HalogenpæreUtenLys Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Selv er jeg fornøyd med min billigløsning, så lenge jeg har Spotify Premium; Kobler mobilen med minijack til steroanlegget. Trenger jeg å skifte sang, gjør jeg dette fra datamaskinen vha ekstra programvare. Lenke til kommentar
mbergersen Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Om det er andre som er så gale som meg, så kjører jeg ubuntu på medapcen og arbeidsstasjonen. Ubuntu kommer med pulseaudio innstallert, så da er det bare å aktivere at den skal kunne kjøre over nettverket Ble god lyd i alle 6 høytalerene også når mediapcen automatisk mikser signalet opp til 5.1 dersom det opprinnelig er stereo Ha! Dette liker jeg å høre Blir jo uten tvil Ubuntu på mediapcn om jeg noen sinne for tatt meg tid (og penger) til å skaffe en. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Nå er det faktisk ingen komprimering på Red Book. Du har selvsagt rett i at ordbruken min var feil, det jeg mente å få frem er at en CD lagrer med tap fra den analoge kilden basert på oppløsningen. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 AirFoil for iPhone funker veldig bra. Men man må betale for det, hvis ikke kommer en sykt irriterende hvit støy over hele lyden etterhvert. Og det er så sykt annoying at jeg faktisk avinstallerte alt umiddelbart. Var nok bare reaksjonen min på at det var SÅNN de gjorde det. Men det fungerte veldig bra. Koblet bare telefonen til anlegget med mini-jack og sendte lyden fra pcen til den Lenke til kommentar
phax Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) 24/96, Her er to, Billig og dyr. På den "billige" leser jeg: "USB 2.0 input support 16 bit 48 kHz", betyr ikke nettopp det at ved USB-tilkobling er man begrenset til maks 16/48? (på dette adapteret) Og når det gjelder den dyre, finnes det noen som betaler 10 000,- for en adapter? Endret 7. februar 2010 av phax Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) På den "billige" leser jeg: "USB 2.0 input support 16 bit 48 kHz", betyr ikke nettopp det at ved USB-tilkobling er man begrenset til maks 16/48? (på dette adapteret) Ah.. så ikke den. Bel Canto har en 24/96 til ca $400, HagUSB ligger på ca 100$ (16/48). Jeg har 3 som denne (24/55), men jeg tror ikke du får tak i dem lengre. Kjøpte 3 stk for 109$ for et par år sia. Jeg lar forøvrig Azur 840C'en min gjøre DAC jobben. Den sampler uansett om til 24/384 enten det er CD'er eller SPIDIF inngangen som gir innsignalet. (Det kunne jo vært interessant å hørt om 24/96 faktisk høres anderledes ut enn 16/48 etter ha vært igjennom anlegget.) Og når det gjelder den dyre, finnes det noen som betaler 10 000,- for en adapter? Åh, der er alltid noen. Finnes sikkert folk som betaler flere tusen for en USB kabel også. Her er forresten en converter til 35.000 Edit; Angående "lett" komprimert lyd (f.eks 320kbs ogg/mp3). Det er ikke sånn at jeg oppfatter dette som dårlig, selv om jeg hører (tror jeg iallefall) forskjell i forhold til ukomprimert (FLAC/WAV). Det blir bare er irritasjonsmoment, omtrent som en nærmest usynlig ripe i en ellers perfekt lakk. Det er kun mulig (iallefall for meg) å merke forskjellen ved å foreta en direkte sammenligning og det er jo sjelden en gjør det. Det er større sjanse for at album ødelegges i studio av mp3-spiller syken (fravær av dynamikk), enn at en god innspilling blir ulyttbar pga 320kbs ogg. Allikevel mener jag at leverandører som spotify burde kunne levere produktet uten kompresjon til de som ønsket dette. Endret 7. februar 2010 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
miCro Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) Jeg for min del gleder meg til man får en spotify-remote app til iPhone, det blir genialt det! Den muligheten dukker forhåpentligvis opp 1. Mars: http://remoteless.no/ Today I finally submitted the remoteless iPhone client to apple for review. After several days with final polish ,and after adding twitter-current-song functionality we are now ready! The helper application still need some work, but this is mostly small bugs, and stuff like icons. Will there be a pre 1. march release? Time will tell Updates will be posted here the next weeks. http://blog.remoteless.no/ For de som har en Android-enhet så finnes det en fjernkontroll app der også: http://h3x.se/ (demo) Endret 7. februar 2010 av miCro Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Min løsning: En HTPC med ekstern usb-DAC (Cambridge DACmagic). Trikset er å gjøre det ordentlig. Lenke til kommentar
jon-t Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Kompilerte nettopp XBMC med spotyxbmc. Fungerer svært bra. Albumbilder er til og med på plass. Nyeste utgavene støtter også broadcom crystalhd kort. Dette også overaskende bra. Litt morsomt, kan faktisk kjøre 1080p h.246 filmer på ein netbook med dette oppsettet. Over vga til 1080p skjerm da selvfølgelig. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 jon-t: Er det en plugin du kompilerer, eller er det selve XBMC-runtimet? Lenke til kommentar
jon-t Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Må kompilere heile saken. Det er ikkje programert som eit plugin, men som ein ekstra modul i musikk menyen. Gjer at det blir betre integrert synest eg. Føles som om du faktisk har musikken på pcen. Toplist er bugget, men søk etter artister og spillelister fungerer veldig bra. Skal egentlig kunne legge til album til ditt bibliotek slik som du gjer med vanlige mapper på harddisken, men det virker som dette også er bugget akkuratt no. Er kanskje verdt å si at det er berre linux som er skikkelig støttet per idag. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Er kanskje verdt å si at det er berre linux som er skikkelig støttet per idag. Meh, fuck andre platformer. ;D Mediesenteret kjører XBMC Live, så det blir nok for meg arbeid å få dette inn der. Hvilken hardware kompilerte du for og hvilket OS kjører du? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Jeg har ingen tro på at noen her klarer å høre forskjell på en 320 kb Vorbis og en FLAC fil. Det tror jeg er mer placebo og hifi-religion enn noe annet. Lenke til kommentar
jon-t Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Kompilerte for ein første generasjons Acer Aspire One som kjører Ubuntu 9.10 Netbook remix. Du må foresten også laste ned og kompilere libopenspotify. http://github.com/noahwilliamsson/openspotify http://github.com/akezeke/spotyxbmc Lenke til kommentar
Largie Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Hvis dere har en telefon med webbrowser osv kan dere bruke min lille hack-app SpotiAmp: http://lars.werner.no/?page_id=183 sammen med DSBridge, da blir mobilen fjernkontrollen for Spotify Lenke til kommentar
Largie Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Da er OpenSpotifyLib blitt oppdatert til å støtte både Windows & Linux Det betyr at første alpha av Spotify i XBMC er på plass: http://spotyxbmc.tumblr.com/ Med OpenSpotifyLib'n kommer det til å bli fett mange apps etterhvert Håper flere kjøper premium! Lenke til kommentar
phax Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Den muligheten dukker forhåpentligvis opp 1. Mars:http://remoteless.no/ Da var denne lansert ser jeg, fungerte desverre langt fra tilfredstillende. Men det er i det minste en start. Får håpe den får kraftige forbedringer i tiden fremover eller at noen andre kommer på banen. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Den var skuffende begrenset ja. Ifølge denne artikkelen på vg.no er det imidlertid hos Spotify begrensningene er satt, så hvis de ikke åpner for at tredjepartprogrammer får tilgang til mer av Spotify sin funksjonalitet kommer det ikke til å bedre seg med fremtidlige oppgraderinger av appen. :/ Lenke til kommentar
phax Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Hm, litt snodig.. Da burde jo spotify isåfall komme med et bedre alternativ selv når de setter slike begrensninger. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Jeg håper også Spotify kommer med sin egen fjernkontroll app etter hvert, noe ala Apples sin egen Remote app hadde vært suverent. Det kan være en slik fjernkontroll vil bli en av fordelene ved å ha et Premium-abonnement og det er derfor de har begrenset tilgangen til Spotify sin funksjonalitet gjennom andre løsninger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg