Nevvis Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Heisann. Har internett fra NGT, og der følger det med egen trådløs router (Speedtouch 585). Denne synes jeg er elendig, spesielt den trådløse biten, så ønsker å investere i noe bedre. Eneste svar fra NGT i denne sammenheng er at de kun har support på medfølgende router, og at annen brukes på eget ansvar osv., men det er greit nok. Har over gjennomsnittlig peiling, men akkurat dette er jeg noe blank på.. kan jeg bytte ut hele boksen, eller må jeg beholde denne for oppkobling og "bridge"(?) tilkoblingen videre til en ny boks som tar for seg routingen? Her jeg bor kommer telefonlinjen ut i gangen, så vil helst slippe å ha flere bokser liggende. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Begge deler. Du kan benytte deres som modem og koble din på ekstra, eller du kan bytte ut deres. Men det er ikke vits å ringe NGT om nettverksproblemer hvis du ikke bruker deres ruter. Lenke til kommentar
Nevvis Skrevet 5. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) Såklart, skal nok klare løse ting selv, mente bare at det ikke gikk helt klart frem om jeg kunne erstatte hele boksen. Men daså. Takk for kjapt svar. Edit: Ser rundt på nettet at flere har orginal router i bridge-modus, hva er egentlig grunnen til dette? Finnes det fordeler/ulemper med å bytte ut eller å bruke bridge? Endret 5. februar 2010 av Bushmann Lenke til kommentar
tingo Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Altså: dersom du har ADSL fra NGT, så er boksen du har fått låne frA NGT både et ADSL-modem og en trådløs ruter i ett. Det er ikke lett å finne en god trådløs-ruter som også er ADSL-modem (av rett type) på det norske markedet. Det er nok derfor mange kobler boksen fra NGT i bridge ( da funker den som et rent ADSL-modem) og så setter en ruter / trådløs ruter etter for å mest ut av linja og / eller det trådløse nettet. Lenke til kommentar
Nevvis Skrevet 6. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2010 Hva skal jeg se etter for at en ny router skal kunne fungere som modem? Lenke til kommentar
tingo Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Vanskelig å sin - jeg prøvde med en boks fra D-Link (husker ikke modell) men fikk den ikke til å funke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå