Gå til innhold

Er jeg gamer eller ikke?!?

Anbefalte innlegg

Hey!

Jeg ble kåra til "årets gamer 2009" og mange har sagt at jeg ikke fortjener det... Er egentlig enig der, det fins jo mange som er mer gamer enn meg! Men uansett, de sier at man ikke er gamer om du skifter spill ofte... De sier at du må spille et spill hele tida om du er gamer. Foreksempel å spille CS helt siden det kom ut og skulke skolen nesten hver dag for å game = gamer.

Jeg er ikke enig da. Jeg har spilt det meste der ute, men syns ikke at man ikke er gamer om man runder og skifter spill ofte? :p

Noen som er enige med meg? :p

Endret av Hooooody
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du synes du selv er gamer, er du vel det. Du trenger ikke å spille bare et spill i en evighet for å bli kalt en gamer. Det er vel selvfølgelig forskjellige formeninger som er ute og går, men om du faktisk ble kåra til årets gamer 2009, spiller du vel såpass at du kan kalle deg selv en gamer ;)

Lenke til kommentar

hehe jeg må le. "Gamer" er ikke akkurat et negativt ord som det virker som noen tror her. Hvis man ofrer venner/familie pga spilling så er man en gamer?? hallo??????

Jeg spiller så og si hver dag, mange forskjellige spill. Kjøper alle spill som jeg vet jeg kommer til å like, runder dem og gleder meg til neste spill rundt hjørnet. Leser også spill-nyheter hver dag.

Interesse nr 1. Hadde ikke byttet vekk dette mot noe.

Jeg er en gamer.

Lenke til kommentar
For min del bør man kunne kalles en gamer hvis man setter tid på pc'en/konsollen framfor å besøke familiemedlemmer/være med venner.

Har flere kompiser som er aktive gamere med spill som wow, bf2, cs, mw2 etc. De er omtrent alltid på lan. Ergo, de er sosiale og omgås med venner. De er ofte på fylla å er ganske sosiale der. De er også aktive familiemedlemer. Jeg anser ikke argumentet ditt som riktig akkurat. :)

Meeeeen! De som foretrekker spill på pc og konsoll framfor familie og venner er også gamere, men også usosiale.

Lenke til kommentar

Man er gamer hvis man gamer.. Gamer du litt, er du fortsatt gamer! Gamer du for mye og nedprioriterer familie/venner og sosialliv kan du gå under en annen katagori. Katagorien: Nolifer/datanørd

Jeg spiller litt av og til, men hvis jeg blir ringt opp av en venn, eller blir bedt på besøk til foreldrene mine eller søsknene er det ikke tvil om hva jeg gjør. Jeg drar på besøk. Ser fremdeles på meg selv som en gamer, selv om jeg kanskje ikke gidder å bry meg om online schedueling slik som raids i mmos, eller PCW night i cs.

Lenke til kommentar

"Gamer" er bare nok en tam identitetsmarkør oppfunnet av desperat ungdom. Ta en hvilken som helst aktivitet (helst noe uglesett), og lag et substantiv av den engelske verbformen. Profit. PC-bøyningen av samme verb er aktiviteten, som nå har blitt uendelig mye mer legitim. Gaming. I tillegg har man nå, hokus pokus, en subkultur man kan føle tilhørighet til. Du kan vel kalle deg hva det måtte passe, men best er det å nøye seg med å være et menneske uten forpliktelser fra merkelapper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...