sphaa Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Hei. Jeg holder på å sette opp et nettverk hjemme der jeg har en pc på kontor, en i stuen og en pc i kjeller som skal fungere som fil server. Jer har prøvd å sette på WOL på pc i kjeller, men får det ikke til. Håper dere kan hjelpe meg. Her er instillingene for nettverk og pc i kjeller: - Nettverk består av tre maskiner som er koblet sammen ved hjelp av Speedtouch 780 (telenor sin router) - Alle pcene har en statisk (fast) IP - "Magic packet" når fram til kjeller pc. Det har jeg bekreftet ved hjelp av WOLsniffer når maskinen av aktiv. BIOS Integrated Peripherals - Onboard PCI lan -Enabled - Onboard LAN boot ROM -Disabled Power management - ACPI suspend type -[s3(STR)] - Resume by WOL/WOM/Ring -Enabled - Resume by PCI PME -Enabled - Resume by USB (S3) -Enabled - Resume by PS/2 Mouse -Disabled - Resume by PS/2 Keyboard -Any key - RTC alarm resume -Disabled ENHETSBEHANBLING, nettverkskort( i windows xp) Avansert - Link down power saving -Disabled - Link speed/duplex mode -Auto - Network address -Utilgjengelig - Optimal performance -Disabled - Recive buffer size -64k - Wake on lan on ARP/PING -Enabled - Wake on lan on Link change -Disabled - Wake on lan after shutdown -Enabled - Wake on lan using AMP mode -Disabled Strømstyring - Tillat datamaskin å slå av denne enheten for å spare strøm -Enabled - Tillat denne enheten å bringe datamaskin ut av ventemodus -Enabled - Bare administrasjonsstasjoner kan bringe maskinen ut av ventemodus -Enabled (jeg har prøvd med denne funksjonen på og av, ingen forskjell) Uansett hva jeg prøver klarer jeg ikke å vekke maskinen fra ventemodus. Har jeg gjort noe galt? Pc har nettverkskort REALTEK RTL8139/810x intrigert på HK Som sagt lengre opp, "Magic packet" kommer fram til pcen når den er aktiv. Lenke til kommentar
sphaa Skrevet 7. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2010 Ingen som ser problemer med oppsettet mitt? Jeg har sjekket litt og jeg får startet pcen når suspend type er S1, men ikke fra S3. HJELP!!! Lenke til kommentar
Zash Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Det eneste jeg kan tenke er at når datamaskinen går i ventemodus vil denne regelen slå inn: - Tillat datamaskin å slå av denne enheten for å spare strøm -Enabled Hvis enheten er slått av vet jeg ikke om det får med seg at maskinen skal gå ut av ventemodus. Prøv å sitt den som Disabled, og se hvordan det går. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Pc har nettverkskort REALTEK RTL8139/810x intrigert på HK Må du ikke ha en eller annen ledning og/eller jumper switch (samt BIOS setting) for å aktivere WOL ?. Jeg måtte iallefall koble et separat nettverkskort til egne pinner på hk (via ledning) samt aktivere "tillat WOL" i bios på serveren min. (Fikk ikke NIC'et på hk til å reagere på WOL hos meg.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå