toth Skrevet 2. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2010 Knapp 3 fra høyre: Jeg skulle anta den er ment for å skru av auto-lys..? Forøvrig, noen som har fikse ideer om hvordan forlenge/endre sigarettenner-uttak? Det irriterende nå er at skuffen må være åpen for å bruke 12V, jeg bruker 12V hele tiden, men da kan jeg ikke bruke koppholderen. Lurte på å modde en 12V-forgrener for å gjøre pluggen minimal, og ha ledningen liggende ut mellom skuffene, men er jo ingen optimal løsning.. Kan jeg f.eks trekke 12V-uttaket ut av innredningen på baksiden, og heller føre den ut i fotbrønnen, og forlenge den derfra? Uten å egentlig ødelegge noe? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 (endret) Å strekke kabler i Smart er ikke det letteste, men langt ifra umulig. ellers er det jo mulig å feste ett nytt sigarettenner-uttak på siden av gir-spaken, ved på "teppet" der. vil tro det er vanskelig å flytte selve 12V-pluggen, men å forlenge den eller koble den ut og heller koble strømmen inn ett annet sted burde være mulig. Jeg vet fortsatt ikke hva den knappen er til, jeg har ikke det i min bil. Men ellers er du fornøyd med bilen? Endret 2. mars 2010 av aklla Lenke til kommentar
toth Skrevet 3. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2010 Jeg får prøve meg på å modde en slik http://smartprodukter.com/images/lighter12.gif så pluggen blir liten nok til å passe i lukket skuff, slik lighteren gjør, og legge ledningen ut av sprekken e.l.. Eller bare fjerne hele skuffen, trenger strengt tatt ikke askebegeret, men liker ikke åpne hull. Ellers er jeg veldig fornøyd ja! Vært et par dager med tørre veier og sol nå, og jeg har hatt et par jobber utenbys, så fått kjørt litt Testet forøvrig stoppeklokka i tripkomputern og sportstarten idag. 0-100(speedo, så er vel ca 94km/t) gikk på 8.95, det er ikke galt. Eneste minusene jeg har oppdaget sålangt er liten plass i kupe til kaffekopp, sigarettenner osv, og at jeg stadig skraper nedi humpler og snø/is. Jeg får håpe intercoolern tåler litt, ellers bør jeg skaffe meg en form for skjold/beskyttelse. Lenke til kommentar
toth Skrevet 3. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2010 ..jeg fikk forøvrig byttet til Pioneer-spilleren her om dagen, og det hjalp betraktelig på lyden. Dog er det noe litt rart med ramma/adapteren, den er formet slik at den pynteramma som følger spilleren ikke får kneppet skikkelig på. Antagelig kjent problem? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 (endret) ..jeg fikk forøvrig byttet til Pioneer-spilleren her om dagen, og det hjalp betraktelig på lyden. Dog er det noe litt rart med ramma/adapteren, den er formet slik at den pynteramma som følger spilleren ikke får kneppet skikkelig på. Antagelig kjent problem? Den kneppes ikke på slik den kanskje burde, men blir mer holdt på plass av ramma til spilleren. Jeg hadde akkurat samme problem på min, men så lenge man fester ramma til spilleren skikkelig så er det ikke noe problem. Forresten, gled deg til sommeren, utrolig praktisk med tak som kan tas av og på i fart Endret 3. mars 2010 av aklla Lenke til kommentar
toth Skrevet 3. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2010 Jo altså, ramma/blenderen for å kompensere for formforskjell fra originalspiller er grei. Jeg tenkte på den lille tynne plastramma/pyntelista som følger med pioneer-spilleren, den klipses på til slutt for at man ikke skal ha sprekker/fordypninger mellom spillerfront og interiør grunnet frontens avrundede form. Vises fint på bildet her: Kan tro jeg gleder meg til våren ja, like før jeg plukka av taket i går i det nydelige været! :!: Man kan ta det av i fart sier du, men å få av toppstagene/sperrene er vel verre i fart? om ikke man bare huker dem av og legger dem i et eventuelt ledig passasjersete da.. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Ahh, jeg har ikke samme problem med den pynte-ramma, men du finner sikkert en god løsning på det Å få av tak-bjelkene er mulig i fart ja, jeg har gjort det i rush-trafikk og lignende. Men å ta de av når du cruiser rundt i 100km/t kan jeg ikke anbefalle. Jeg vil ikke anbefalle deg å ta de av når bilen flytter seg, men det er mulig å bare hekte de av. Man legger de så klart ikke på plassen sin i bagasjerommet forran i fart/trafikk Lenke til kommentar
toth Skrevet 12. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2010 (endret) ..merker antydning til litt vibrasjonslyder ved pådrag, bakfra. Kan det være en av siderutene i kupeen? Høres litt slik ut.. Annet spørsmål; Når dere skal lukke panseret - hvordan? Jeg finner det ganske tungt å lukke, jeg må slippe det nedtil, og deretter presse ganske bestemt over låsen, ca der smart-emblemet sitter. Skal det være slik? Endret 12. mars 2010 av toth Lenke til kommentar
toth Skrevet 12. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2010 (endret) Du vil skru av autimagiske kjørelys? Gjør dette: - Skru av tenningen - Aktiver lyshornet - Trykk samtidig på lås opp-knappen på nøkkelen Mener å huske at bilen gir fra seg ett pip eller to som bekreftelse. autimagiske Går ut fra dette funker begge veier, også for å reaktivere? Jeg vil ikke deaktivere dem om jeg ikke får aktivert dem like enkelt igjen.. Edit: NVM, jeg fant jeg fant: Switching off daytime driving lightsSwitch off the ignition. Operate the headlight flashers. At the same time press the button for unlocking the car on the car key. A signal sounds by way of confirmation that the daytime driving lights are switched off. Switching on daytime driving lights Switch off the ignition. Operate the headlight flashers. At the same time, press the button for locking the car on the car key. A signal sounds by way of confirmation that the daytime driving lights are switched on. Endret 12. mars 2010 av toth Lenke til kommentar
aklla Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 viberasjons-lyder vet jeg ikke helt hva kan være, men du bør kunne merke om det er rutene eller ikke ved å holde på rutene når du gir gass, stopper det da er det rutene. evt. kan det være bjelkene i taket. bagasjelokket forran er tungt å lukke igjen ja, bare trykk på smart-merket, så går det greit. jeg må gjøre akkurat det sammen på min. alternativt bare smelle igjen ganske hardt. Lenke til kommentar
erasmussen Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Nå har du jo eid Smart Roadster Brabus noen mnd - fremdeles fornøyd? Noen problemer/irritasjonsmomenter? Lenke til kommentar
ErikBlodøks Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 hvordan er lydisolasjon på disse bilene? som Clarkson sa: You can say you own a mid engined, rearwhile drive sportscoupe mercedes Lenke til kommentar
toth Skrevet 18. september 2010 Forfatter Del Skrevet 18. september 2010 Erasmussen, jeg er veldig fornøyd! Kjørte tur-retur kristiansand-venezia i sommer, to i bilen med bagasje, telt og taxfreekvote gikk akkurat Lydisolasjon som Erik spør om var noe jeg absolutt antok skulle bli et irritasjonsmoment underveis, men det viste seg at vi ble fullstendig vant til det etter endel timer. Første dagen følte vi vi måtte snakke veldig høyt når vi cruiset i 130, mens etterhvert snakket vi helt uanstrengt på autobahnen og autostradaen, selv i 180. ..men det er ikke på motorveien bilen hører hjemme, så vi ba gpsn finne en rute med "unngå motorvei", og tro meg - til å krysse de østerrikske og italienske alper med sine små, høye, svingete veier finnes det ingen bedre bil! Lenke til kommentar
erasmussen Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Dette høres bra ut - noen problemer med lekkasje fra taket? Har du tatt service på den? Pris? Jeg har hørt at bytte av tennplugger kan være noe tidkrevende. Er dette din eneste bil, og fungerer den på vinterføre? Jeg er litt skeptisk til taket og til at Intercooleren til Brabus er det laveste punktet under Lenke til kommentar
ErikBlodøks Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Erasmussen, jeg er veldig fornøyd! Kjørte tur-retur kristiansand-venezia i sommer, to i bilen med bagasje, telt og taxfreekvote gikk akkurat Lydisolasjon som Erik spør om var noe jeg absolutt antok skulle bli et irritasjonsmoment underveis, men det viste seg at vi ble fullstendig vant til det etter endel timer. Første dagen følte vi vi måtte snakke veldig høyt når vi cruiset i 130, mens etterhvert snakket vi helt uanstrengt på autobahnen og autostradaen, selv i 180. ..men det er ikke på motorveien bilen hører hjemme, så vi ba gpsn finne en rute med "unngå motorvei", og tro meg - til å krysse de østerrikske og italienske alper med sine små, høye, svingete veier finnes det ingen bedre bil! Ser for meg litt sånn typisk 90talls japsebil lyd"stille". man overlever jo det da, spes i en sportsbil som det der Lenke til kommentar
toth Skrevet 22. september 2010 Forfatter Del Skrevet 22. september 2010 Dette høres bra ut - noen problemer med lekkasje fra taket? Har du tatt service på den? Pris? Jeg har hørt at bytte av tennplugger kan være noe tidkrevende. Er dette din eneste bil, og fungerer den på vinterføre? Jeg er litt skeptisk til taket og til at Intercooleren til Brabus er det laveste punktet under Har en minimal lekkasje(det er forøvrig ikke selve taket som lekker, men evt pakningene), som blir fikset av Smart-Bil på onsdag. Service tok jeg i tyskland i sommer, betalte vel 4000, da inkludert AC-væske og bytting av et styrestag Min eneste bil om vi ikke regner med damas 106, så altså den jeg bruker daglig ja. Fungerte alletiders på vinteren, går rett vei med antispinn på, men logrer samtidig velvillig med raua når man ber om det Klart, store isklumper i veien bør du styra unna, men det var ikke noe jeg opplevde som et problem. Er du ute etter en Brabus selv? Hvilken modell/prisklasse ser du for deg? Jeg vurderer salg av min, da jeg har hatt min gokart-moro, og er klar for noe større med bakseter igjen Lenke til kommentar
erasmussen Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Er du ute etter en Brabus selv? Hvilken modell/prisklasse ser du for deg? Jeg vurderer salg av min, da jeg har hatt min gokart-moro, og er klar for noe større med bakseter igjen Både ja og nei egentlig . Jeg har bare sett endel på finn.no og lest meg litt opp rundt bilene, men noe mer konkret enn det er det vel ikke . Jeg har en Golf V pr dags dato, men er bare i vurderingsfasen om jeg skal bytte den ut eller ikke Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Nobojenta har denne og jeg kjører den stadig vekk. Er en utrolig artig bil og kjøre og har lite negativt og si om bilen. De få tingene jeg kommer på er meget harde dempere(litt ubehagelig på dumpete veier) Den jeg har kjørt er da automat(tror ikke man får den med manuelt gir?) og det i mine øyne er ett lite minus ettersom man ikke kan velge når man vil ha høyt turtall og drag på samme måte som når man kjører manuel. det er også meget uvant, men dette er en vanesak. Om du har lyst har du lov. Løp og kjøp Lenke til kommentar
toth Skrevet 20. november 2010 Forfatter Del Skrevet 20. november 2010 Haha, nå når det er tid for dekkskift merker man hvor lav en BRABUS er. Gutta på dekksjappa forbanna hele bilen :!: De vanlige løftearmene deres går ikke under bilen uten at man løfter i skjermen samtidig.. Men det åpenbarer jo et problem man kan få ved punktering, skifte hjul hjemme osv - hvordan i allverden får man en garasjejekk inn under der? :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå