Martin HaTh Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Hvordan vet du at ingen gidder å følge det? Jeg tror det Camlon sier ikke er så dumt. Det er ingen hemmelighet at skolesystemet idag ikke fungerer så bra, og det må vi gjøre noe med. Ang. første post derrimot, er det... bare rart .... Folkeskikk FW! Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Hvorfor tror du at man kommer noen vei med et diktatursystem som ikke gjør lærerne til annet enn hatobjekter? Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 (endret) De er utdatert fordi det ikke er sånn systemet fungerer lenger. Og du kan ikke bare gjenninnføre det heller. Du snakker dessuten som om bare noen få elever ville gjort opprør mot diktaturet, men der tar du feil. jeg vet ikke hva du har opplevd gjennom skoletiden, men jeg har opplevd godt over halvparten av klassen være imot læreren og i de situasjonene var det ikke de som sa nei til systemet som tapte. Til syvende og sist går det heller ikke ann å ha et system som ingen gidder å følge. Jo, det vil være de færreste som gjør opprør mot systemet. Jeg har nok erfaring til at jeg vet at de fleste er ganske late og vil ikke gidde å kjempe mot læreren. Du vil ikke få noe opprør blandt elevene og de elevene som gjør opprør vil havne i masse trøbbel. I verste fall bli plassert i egen egen skole for håpløse tilfeller. Dette kommer til å gi eksempel til resten av klassen at det beste er å gjøre det man får bedskjed om. Over tid vil dette forbedre samfunnsmoralen. Hva har dette med diktatur å gjøre? Det er en selvfølge at man må belønne og straffe for å kunne oppdra folk. Det er den måten de fleste foreldre oppdrar barna sine, men på skolen da skal man bare belønne. Det gir ingen mening! Utdatert betyr at det er noe gammelt som vi ikke bør gå tilbake til. Når skolen var utvilsomt bedre da vi både straffet og belønnet elevene, mens nå faller den sammen tyder det på at det ikke er utdatert i det hele tatt. Det tyder heller på at vi bør gå tilbake til det gamle systemet. Endret 28. februar 2010 av Camlon Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 (endret) Hvorfor tror du at man kommer noen vei med et diktatursystem som ikke gjør lærerne til annet enn hatobjekter? Lærerene blir ikke hatet i Finland, Singapore, Japan, New Zealand, Taiwan, Australia, Sør-korea, Kanada og Hong Kong. Generelt sett har de langt større respekt. Man hater lærere som er urretferdige, eller som glemmer å belønne. Lærere som glemmer å straffe får ikke kontroll over klassen sin. Endret 28. februar 2010 av Camlon Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Hvorfor tror du at man kommer noen vei med et diktatursystem som ikke gjør lærerne til annet enn hatobjekter? Er foreldre hatobjekter? Mange sier ofte "Åhh, jeg HATER mamam! Whine, whine, whine", men de gjør jo ikke det. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Det er forskjell på foreldre og lærere. Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Så det altså nå "normalt" at statens propgandister blir spyttet på og trakkasert? Desverre tror jeg dette kommer som en følge av dekadens og økende mengder hissige innvaderende i klasserommene, om det kom som en reaksjon på hjernevaskingen kunne enkelte reaksjoner på propagandistenes regime vært berømmelige, om ikke spytting som på alle måter er en ufyselig vane. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Så du sier at lærere utelukket har problem med innvandrerelever? Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Så du sier at lærere utelukket har problem med innvandrerelever? Nei, jeg sier at lærerne har problemer med både de innvanderende og dekadente nordmenn. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Lærerne har problemer fordi man sår det man høster og lærerne for noen generasjoner siden var voldlige og nå for de igjen av elevene selvom graden og omfanget er varrierende. Det går ikke ann å bedrive et slikt regime som skolene gjorde i gamle dager uten at det til slutt slår tilbake på enn selv! Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Jeg tror det ikke var snakk om å ta i bruk det gamle systemet, bare få bedre disiplin ved strengere sanksjoner. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Og om elevene ikke følger disse sanksjonene? Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Det er poenget vårt, vi tror at de kommer til å kjøre det, nettopp fordi de vil få det så mye lettere! Jeg tror at grunnen til at det skjer så mye rart på skolen idag fordi elevene har for lite disiplin, noe som kan løses ved å gjøre straffene strengere, de skal selvfølgelig ikke være voldelige. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Og hvorfor skulle det virke? En kjent taktikk når skolen blir for ille er å gi faen i skolen. Og som en spom brukte den taktikken flere ganger selv så kan jeg GARANTERE deg at når du først har begynt å gi faen i skolen er det ekstremt enkelt å fortsette. Desutten vil lærerne bare få mer motstand dersom de prøver å bli strengere. Muligens du kun har opplevd englebarn som gjør som læreren sier, men jeg kan garantere deg at det ikke er tilfellet med alle. I flere tilfeller gljelder det mer eller mindre hele klassen. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Interessang sak fra Russland. En gammel lærer med nerveproblemer ble skamslått av en elev: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3581305.ece Merk dere at der her utelukket blir fokusert på læreren. Det nevnes ikke et ord om hvorvidt læreren har drevet og tyrannisert elevene eller ikke. I denne artikklen er det utelukket elevene som skal ha gjort noe galt mens læreren blir fremstilt som offeret. Lurer på om det er hele saken... Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Med hva da? At det skal kunne være mer bak denne saken enn det som står i artikklen? Lenke til kommentar
anbar Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 (endret) uff glimti, jeg tror du har tolket samfunnet litt feil. Utdanning er et gode. DU vil få en god jobb og godt med penger om du utdanner deg. Utdanningen koster penger, det er foreldrene dine, og alle andre med inntekt, som betaler for utdanningen din. Det kalles skatt. Foreldrene dine, og mest antageligvis du selv om noen år, vil at dine unger også skal få en god utdanning så de klarer seg bedre enn seg selv. Noen må utføre denne jobben som samfunnet etterspør, lærere er blitt ansatt etter mye utdanning og kunnskapsinnhenting. Denne kunnskapen skal de dele til deg. Under perfekte forhold vil de også klare jobben. Da for alle i klassen en dose kunnskap som de tar med seg videre, varierende grad selvfølgelig. Men så kommer de ikke perfekte forholdene. Når elevene ikke følger undervisningen, gjør lekser, lager støy, spytter lærern i trynet eller begynner å slå lærern som i den russiske artikkelen. Elevene motarbeider her aktivt sinn egen kunnskapsinnhenting, og ødelegger også for sin sidemann. Om det kun er en elev som er så rebelsk at han ødelegger undervisningen, så er det 29 andre i tillegg som sliter senere. Skattepengene våre blir misbrukt av en urokråke. Jobben til en lærer er ikke enkel, den tvert imot utfordrene, jeg har selv vært rebelsk og jeg angrer på alt det dumme jeg har satt istand. Men da jeg var ung så var det så mye enklere anti-elitene. Og særlig de kjipe. Men så skjedde det, en lærer godtok ikke dette lenger, han var streng, rettferdig og handlekraftig. Ingen turte å gjøre noe i hans timer og endelig ble det ro i timen. Dette skulle ha kommet så mye før... Endret 26. mars 2010 av anbar Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 (endret) Hvordan vet du at ingen gidder å følge det? Jeg tror det Camlon sier ikke er så dumt. Det er ingen hemmelighet at skolesystemet idag ikke fungerer så bra, og det må vi gjøre noe med. Ang. første post derrimot, er det... bare rart .... Folkeskikk FW! Skolesystemet funker slik det er ment. Folk blir tilpasset det samfunnet som er etablert. Den som tror at meningen med skole er at folk skal lære å tenke, tar feil. Man skal lære å repetere det man har blitt fortalt slik at man tror på alle samfunnsløgnene og går rett i alle fellene. Etablerer seg, tar opp gjeld på studier, bil og bolig slik at man blir bundet på hender og føtter resten av livet. Sløser pengene på luksus isteden for å investere de i nødvendigheter. Kjøper overføldige ting for pengene fremfor å betale ned gjeld. Lærer å kjenne fiktiv frykt i livet slik at vi ikke blir noe. Lære gruppementalitet og at vi må kjøpe overflødig bling bling bare fordi andre elever gjør det. Vi kan jo ikke være annereleds eller noe dårligere enn andre. Tenk om man faktisk hadde lært noe viktig på skolen som feks mekanikken bak pengesystem, banker osv. Da ville det vært revolusjon neste dag. Skolen er for at individene skal få indoktrinert den informasjon og propaganda som våre eiere vil at vi skal leve etter. Det komiske er at en del lærere er fullstendig klar over at det de "lærer" bort er fullstendig sprøyt. Først går de på jobben og lærer bort sprøyt halve dagen, så går de hjem til egne barn og lærer de det som er riktig. Med den samfunnsskaden som lærere frivillig medfører ved å videreføre status quo så fortjener de å bli spyttet på, riktignok av helt andre årsaker enn trådstarter nevnte. De fleste er enige om at verden i dag verken er rettferdig eller optimal, men svært få gjør noe for å komme videre. De fleste inkludert politikere, lærere osv gjør alt de kan for å tviholde på det som er. Det er jo jobben deres. Nå bør man ikke glemme at noen lærere gjør en god jobb, men det er sannelig ikke mange. Opplysninger er null verd om informasjonen er feil. Jeg fulgte flittig med på skolen halve livet. Nå som jeg har blitt voksen har jeg fått opp øynene. Det føles som jeg er født på ny og nå må lære meg alt på nytt slik ting virkelig er, ikke slik de ble fortalt på skolen. Takknemmelig for at jeg lærte å lese og skrive, og grunnleggende matematikk men ut over det så var det 12 år med sprøyt. Man kan pugge historie- og sammfunnsfagsboken til man kan det på rams, men dersom informasjonen ikke er overens med hva som er så blir man rett og slett forbarsket naiv og direkte dum i hodet. Man lærer ikke å tenke selv når spørsmål og svar står i samme bok. Hvis man definerer problemstilligen selv og så finner svaret ved å veie mange kilder opp i mot hverandre så har man kanskje lært noe. Gjennom skole får man høre om begrepet kildekritikk, men hva med kildekritikk til alt man har lært på skolen? Bøkene og pensum er eksplisitt valgt og de bak har verken god agenda eller rent mel i posen. Det kommer ikke plutselig velmente og ærlig elærebøker ut av tynn luft. "Den som vinner krigen, skriver historien." Det sier igrunnen alt. Hva om noen i tillegg manipulerte frem krigen. Da kan de i ettertid kontrollere hele livet ditt fordi du tror med hele ditt hjerte på noe som ikke er sant. Person1 har ikke noe imot person2 og de var i utgangspunktet gode venner. Person3 sier til person2 at person1 sa han er tykk. Person2 gir buksevann til person1. Person1 lærer nå å hate person2 og dette vedvarer ut i livet. På gjenforeningsfesten 25 år senere finner person1 og 2 ut at person3 satte de opp i et spill. Omtrent slik er verden. Vil man være med på spillet eller vil man tenke selv? Endret 26. mars 2010 av BadCat Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 uff glimti, jeg tror du har tolket samfunnet litt feil. Utdanning er et gode. DU vil få en god jobb og godt med penger om du utdanner deg. Utdanningen koster penger, det er foreldrene dine, og alle andre med inntekt, som betaler for utdanningen din. Det kalles skatt. Foreldrene dine, og mest antageligvis du selv om noen år, vil at dine unger også skal få en god utdanning så de klarer seg bedre enn seg selv. Du kan bare droppe å spekulere hva jeg vil. Har forøvrig ingen planer om å få unger. Noen må utføre denne jobben som samfunnet etterspør, lærere er blitt ansatt etter mye utdanning og kunnskapsinnhenting. Denne kunnskapen skal de dele til deg. Under perfekte forhold vil de også klare jobben. Da for alle i klassen en dose kunnskap som de tar med seg videre, varierende grad selvfølgelig. Men så kommer de ikke perfekte forholdene. Når elevene ikke følger undervisningen, gjør lekser, lager støy, spytter lærern i trynet eller begynner å slå lærern som i den russiske artikkelen. Elevene motarbeider her aktivt sinn egen kunnskapsinnhenting, og ødelegger også for sin sidemann. Om det kun er en elev som er så rebelsk at han ødelegger undervisningen, så er det 29 andre i tillegg som sliter senere. Skattepengene våre blir misbrukt av en urokråke. I bare og ungdomsskole er ikke elevene der frivillig, men under tvang så ingen kan bestemme hvordan de skal oppføre seg. Og om lærerne spiller tøffe er det bare rett og rimelig at de får igjen. Jobben til en lærer er ikke enkel, den tvert imot utfordrene, jeg har selv vært rebelsk og jeg angrer på alt det dumme jeg har satt istand. Men da jeg var ung så var det så mye enklere anti-elitene. Og særlig de kjipe. Men så skjedde det, en lærer godtok ikke dette lenger, han var streng, rettferdig og handlekraftig. Ingen turte å gjøre noe i hans timer og endelig ble det ro i timen. Dette skulle ha kommet så mye før... Den eneste grunnen til at det ble rolig var at klassen gadd det. Hadde de latt være å høre på læreren hadde det ikke vært rolig. Så det er elevene som bestemmer åssen timen skal gå, ikke lærerne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg