Shruggie Skrevet 27. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2011 Eleven påstår på sin side at at han ble utsatt for kvelertak og fikk «vondt i håret» etterpå. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 27. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2011 Læreren påstår at oppsigelsen var ugyldig... Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 28. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2011 Læreren påstår at oppsigelsen var ugyldig... Om du skal fortsette å delta i tråden burde du, om du ønsker å bli tatt serriøst, ikke hoppe ut når du har ett forklaringsproblem og så komme tilbake når du håper at det har blitt glemt. Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 28. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2011 Woahowhoahwoaao Jeg hørte om det der på radioen igår, men får HAN 200k pga oppsigelsen? Forsto det som at han krevde penger for det etter han hadde misshandlet flere unger, men så fikk han det ikke..? Tar jeg feil? Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 28. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2011 herzeleid Jeg har i utgangspunktet gitt opp denne tråden for lenge siden og jeg kan forsikkre deg om at jeg ikke tar deg seriøst! Hver gang jeg svarer på det du spør om sier du bare "det holder ikke" eller "altså reiser dette flere nye spørsmål enn det besvarer"... Og da prioriterer jeg heller alle de interessange trådene jeg er med i. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 28. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2011 (endret) herzeleid Jeg har i utgangspunktet gitt opp denne tråden for lenge siden og jeg kan forsikkre deg om at jeg ikke tar deg seriøst! Hver gang jeg svarer på det du spør om sier du bare "det holder ikke" eller "altså reiser dette flere nye spørsmål enn det besvarer"... Og da prioriterer jeg heller alle de interessange trådene jeg er med i. Nå er du fryktelig usakelig. Jeg har stilt deg en rekke spørsmål, som jeg flere ganger har funnet frem for deg slik at det skulle være enkelt å svare. Dette har ikke blitt besvart og derfor mener jeg det er på sin plass å besvare disse om du ønsker å fortsette å delta i tråden. Det stemmer forsovet at jeg ved en annledning, ikke hver gang, har sagt at svaret ditt kun reiser flere spørsmål, ganske enkelt fordi det oppklarer veldig lite og gjerne motsier noe du tidligere har sagt. Det at du ikke klarer å argumentere for synet ditt burde ganske enkelt ikke stå for min regning, som ett argument du kan bruke for meg. Det blir helt urimelig. Om det at du må svare for deg fører til at du gir opp tråden og om det at jeg ønsker svar på spørsmålene, som dine ekstreme ytringer reiser, gjør meg userriøs så tror jeg kankje ikke ett diskusjonsforum er den beste arena for deg. Jeg tror ikke jeg er den av oss to som oppfattes som mest userriøs her nå. Endret 28. januar 2011 av herzeleid Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 28. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2011 Men gi lang i å diskutere dere imellom. Svar heller på spørsmålet mitt, det er mye viktigere Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 28. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2011 Så langt vet ikke jeg noe mer enn det som står i den artikklen jeg har linket til. Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 28. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2011 Så langt vet ikke jeg noe mer enn det som står i den artikklen jeg har linket til. Men ettersom jeg ikke har 6 i norsk, så lurer jeg på om "tilkjent" betyr at han fikk 200.000? Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 28. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2011 Det er riktig. Jeg syntes ting begynner å gå litt langt mtp. hvilke rettigheter barn i småskolen får. Ærlig talt, dette er barn, i ordets rette forstand, og deres meninger om "vondter" og "auer" bør vel ikke taes så frykelig seriøst. Kom igjen. Vondt i håret? Hallo! Uansett hvor hardt noen drar i håret gjør det vondt i omtrent 20 sekunder. Jeg tror vi må begynne å se på barn som barn, og ikke små voksne. Jeg sier ikke at vi ikke skal høre på hva barn har å si, for noen ting er traumatiske for barn selv om de ikke er ment slik.Vi kan dog ikke sparke lærere og anmelde dem i hytt og pine fordi en liten gutt syntes noe var ubehagelig. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 28. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2011 Det er på tide at elevene får makt og at lærerne får den lærdommen de selv trenger: At de ikke automatisk får hverken respekt eller autoritet! Lenke til kommentar
Xprez Skrevet 28. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2011 Det er på tide at elevene får makt og at lærerne får den lærdommen de selv trenger: At de ikke automatisk får hverken respekt eller autoritet! Eh går jo begge veier det, vis respekt for dem så får du nok det tilbake igjen. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 28. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2011 Hurra for lærere... http://www.aftenposten.no/jobb/article4006804.ece Tja, de ga han tydligvis ikke en begrunnelse hvorfor de sparket han, så lenge de ikke er oppsagt etter sakelige grunner, så kan du fritt gjøre det denne kjernekaren gjorde. Ergo: - Retten slår fast at oppsigelsen ikke var saklig Angående det han gjorde: Etter hva vi får vite av informasjon, så handlet han riktig. Jeg har ingenting i mot dette, da elevene det er snakk om er sannsynligvis "problembarn" som ikke er oppdratt ordtellig. Lenke til kommentar
Nihilist1 Skrevet 28. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2011 (endret) Det er på tide at elevene får makt og at lærerne får den lærdommen de selv trenger: At de ikke automatisk får hverken respekt eller autoritet! Den eneste måten elevene kan få makt på, er ved at lærerne ikke lenger har muligheter til å være noe annet enn trenere, og ikke bødler samtidig. Fjern integrasjonen av utvelgelseskriterier i ungdomsskolen. Gjør skolen frivillig og privat. Gi mange flere muligheter til videre utdannelse. Jeg har aldri hatt behov for å spytte på en friidrettstrener, fotballtrener osv. Det går an å bytte lag. Det er bare å være god så stiger du. I Norsk skole er det ikke bare å være god. Å være god i norsk skole er det samme som å være et lydig lite nek, eller enda bedre, en psykopatisk, lydig liten snik. I norsk skole, fortjener ALLE lærere å bli spytta på. Norsk skole er fucka. Helt FUCKA. Endret 28. januar 2011 av Nihilist1 1 Lenke til kommentar
perpetrus382 Skrevet 28. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2011 I norsk skole, fortjener ALLE lærere å bli spytta på. Norsk skole er fucka. Helt FUCKA. Denne var fin. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 28. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2011 "Dagens og gårsdagens" elever som ikke vil ta sitt ansvar for egen læring klager bestandig på Læreren. Når disse så mistet sin "sutrekraft" (i form av at samfunnet har faktisk gitt deg nok, og nå må du vise "baller" etter å ha haltet gjennom lovpålagt plikt som steinrøysaneribakken har fikset (via min skatteseddel) (og forhåpentligvis din når du skjønte hva "frihet" egentlig betyr) har funnet ut at det er faktisk er best for alle parter at jeg forholder meg litt annerledes til realiteter enn fakta. Kort sagt: Gjør det beste for egen utvikling ut fra hvor du er og hva du er, og ikke legg ansvaret over på andre først! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 28. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2011 I norsk skole, fortjener ALLE lærere å bli spytta på. Norsk skole er fucka. Helt FUCKA. Denne var fin. Norsk skole blir gjerne fucka hvis elever som ellers burde være opptatt med fornuftige sysler blir sittende foran PC uten veiledning, mens de heller burde sitte bak pc og få nyttig veiledning. Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 28. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2011 (endret) Jeg tror foreldrene har mye med dette å gjøre. Mange barn er bortskjemt og altfor godt tatt vare på. De har altfor lite ansvar hjemme, og de får gjøre stort sett hva de vil. Dette smitter over på skolene, og selv om ikke alle har det slik, vil de som starter med klaging og sutring få med seg andre i klassen/på skolen. Unger er ikke i stand til å se fremtiden for seg på den måte at de ser konsekvensene av hva de ikke lærer på grunn av at de ikke er interessert i skolen. Jeg selv merker at jeg får mange ganger brukt simpel kunnskap jeg lærte på barneskolen, som de grunnleggende skrivereglene, pluss/minus i matte. Gangetabellen er jeg glad for at jeg ble tvunget til å lære meg osv osv. Selv om det er små og grunnleggende ting, er det dette du bruker mest i hverdagen. Og videre på uskolen der det blir litt mer avansert og litt mer omfattende. De færreste hadde for eksempel kunnet engelsk så godt som de fleste kan nå, om det ikke var fordi vi begynner så tidlig med det. Men det er også ting som en unge ikke klarer å se. Og dere som maser om at skolen skal være frivillig, hva hadde dere gjort om den var det? Valgt den bort? Valgt et yrke i en alder av 6 og blitt skikkelig god på det, og kun det? Nei, all sammfunnsoppfattelse, språkkunnskap, generell forståelse for tall og ellers hvordan verden henger sammen både fysisk og mentalt hadde dere ikke fått med dere om dere valgte å ikke gå skole. Trenger dere denne kunnskapen i dag? Ja. Definitivt. Se bare på hvor mye fordommer som fanst i verden bare noen få tiår tilbake. Folk skjønte ikke hverandre, andre kulturer, andre språk, andre livssyn, og det ble kriger ut av det. Se bare på andre land hvor utdanning ikke er så vanlig (Afrikanske land for eksempel). Vanvittig mye fordommer og hat mellom mennesker. Drap skjer støtt og stadig basert på fordommer. Folk blir fortsatt brent på bålet for å ha utført heksekunster. Nei, vær glad dere hadde skole, og vær glad lærerene presset kunnskapen ned i halsen på dere. Bøller og folk som lager bråk i timene er det verste som kan skje en medelev. Det ødelegger for så mange som kunne fått en fantastisk utdanning. Endret 28. januar 2011 av KvitKnekt Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 28. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2011 Det er på tide at elevene får makt og at lærerne får den lærdommen de selv trenger: At de ikke automatisk får hverken respekt eller autoritet! Eh går jo begge veier det, vis respekt for dem så får du nok det tilbake igjen. Niks, ned gjør det ikke. Hauvevis av lærere som bare forventer at de er den autoritær, elevene er undersjottene og ferdig med det! Glad lærere stadig møter motstand! 1 Lenke til kommentar
Xprez Skrevet 28. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2011 (endret) Ja, den beste ideen er vel på påtvinge dem basiskunnskapene, MEN KUNDET og la alt annet være frivillig! Og de skal da få ha akkurat de samme godene som lærerne ang. stoler og drikke i timene og lærerne skal selv tørke av tavlen istedefor å kunne kommandere ordenspersoner til å gjøre det! Å først og fremst skal eleven omsider få lønn! Når det gjelder dem som plent nekter å møte opp så la dem få gjøre som de vil. Ingen kan tvinges til å leve innenfor systemet! Aksepterer de ikke den tvangen de blir pålagt selvom den er betalt og de får samme goder som lærerne så får de helelr gjøre som de vil. Man blir i utgangspunktet født fri, men noen idioter har bestemt at man skl være født inn i en masse lover og regler. Vil amn ikke være me di systemet så er det enes eget valg akkurat som valget om man vil leve eller ikke! Eh jaha du mener det ja, så hvor skulle denne elevlønna komme i fra? staten driter ikke penger for å si det sånn, bare det at di har en skole å komme til burde være lønn nok per snute så er det ikke billig. Om vgs var helt frivillig skal jeg vedde på at store % er av elevene ville sittet i foreldrenes kjeller til dagen di blir kastet ut og må få den triste jobben i kassa på supern til di innser at di må komme seg på skolebenken og utdanne seg til det di faktisk vil gjøre og angret så veldig på at di ikke gjorde det tidligere. Den stoldelen kan jeg være enig i når jeg startet på ungdomsskolen så hadde vi et splitter nytt bygg og stoler som var som sykkelseter helt jævelig og vi fikk ikke annet før etter 2 år når mange begynte å få ryggplager av dem. Endret 28. januar 2011 av M3X Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg