Gå til innhold

skal søke offshore, hjelp

Anbefalte innlegg

Har veldig lyst til å jobbe offshore. går vg2 elenergi. og skal søke nå.

fikk 4.0 i snitt dette halvåret på vg2 elenergi, og 4.1 i snitt standpunkt på vg1.

hvilke krav har offshore firmaer for å slippe inn folk? er 4.0 snitt bra nok?? ( har veldig lite fravær)

Uanz,, jeg så f.eks på Norsk Hydro,, der står det at Hydro karmøy vil ta inn lærlinger... men betyr dette at jeg må jobbe på karmøy?? eller betyr det bare at det er der kontoret er osv,, at jeg jober som lærling offshore?? siden jeg bor jo et godt stykke unna karmøy.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er helheten de ser på. Karaktersnittet teller lite/bare en liten del. Det første, og det største de ser på er fraværet. Det er alfa omega. Så kommer arbeidserfaring etterpå.

Karakterene er bare for å sile ut helt i slutten, vis det skulle bli avgjørende. Statoil(Norsk Hydro) tar inn lærlinger, men det er litt uklart hvor de blir plassert og om du kan velge hvor du vil. Men ikke alle havner offshore, bare en liten brøkdel. Resten jobber på anleggene på land. Hvordan ordningen er der med skift, eller om du bor der permanent vet jeg ikke.

Kravet for å komme inn er egentlig veldig lite. Fullført VG1 og VG2, sosiale antenner og kunne snakke norsk og engelsk. Mer kreves ikke. Men det er antall søkere som gjør at kravene blir høyere. F.eks ConocoPhillips har 1 lærlingplass på elektro, og 200 søkere. Så da sier det seg jo selv at kravene går opp. Da kommer arbeidserfaring inn og teller positivt.

Lenke til kommentar
Det er helheten de ser på. Karaktersnittet teller lite/bare en liten del. Det første, og det største de ser på er fraværet. Det er alfa omega. Så kommer arbeidserfaring etterpå.

Karakterene er bare for å sile ut helt i slutten, vis det skulle bli avgjørende. Statoil(Norsk Hydro) tar inn lærlinger, men det er litt uklart hvor de blir plassert og om du kan velge hvor du vil. Men ikke alle havner offshore, bare en liten brøkdel. Resten jobber på anleggene på land. Hvordan ordningen er der med skift, eller om du bor der permanent vet jeg ikke.

Kravet for å komme inn er egentlig veldig lite. Fullført VG1 og VG2, sosiale antenner og kunne snakke norsk og engelsk. Mer kreves ikke. Men det er antall søkere som gjør at kravene blir høyere. F.eks ConocoPhillips har 1 lærlingplass på elektro, og 200 søkere. Så da sier det seg jo selv at kravene går opp. Da kommer arbeidserfaring inn og teller positivt.

ok,, men hvordan kan jeg vite om jeg får jobbe offshore eller på land??

og hav skal jeg gjøre for å finne ut om jeg jobber av/på eller ikke viss jeg jobber på land?? må jeg ringe alle firmaene jeg vil søke på eller?

Lenke til kommentar

ok,, men hvordan kan jeg vite om jeg får jobbe offshore eller på land??

og hav skal jeg gjøre for å finne ut om jeg jobber av/på eller ikke viss jeg jobber på land?? må jeg ringe alle firmaene jeg vil søke på eller?

Send en mail til bedriften du vil søke i, og spør hvor lærlingene blir utplassert og hvor stor sjangsen for å komme offshore er, og hvordan man jobber vis man havner på land.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...