manet44 Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Har en gammel pc stående med Ubuntu, som ikke er i bruk. Lurer på om jeg skal lage en eller annen form for server ut av den, med mediadeling osv. En annen mulighet er å bruke den til et trådløst hjemmeautomatiseringssystem. Kom med forslag! Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 www.smoothwall.org Lag gateway av den. Bruker dette selv og er veldig veldig kjent. Og bra for sikkerhet/QoS Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Hvor gammel da? Har den "nytt" grafikkort. Bli med i Hardware sin folding@home gruppe og gjør noe nyttig (samtidig får du deilig lunk på rommet fordi pc'n spyr ut varmluft :-) ) Lenke til kommentar
manet44 Skrevet 5. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2010 Hvor gammel da? Har den "nytt" grafikkort. Bli med i Hardware sin folding@home gruppe og gjør noe nyttig (samtidig får du deilig lunk på rommet fordi pc'n spyr ut varmluft :-) ) Er fra 1998 eller noe i den duren, så jeg tviler på at den vil fungere noe særlig bra til det. Den er foreløpig blitt til en filserver, har planer om å bygge på med å bruke den til en styringsdatamaskin for et hjemmeautomatisert system (inspirert av tråden til Moskus) Kom med flere tips! Lenke til kommentar
System-log.com Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Tips til bruk : * Filserver * Printserver * Webserver * Nedlastingspc * Media-server - kanskje ikke til HD-materiale men * Installer Win 95 og spill de spillene du plutselig husker at du ikke har spillt på lenge og som ikke fungerer skikkelig i XP - ingen PC'er har så god driverstøtte i Win 95/98 som de fra 98 * Lær-deg-linux-teste-pc * Backup-server * Lurer-på-om-Windows-7-kan-fungerer-på-en-så-gammel-pc-pc * Lurer-på-hva-linux-som-fungerer-best-som-desktop-os-på-så-gammel-hardware-test-pc Ja, listen er lang Selv har jeg satt opp en lignende PC som filserver, og det fungerer kjempefint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå