Gå til innhold

Har en pc stående - hva kan jeg bruke den til?

manet44

Anbefalte innlegg

Har en gammel pc stående med Ubuntu, som ikke er i bruk. Lurer på om jeg skal lage en eller annen form for server ut av den, med mediadeling osv. En annen mulighet er å bruke den til et trådløst hjemmeautomatiseringssystem.

Kom med forslag! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor gammel da? Har den "nytt" grafikkort. Bli med i Hardware sin folding@home gruppe og gjør noe nyttig (samtidig får du deilig lunk på rommet fordi pc'n spyr ut varmluft :-) )

Er fra 1998 eller noe i den duren, så jeg tviler på at den vil fungere noe særlig bra til det. :whistle:

Den er foreløpig blitt til en filserver, har planer om å bygge på med å bruke den til en styringsdatamaskin for et hjemmeautomatisert system (inspirert av tråden til Moskus)

Kom med flere tips! :D

Lenke til kommentar

Tips til bruk :

* Filserver

* Printserver

* Webserver

* Nedlastingspc

* Media-server - kanskje ikke til HD-materiale men

* Installer Win 95 og spill de spillene du plutselig husker at du ikke har spillt på lenge og som ikke fungerer skikkelig i XP - ingen PC'er har så god driverstøtte i Win 95/98 som de fra 98 :D

* Lær-deg-linux-teste-pc

* Backup-server

* Lurer-på-om-Windows-7-kan-fungerer-på-en-så-gammel-pc-pc

* Lurer-på-hva-linux-som-fungerer-best-som-desktop-os-på-så-gammel-hardware-test-pc

Ja, listen er lang :) Selv har jeg satt opp en lignende PC som filserver, og det fungerer kjempefint :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...