YaegeR Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Hei! Jeg skal nå intervjue min mor om hennes oppvekst på 50tallet på et gårdsbruk. Jeg vet ikke hvordan jeg skal sette opp intervjuet, eller hva jeg bør spørre om. Noen av spørsmålene er jo lette å finne frem til, men for å få et litt mer interessant intervju må jeg få fram hennes meninger.. Så om noen kan hjelpe meg med litt så hadde jeg satt stor pris på det ! Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Hva hun drømte om å bli da hun var liten, om hun ville jobbe på gård eller ville bort. Hvordan det å bo/jobbe på gård har formet henne, hvilke egenskaper hun føler hun har fått med seg fra denne oppveksten Hvordan en slik oppvekst er i forhold til en oppvekst idag, slik som din egen. Synes hun at dagens ungdom kunne fått med seg gode erfaringer ved å ha en slik oppvekst som de ikke får i dagens samfunn. Om hun kunne tenkt å gi sine barn en gårdsoppvekst om muligheten hadde lagt til rette. Om forholdet mellom foreldre og barn er annerledes når man bor på gård. Kan man trekke paralellen til en familiebedrift? Hbva med ansvarsfølelsen overnfor familien kontra dagens ungdom? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå