Kristallo Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Jeg hadde et gammelt mellomformatkamera liggende som så ut til å ha et brukbart objektiv så jeg monterte det på et Nikon D700 for å se hvordan det fungerte. Konklusjonen er at det kan ta fantastiske bilder som overgår det meste av moderne objektiver når alt klaffer. Bakdelen er at det er ekstremt følsomt for motlys og å justere fokus er nesten håpløst med den mikroskopiske fokusringen som er helt uten følelse. Donorkameraet var et Balda Fixfokus med et Schneider-Kreuznach Radionar f/4.5, 105 mm objektiv med Compur lukker. Bildet er for å vise mangelen på KA og hvordan objektivet tegner bakgrunnen. Lenke til kommentar
arela Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) Ser du kan få mye morro med dette. Fint å ha noe "uvanlig". Ser du kan få mye morro med dette. Fint å ha noe "uvanlig". edit: rene lucky luck, eller så har jeg begynt å stamme Endret 5. februar 2010 av arela Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Det ser ut som om det gir en 3d følelse.. Ser bra ut. Nå, finn noen annet enn en trestamme Lenke til kommentar
magneska Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Ser ut som om det kan gi et ganske annerledes og interessant uttrykk gitt at bildet du viser er representativt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå