WangenPs3 Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Hei Jeg gikk til anskaffelse av en ny telefon rett før jul, og valget falt på HTC Touch Pro 2 ettersom jeg hadde hørt at den er rimelig fleksibel mtp. jobbsammenheng. JEg startet i et helt nytt firma nå 1 Februar hvor jeg også da har fått en ny Outlook epost adresse som jeg gjerne vil ha på telefonen. Gmail konto er rimelig bulletproof mtp. mottagelse av e-mail ol. men jeg sliter nå med å få jobbmailen til å "oppdatere" seg. Når jeg sitter på jobben med mobilen koblet til PC'en via ActiveSync så er ikke det noe som helst problem å både motta & sende e-post fra den kontoen. Men problemet dukker opp når jeg kobler telefonen fra PC'en. Jeg kan verken få eller sende e-post på mobilen fra Outlook mailen når jeg ikke er tilkoblet jobb PC'en, og for meg virker det litt ulogisk. Dette er jo en funksjon som skal gi deg tilgang til dine kontakter og e-post når du er på farta, og da kan jeg vel ikke være avhengig av at jeg må være tilkoblet til en PC?? Så hvis noen har en løsning, eller kan hjelpe meg med å slå på de riktige innstillingene så hadde det vært kjempefint. Mvh Morten Lenke til kommentar
Benoni Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Hei Jeg gikk til anskaffelse av en ny telefon rett før jul, og valget falt på HTC Touch Pro 2 ettersom jeg hadde hørt at den er rimelig fleksibel mtp. jobbsammenheng. JEg startet i et helt nytt firma nå 1 Februar hvor jeg også da har fått en ny Outlook epost adresse som jeg gjerne vil ha på telefonen. Gmail konto er rimelig bulletproof mtp. mottagelse av e-mail ol. men jeg sliter nå med å få jobbmailen til å "oppdatere" seg. Når jeg sitter på jobben med mobilen koblet til PC'en via ActiveSync så er ikke det noe som helst problem å både motta & sende e-post fra den kontoen. Men problemet dukker opp når jeg kobler telefonen fra PC'en. Jeg kan verken få eller sende e-post på mobilen fra Outlook mailen når jeg ikke er tilkoblet jobb PC'en, og for meg virker det litt ulogisk. Dette er jo en funksjon som skal gi deg tilgang til dine kontakter og e-post når du er på farta, og da kan jeg vel ikke være avhengig av at jeg må være tilkoblet til en PC?? Så hvis noen har en løsning, eller kan hjelpe meg med å slå på de riktige innstillingene så hadde det vært kjempefint. Mvh Morten Du har opprettet en Exchange-konto og lagt inn riktige data? Lenke til kommentar
WangenPs3 Skrevet 5. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2010 Jeg koblet mobilen til den nye PC'en så fort jeg fikk nett & mail tilgang, så den gjorde så og si jobben for meg via ActiveSync. Jeg får alle mails ol. når den er koblet til PC, men så fort kabelen blir tatt ut så står det stille. Lenke til kommentar
Benoni Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) Skal du synce mail via mobilnettverket må du opprette en kobling mot Exchange-serveren på jobb. Du må også opprette en Exchange-konto og legge inn adresse/brukernavn/passord osv. i telefonen. Ta kontakt med It-ansvarlig på jobb så får du sikkert hjelp. Endret 5. februar 2010 av Benoni Lenke til kommentar
WangenPs3 Skrevet 5. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2010 Problemet der er at det er eget firma med liten mulighet for IT. Har fulgt denne guiden: Setting Up Your Work Outlook Account If your company uses Exchange Server, you can set up your work Outlook account on your phone so you can sync with your work email, calendar, contacts, and tasks wirelessly over the Internet. You can only have one work Outlook account on your phone at a time. Your company must be using Microsoft Exchange Server 2003 Service Pack 2 (SP2) or later. Before setting up Outlook on your phone, obtain the domain and server name from your system administrator, and find out whether a secure connection (SSL) is required. On the Home screen, slide to the Mail tab. If this is your first time to set up an email account on your phone, tap New Account. Otherwise, tap Menu > Accounts > New Account. On the subsequent screen, tap Microsoft Exchange. Enter your email address (for example, [email protected]) and your password. Tap Next. If you are asked to enter domain and server details, do so and then tap Next. On the Synchronize Data screen, clear the check boxes of any information types you do not want to sync with the Exchange Server. For example, if you only want to keep personal tasks on your phone, not your work tasks, then clear the Tasks check box. Tap Done. Your phone then syncs the chosen information types with the Exchange Server. If you want to change any settings for your work Outlook account, tap Start > ActiveSync > Menu, and select from the available options. Men det ser ikke ut til å fungere visstnok. Har en kontakt på ekstern IT avdeling jeg kanskje skal høre med, for jeg har fått passord, brukernavn og alt som hører til mailen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå