FrozenFish Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Sist jeg installerte Ubuntu opplevde jeg hele tiden at maskinen fryser. Ingenting virker. Brukte så Win7 lenge. I går installerte jeg Ubuntu 9.04 og så oppgraderte til 9.10. Maskinen frøs da hver gang jeg skulle prøve å installere Java + flere ganger uten "grunn". Tok ny install av 9.04 nettopp og installerte oppdateringer. Maskinen fryser - uprovosert! Jeg vil gjerne bruke Ubuntu, men dette begynner å bli et stort problem nå. Orker ikke styre med restaring hele tiden. Jeg har søkt på nettet etter løsninger, men finner ikke noen som virker eller er urelevante. Jeg har en ASUS X59SRseries med Pentium T3400, Ati Radeon HD 3470. Hjelp!! har du en sudo apt-get.... å dele, tar jeg MER enn gjerne imot. Hvis ikke må jeg krype tilbake til Bill og Microsoft monsteret Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Hmmmmmmmmmm, let the grand debug begynn! Installer ssh (mener den heter openssh?), og start ved oppstart. Skaff en annen maskin som du installerer putty ( http://www.putty.org/ ), og så ssh'er du deg inn. Krash maskina, og kjør dmesg og lignende. Post hva du får her(ctrl+shift+c er copy under putty). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå