Dina123 Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Hei Jeg er litt forvirret med å velge programfag i tredje videregående skole. Hvis jeg velger matte neste år, men jeg kan velge to av de andre fagene som tilbys, eller kan jeg velge tre. Takker for all hjelpen Lenke til kommentar
Frank James Lampard jr. Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Velg 3, men to av dine fag må du følge opp å må være innen samme kategori, nemlig enten realfag eler den andre samfunnsfag. Lenke til kommentar
Dina123 Skrevet 5. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2010 så jeg kan velge: spansk, fysikk, matte R1 og kjemi? Lenke til kommentar
operg Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Nei, du kan bare velge tre programfag totalt. Lenke til kommentar
Frank James Lampard jr. Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Nei, du kan velge 4 hvis du tar matte som et programfag. Hadde du f.eks hatt P matte, kunne du bare hatt 3, men siden du har R, så kan du ha 4 fag, og de du nevner over ser greit ut. Lenke til kommentar
operg Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Nei, du tar feil. Man kan ta fire programfag i VG2, men trådstarter spør om VG3. Lenke til kommentar
Frank James Lampard jr. Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 ok, operg. Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Egentlig kan en ikke ha 4 heller, det "fjerde" er bare en utvidelse av matematikken. Lenke til kommentar
Aquageek Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Man kan da faktisk ta 4 fag i vg3 også, bare det går opp timeplanmessig. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Nei, du kan bare velge tre programfag totalt. Du kan fint ta fire. Det kommer an på skolen. Skolen plikter å få timeplanen din til å gå opp med tre fag, men du kan fint ta fire (og sågar fem om du tar R- eller S-matte). Lenke til kommentar
magneman Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) Slik jeg forstår det, og som det iallfall er på vår skole, er det 4 programfag på VG2 og 3 på VG3, da teller jeg 2P/Geo-X/ Andre X-fag som et programfag. Ettersom det er flere fellestimer på VG3, er det nok med 3 fag (3x 5-timers programfag), mens på VG2 er det færre (3x 5-timers programfag, + 2P/X-fag på 3 timer, eventuelt enda et 5-timers programfag). På vår skole er det slik at alle programfagene er delt inn i 4 forskjellige kolonner (og man kan velge kun ett fag fra hver kolonne), og i disse timene undervises det kun i programfag på VG2 og VG3, så du kan nok velge 4 fag, men du trenger bare 3, ellers får du 5 timer mer enn du behøver. Den eneste grunnen til at noen sannsynligvis vil gjøre dette er for å få flere realfagspoeng. Endret 7. februar 2010 av magneman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå