Speik Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) Hei! Jeg og noen kamerater skal på Europa-tur i sommer. Turen går først til Berlin, deretter Amsterdam og vi ender opp i Paris. Vi har snakket om overnatting og funnet ut at hovedfaktoren er pris. Vi trenger kun en seng og et bad lokalisert veldig sentralt, men ellers så billig som mulig. Ingen av oss har bodd på hostel før, så vi er litt skeptiske. Hovedsaklig interessert i billige hoteller. EasyHotels har hotell i Berlin, til ca. 250 kr natten. Det er noe sånt vi er ute etter. Endret 5. februar 2010 av Speik Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 sjekk ut hostelworld.com. jeg har altid bodd på vandrehjem når jeg har vær tpå backpacking og har svært få dårlige erfaringer. jeg vil anbefale dere å legge dere på et budsjett på EUR 15-20 per natt og være skeptiske til vandrehjem som ligge rpå under 85 i rating. Dere må i så tilfelle finlese tilbakemeldingen hvis dere vurderer steder med så dårlig rating. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Blandt billige hoteller er det mye dårlig som tilbys, sjekk tripadvisor.com før dere bestiller. I Berlin kan Generator Hostel Berlin være et alternativ. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 sjekk siden famoushostels.com for de beste og mest kjente vandrehjemmene i Europa. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 Takk for gode linker. Famous Hostels ser ut til å allerede være booket hele sommeren, men planen ser ut til å bli privat rom på et hostel med god rating på hostelworld.com Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Når man er på interrail feks så kan man jo som oftest ikke booke på forhånd. Hvordan ser man om et hostel er dårlig eller bra når man først er i byen? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 hvis du ikke skal booke på forhånd så vil jeg anbefale deg å sjekke ut lokale fesiviteter og øytider før du drar. er det feks en lokal høytid kan du raskt få problemer med å finne sted å bo. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Men det er jo nettopp slikt man ofte ønsker å få med seg så planlegging lønner seg. Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Det er vel best ja. Men frister ikke å planlegge å bli stressa hvis man mister et tog Er da ferie! Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 du trenger vel ikke strengt tatt forhåndsbooke for hele ferien din men ligge minst 3-5 dager i forkant. på den forrige ferien min hadde jeg lest 6 reisebøker og booket den første og siste uken. den midterste planla jeg egentlig på slutten av den første uken og booket slik at jeg viste hvor jeg skulle bo de neste dagene. det er veldig nyttig å ha såpass frihet til å få tips av andre reisende om hva du bør se og oppleve samtidig som du har en plan på hvordan du skal komme deg fra A til B. Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Ja, får se hvordan vi gjør det. Jeg og en til tar det meste på sparket. Men de to andre liker å planlegge litt. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 skal du reise med flere tror jeg det kan være viktig å snakk litt på forhånd om hvordan dere vil legge oppturen. hvis man reiser sammen med noen som har lyst til å se andre steder og ting og har andre vaner snn seg selv så kan dette føre til litt unødvendig knuffing og krangling under turen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå