Oddybody Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Hei Driver på og leter etter ny tv. Er nå i tvil om jeg skal gå for 40/42" eller 46/47", men tvene jeg har funnet finnes i de forskjellige størrelsene. Dermed må jeg først og fremst velge hvilket merke/modell jeg vil ha. Jeg tenkte først på billigmerker (Tatung/Anderson...) men fant ut at kjente merker vil være et mer safe valg. Tvene jeg sitter igjen med nå er: Samsung LE46B535 LG 47LH3000LG 47LH4000 Sony Bravia KDL-46W4000 Jeg ønsker å bruke 5-7000, billig er bra så lenge kvaliteten holder mål. Tven skal brukes til PC via HDMI, Rikstv/annen dekoder via HDMI, BD etterhvert og Wii via komponent. Jeg tenker litt på problemstillingen ved å gå for 40/42" og en dyrere modell, istedenfor 46/47" og en simplere modell. 100 Hz har jeg forstått er litt oppskrytt og er helst for fotball ol. men ikke bra på actionfilmer? Full HD vil bare være aktuelt via BD. Dersom noen har erfaringer med disse tvene, forslag til andre tver eller andre innspill takker jeg for svar! Lenke til kommentar
Okse_ku Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Det smarteste ville vært å gå i butikken og kikket på TVene, da kan du sammenligne dem. Selv ville jeg nok gått for samsung da jeg selv synes bildekvaliteten var bedre hos Samsung enn hos de andre. Lenke til kommentar
Oddybody Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2010 Jeg gikk for Elkjøps tilbud på Sony KDL-40V5500K for 5995,- Bildet er ganske bra, men har ikke prøvd med HD-signal enda. Noen som har forslag til instillinger på tvn? Lenke til kommentar
Okse_ku Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Jeg gikk for Elkjøps tilbud på Sony KDL-40V5500K for 5995,-Bildet er ganske bra, men har ikke prøvd med HD-signal enda. Noen som har forslag til instillinger på tvn? Det må du egentlig bare prøve deg fram på, se hva som er best; det som passer best i din stue. Lenke til kommentar
Andey- Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Jeg gikk for Elkjøps tilbud på Sony KDL-40V5500K for 5995,-Bildet er ganske bra, men har ikke prøvd med HD-signal enda. Noen som har forslag til instillinger på tvn? Har selv V5500 og jeg fant ut at det første man burde gjøre er å slå av alle "filterne" som bl.a. "MPEG støyreduksjon", "Støyreduksjon", "Fremhev hvitt", "Ekte farger", "Avansert kontrastkorr." og "sortnivåkorr." Disse ødelegger mer enn de gjør nytte når du kjører fra kilder med høyoppløselig bilde. Ellers er det bare å prøve seg fram. Lenke til kommentar
Efreet Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=445371 har den sjølv. øverste kommentaren er min. fantastisk tv! Lenke til kommentar
Oddybody Skrevet 13. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2010 takker for svar. driver på og "leker" med tvn nå, så finner ut av det. Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 100 Hz har jeg forstått er litt oppskrytt og er helst for fotball ol. men ikke bra på actionfilmer? Betyr det at 100Hz kan være en ulempe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå