sondrekol Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Hei, jeg har tenkt til å kjøpe meg nVidia's første DX11 GPU, men blir mine andre komponenter flaskehals for det nye kortet? Og det jeg var redd for var at jeg kanskje måtte bytte hovedkort .. Specs: CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4ghz @ 2.4ghz Hovedkort: :Asus Striker Extreme Mainboard S-775 nForce 680i SLI ATX 3xPCI-E Audio 2xGbLAN RAM: 4gb, PC2 8500, 1066mhz PSU: Chieftec 1000W Lenke til kommentar
007CD Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Trengs ikke nei, men du burde helst bytte. Dette av forskjellige andre grunner da disse hovedkortene kan oppføre seg merkelig, slakte RAM som det passer seg selv og generelt sett lage ustabilitet. I tilegg har kortene en stygg tendens til å dø over natta grunnet billig produksjon av brikkene som er brukt. Utenom det så skal det funke greit. Lenke til kommentar
sondrekol Skrevet 5. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2010 Trengs ikke nei, men du burde helst bytte.Dette av forskjellige andre grunner da disse hovedkortene kan oppføre seg merkelig, slakte RAM som det passer seg selv og generelt sett lage ustabilitet. I tilegg har kortene en stygg tendens til å dø over natta grunnet billig produksjon av brikkene som er brukt. Utenom det så skal det funke greit. Ok, takk for svaret =D Lenke til kommentar
sondrekol Skrevet 5. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2010 Men jeg har ikke helt skjønt hvordan jeg skal installere det nye skjermkortet .. Akkuratt nå så har jeg 2stk nvidia geforce 9600gt. Men hva skal jeg gjøre når jeg får det nye kortet? Skal jeg avinstallere driverne og ta ut kortene, og så putte inn det nye kortet og installere drivere ? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) Nei, ta ut kortene sette inn det nye deretter boote, muligens må du oppdatere driver, men dette kan du gjøre før eller etter. Akkurat samme som når du satte inn ditt 9600 kort, i tilegg kan jeg si at alle moderne NV kort bruker samme driver. http://www.nvidia.com/object/feature_uda.html Dette har de gjort siden de laget TNT serien med skjermkort og første Detonator driveren. Endret 5. februar 2010 av 007CD Lenke til kommentar
sondrekol Skrevet 5. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2010 Nei, ta ut kortene sette inn det nye deretter boote, muligens må du oppdatere driver, men dette kan du gjøre før eller etter.Akkurat samme som når du satte inn ditt 9600 kort, i tilegg kan jeg si at alle moderne NV kort bruker samme driver. http://www.nvidia.com/object/feature_uda.html Dette har de gjort siden de laget TNT serien med skjermkort og første Detonator driveren. Ok, takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå