bor med en japansk spisshund Grei hund! Han lærer ting fort, er rolig inne, og liker å leke. Du bør gå tur med den tre-fire ganger om dagen og den lengste turen bør være hvertfall en halvtime, lengre i helgene. De liker å lære triks etc. Hannhunden vi har er litt "surrete" når det er løpetisper i nærheten, men er lett å få dem lydige. De liker godt å være med familien sin så er ikke en hund du setter alene i bånd i hagen. Den blir fort varm om sommeren, så det må taes hensyn til (er bare å ha den inne/i skyggen når det er midt på dagen), men om vinteren fryser han aldri! Har aldri brukt bur på vår, tror det er unødvendig. Kjøp ett bur til å ha i bilen, men inne ser jeg ikke noe poeng i å ha det. Pelsen holder seg rein selv, blir han skitten er det bare å børste det av og han er like rein Røyter ikke noe spesielt heller. Passe størrelse også. Bare spør om det er noe mer du lurer på. Bilde av han: Endret 15. februar 2010 av mushi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå