Migla Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Jeg mener lærerne burde bli flinkere til å høre på elevene generelt, for å få til en bedre skolehverdag. Ledelsen på skolen, eller, generelt ALLE burde høre på hva elevene mener og burde ta dette videre. Altså, det og ha på seg lue inne, eller tygge tyggis i timen burde være intet problem. Starta jeg en ny debatt nå, eller...... Lenke til kommentar
perpetrus382 Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Helt enig Migla, for at elevene skal føle seg hørt, må man faktisk høre på dem. Læreren er lederen for klassen, men som leder er det viktig at læreren lytter til elevene, lar de argumentere for sine syn og tar dette med i en vurdering. Og dette gjør også mange lærere! Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Du ville bli overasket over hvor mange lærere som bare snakker i vei i sin egen A4-verden... Lenke til kommentar
perpetrus382 Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Ville blitt overrasket? Så jeg har ikke opplevd lærere? Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Ikke som elev virkemr det som . I så fall har du glemt det. Lenke til kommentar
Nesa_til_Nuffene Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Mange lærere som ikke kan lære bort også. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Ja, har støtt på enkelte av dem. har støtt på en som var totalkatastrofal og... Når det er sagt så har jeg støtt på enkelte gode også, men de er tydelig i midretall. Lenke til kommentar
Nesa_til_Nuffene Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Ja det er ganske sikkert at dem er. Jeg har hatt tre lærere som ikke klarte å lære meg noe,og når jeg prøvde og feilet (Mattelærere) Så blei di forbanna å nedverdiget meg i stedet. Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 (endret) Pålagt å leve? Det er bare å ta selvmord for dem som ønsker! Hva er det du vil fram til og hva har det med trådens tema å gjøre? Det står vitterlig lovpålagt. "Det er bare å ta selvmord", sier du, men det er ulovlig det. Hva jeg vil frem til burde være helt klinkende klart, om du ikke er usedvanlig treg. Du påstår at vi burde "ha rett til" å nekte skolegang. Tullprat. Noen nødvendigheter er der for å holde samfunnet i gang. Jeg skrev det ganske tydelig i mitt første innlegg, men du forstod det visst ikke: I dagens Norge blir ingen utøvd tvang mot om de ikke er særs selvskadende. Dette om de brånekter å gå på skole, eller ønsker å kappe av sitt eget hode i all offentlighet. Slik innstilling du viser i denne tråden, er det ikke rart at du føler deg under tvang; du vet ikke ditt eget beste. Endret 6. januar 2011 av cuadro 1 Lenke til kommentar
Nesa_til_Nuffene Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Men når skolen ikke klarer å lære deg noe og du blir stemplet som pøbelunge i flere år. Det er greit liksom? Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 (endret) Virker heller som det er du som er treig her siden du må komme med slike skriverier! Nei, ingen kan pålegge deg å leve! Ingen har bedt om å komme til verden og det er den absolutt største rettigheten å bestemme selv om du ønsker å leve eller dø! Feks. hadd ejeg tatt livet av meg på sekundet dersom det ble klart at jeg pga. en ulykke eller fra fødsel av hadde vært dømt til å være rullestolbruker resten av livet pga. at jeg ikke hadde sett noen mening med å leve! Hvis skolen er så nødvendig som du vil ha det til så burde du være svært interessert i at det ble lagt til rette for at elevene var interesserte i å møte opp og følge med. med det næværende systemet må lærerne bare forvente å møte motstand heldigvis! Endret 6. januar 2011 av Glimti Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 (endret) Jeg snakker om lovverket. At du ikke kan lovverket, er ikke mitt problem. Argumentasjonen din er ugyldig, min er gyldig. Forhold deg til realiteten i debatten. Virker heller som det er du som er treig her siden du må komme med slike skriverier! Haha! Dette gir ikke mening engang. Du kan ikke bare komme inn i en debatt å kreve pærer og meloner. Du må kunne argumentere for det du mener. Hittil har du bare kastet fra deg et hav av påstander, og de motargumentene du får klarer du ikke engang å kommentere. Det var det, du ville visst ikke diskutere. Det er under religiøse samlinger du skal preke, ikke på et diskusjonsforum. Endret 6. januar 2011 av cuadro 1 Lenke til kommentar
Nesa_til_Nuffene Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Lærerne har godt av motstand! Di må bare takle det,di valgte selv og bli lærere og tåler dem ikke all dritten er det opp til dem hva di vil gjøre med det. 2 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Jeg snakker om lovverket. At du ikke kan lovverket, er ikke mitt problem. Argumentasjonen din er ugyldig, min er gyldig. Forhold deg til realiteten i debatten. Akkurat, nettopp type lærerargumentasjon: "Det jeg sier er gyldig, det du sier er ugyldig. Forhold deg til virkeligheten"... Forventer du virkelig at den slags holdninger ikke møter motstand? 2 Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 (endret) Nå må du ikke sparke deg selv i foten. Jeg sier ikke at det er gyldig fordi jeg sier det. Jeg argumenterer for hvorfor, og jeg gjør det veldig tydelig også. At du ikke forstår argumentasjonen, og ikke vet hva et argument er, betyr vel heller at du er på feilt forum? Det er en egen "klagemur" på dette forumet, om det er alt du ønsker å gjøre. Hvis skolen er så nødvendig som du vil ha det til så burde du være svært interessert i at det ble lagt til rette for at elevene var interesserte i å møte opp og følge med. med det næværende systemet må lærerne bare forvente å møte motstand heldigvis! Jeg er selvfølgelig interessert i dette temaet, og det er årsaken til at jeg er innpå denne tråden og leser alt som kommer opp. At jeg er interessert i dette betyr likevel ikke at du har rett i det du sier; jeg kan fortsatt mene at grunnskole burde være lovpålagt, og du tar fortsatt helt opplagt feil dersom du mener at det ikke er ulovlig å ta selvmord. Å tro noe annet er selvnarr. Til tema så er det som vekker størst oppmerksomhet hos meg det at det er noen som ikke klarer skolen, det er noen som stritt og alltid møter med motstand, og også hvordan modenhet generelt sett alltid fører til trivsel i skolesystemet. Du er kanskje ikke stor nok til å ha sett forskjellen mellom elever på grunnskole, videregående og universitet/høyskole? Det er forresten på dette premisset at det blir større frihet i videregående opplæring, enn i grunnskole. Dèt og selvsagt at man før eller siden blir nødt til å nærme seg noe yrke. Endret 6. januar 2011 av cuadro 4 Lenke til kommentar
perpetrus382 Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Du for et pluss fra meg for at du prøver cuadro. Problemet er at har man først bestemt seg for å ikke se på argumentasjonen motparten har å komme med, så blir det sånn. Desverre. 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Synes du virkelig at du har fremstått som noe godt eksempel selv kansje? Slutt nå å snakk om bruker og hold deg til saken. Dette bedrevitergreiene med "Vi vet best" er nettopp det som har ført til motstanden mot skolen og lærerne! Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Men når skolen ikke klarer å lære deg noe og du blir stemplet som pøbelunge i flere år. Det er greit liksom? Hvis ikke skolen klarer å lære deg noe er det fordi du ikke vil lære noe. Lærerne har godt av motstand! Di må bare takle det,di valgte selv og bli lærere og tåler dem ikke all dritten er det opp til dem hva di vil gjøre med det. En slik holdning bare styrker min tro på at du selv ikke ønsker å lære noe. Læreren er ikke mora di eller psykologen din. Det viktigste kriteriet for å lære er at du vil lære. 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Jeg snakker om lovverket. At du ikke kan lovverket, er ikke mitt problem. Argumentasjonen din er ugyldig, min er gyldig. Forhold deg til realiteten i debatten. Akkurat, nettopp type lærerargumentasjon: "Det jeg sier er gyldig, det du sier er ugyldig. Forhold deg til virkeligheten"... Forventer du virkelig at den slags holdninger ikke møter motstand? Føler dette er ett godt sitat fra deg i denne sammenhengen: "Grunnskolen er tvang og ferdig med det! " 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Nøyaktig hva er poenget ditt? Jeg har ikke bare snakket om motstand mot lærere, men også om endringer i skolen men da sier bare alle at det er dårligere løsninger og at løsningen er mer autorietet og makt blant lærerne. Noen har også tatt til ordet for fysisk avstraffelse uten å forstå at dette vil slå tilbake på lærerne! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg