Gå til innhold

Lærerne må tåle å bli spyttet på


Anbefalte innlegg

Stusser fortsatt på at du kaller det "noen få som bøyde av for de idiotiske lærerne" når det jo faktisk er noen få som faktisk var inteligente nok til å forstå at de er på skolen for å lære og at det er til deres eget beste. Som du på din side bidro til å ødelegge skolehverdagen for, sympatisk av deg.

 

I ditt forrige svar til meg sier du jo selv at det eneste du klarte å oppnå med å oppføre deg som en pøbel var at lærere gikk eller skrek og gjorde det hele enda mer utrivelig.

 

Spør igjen, siden du enda ikke har svart: "Du ser også ut til å mene at en seksåring vet bedre enn dets foreldre hva som er best for det. Er du helt serriøs med det?"

Hittil har jeg bare fått høre litt ukonkrete ting om at halvparten det jeg sier er bulshit og voksne og lærere er onde osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjelder ikke det begge parter? Lærerne kommer ingen vei med å spille tøffe, men elevene gjør det? Hadde jeg vært læreren din hadde du ikke trengt å se deg om etter jobb og videre utdanning når du ble ferdig med skolen.

 

Niks, hvorfor skulle det gjelde for elevene? Lærerne er der frivillig mens elevene er der under tvang. Du trenger heller ikke å komme med antagelser om hva jeg har gjort etter skalen eller snakke om hvordan du hadde reagert. Hadde du vært læreren min ville både jeg og hauevis av andre enten du snakker om klassen fra barneskolen eller klassen fra ungdomsskolen gjort sitt ytterste for at du ville få nervesammenbrudd og gi deg med klassen før skoleåret var slutt!

Lenke til kommentar

Glimti, du forstår vel at du må ut i jobb etter endt utdanning for å forsørge deg selv og en eventuell familie? Du kan ikke bli boende hjemme hos foreldrene dine resten av livet. Skal du ha jobb må du ha bra karakterer, og for å få bra karakterer må du lære noe. Det er nettopp det læreren prøver å gjøre. De prøver så godt de kan å hjelpe deg. Hva er det du ikke fostår?

 

Langt ifra alle jobber krever noen videre utdanning og det virker forøvrig som det er du som ikke forstår at holdninger endrer seg og at folk ikke har det synet om skolen og at det er viktig som de hadde for en eller to generasjoner siden lenger. Folk gidder ikke lenger å underkaste seg skolen. Alt det der er slutt nå!

Lenke til kommentar

Vann er en ting, kaffe eller te som lærerne gjerne drikker er noe annet.

 

Så fint at du tok utgangspunkt i det at vi fikk lov å drikke vann, og veldig greit overse det punktet jeg hadde om at jeg kun har opplevd 1 vikar som drakk noe i løpet av timen.

 

Ellers så blir jeg skremt... glede av at andre får smerte, viser ingen tegn på anger for å, med vilje og med fullt overlegg få personer til å få psykiske problemer. Jeg siterte noe fra et annet nettsted tidligere i tråden som passer.

Lenke til kommentar
Niks, hvorfor skulle det gjelde for elevene? Lærerne er der frivillig mens elevene er der under tvang. Du trenger heller ikke å komme med antagelser om hva jeg har gjort etter skalen eller snakke om hvordan du hadde reagert. Hadde du vært læreren min ville både jeg og hauevis av andre enten du snakker om klassen fra barneskolen eller klassen fra ungdomsskolen gjort sitt ytterste for at du ville få nervesammenbrudd og gi deg med klassen før skoleåret var slutt!

 

Fordi det handler om gjensidig respekt for hverandre. Lærerne har studert i årevis for å klare å hjelpe deg, og hva er takken? Du mobber ham/henne?

 

Og nei, du har ikke peiling på hva jeg ville gjort om jeg var læreren din. Jeg har nulltoleranse for folk som deg.

 

 

Langt ifra alle jobber krever noen videre utdanning og det virker forøvrig som det er du som ikke forstår at holdninger endrer seg og at folk ikke har det synet om skolen og at det er viktig som de hadde for en eller to generasjoner siden lenger. Folk gidder ikke lenger å underkaste seg skolen. Alt det der er slutt nå!

 

Er du dum eller? Du mener seriøst at du ikke trenger å lære å lese og skrive? Selvsagt kan du få deg en svært dårlig betalt jobb etter utdanningen om du er heldig, men du vil alltid være en taper i samfunnet.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Du snakker om lærere du har opplevd mens jeg snakker om lærere jeg har opplevd.

 

Skal du sitere noe er det greit å ta med hva du siterer.

 

Jepp, og du snakker som om lærerne du har hatt, er fasiten på alle, og jeg snakker som om mine er fasiten. Det er veldig konstruktivt?

 

Jeg har sitert,- fortid. Jeg interesserer meg ikke i å sitere samme ting opptil flere ganger, om du ikke har lest det, eller ikke vil huske det, så er det opp til deg.

Endret av Stoddart
Lenke til kommentar

Fordi det handler om gjensidig respekt for hverandre. Lærerne har studert i årevis for å klare å hjelpe deg, og hva er takken? Du mobber ham/henne?

 

Hvorfor respektere folk som tror at de kan bestemme over deg når du er tvunget dit i utgangspunktet.

 

Og nei, du har ikke peiling på hva jeg ville gjort om jeg var læreren din. Jeg har nulltoleranse for folk som deg.

 

Du aner ikke hva slags klasser du hadde møtt på så du kan være glad til... ;)

 

Er du dum eller? Du mener seriøst at du ikke trenger å lære å lese og skrive? Selvsagt kan du få deg en svært dårlig betalt jobb etter utdanningen om du er heldig, men du vil alltid være en taper i samfunnet.

 

Med dine gammeldags holdninger vil jeg helelr stille meg spørsmålet om hvorvidt du er dum. Men dropp slike skriverrier heretter om du vil ha svar fra meg. Gidder ikke innlegg med slikt useriøst innhold.

Lenke til kommentar

Fordi det handler om gjensidig respekt for hverandre. Lærerne har studert i årevis for å klare å hjelpe deg, og hva er takken? Du mobber ham/henne?

 

Hvorfor respektere folk som tror at de kan bestemme over deg når du er tvunget dit i utgangspunktet.

 

Jeg håper seriøst du kødder... Hva tror du skjer om du dropper ut av skolen?

 

Og nei, du har ikke peiling på hva jeg ville gjort om jeg var læreren din. Jeg har nulltoleranse for folk som deg.

 

Du aner ikke hva slags klasser du hadde møtt på så du kan være glad til... ;)

 

Jeg har gjort litt av hvert opp gjennom årene, og en del er jeg ikke stolt av akkurat. En elev på skolen jeg jobbet på prøvde å ta en snøball med inn og nektet å høre på advarslene mine, så jeg kastet ham ut døra. Bokstavelig talt.

 

Er du dum eller? Du mener seriøst at du ikke trenger å lære å lese og skrive? Selvsagt kan du få deg en svært dårlig betalt jobb etter utdanningen om du er heldig, men du vil alltid være en taper i samfunnet.

 

Med dine gammeldags holdninger vil jeg helelr stille meg spørsmålet om hvorvidt du er dum. Men dropp slike skriverrier heretter om du vil ha svar fra meg. Gidder ikke innlegg med slikt useriøst innhold.

 

Mine "gammeldagse holdninger" kalles normal folkeskikk.

Lenke til kommentar

Jeg håper seriøst du kødder... Hva tror du skjer om du dropper ut av skolen?

 

Er ferdig på skolen for lengst.

 

Jeg har gjort litt av hvert opp gjennom årene, og en del er jeg ikke stolt av akkurat. En elev på skolen jeg jobbet på prøvde å ta en snøball med inn og nektet å høre på advarslene mine, så jeg kastet ham ut døra. Bokstavelig talt.

 

For det først eer det en stor glede og belønning å slippe timen og for det andre er det ikke alle som gidder å høre etter. Husker to episoder fra ungdomsskolen der læreren prøvde å få elever til å forlate klasserommet. Den første gangen fikk læreren følgende svar: "Kom deg ut selv" og "Du har dårlig ånde." Den andre gangen fikk læreren følgende svar: "Nei".

 

Mine "gammeldagse holdninger" kalles normal folkeskikk.

 

Du glemmer å ta med at elevene er der under tvang... ;)

Lenke til kommentar

Fordi det handler om gjensidig respekt for hverandre. Lærerne har studert i årevis for å klare å hjelpe deg, og hva er takken? Du mobber ham/henne?

 

Hvorfor respektere folk som tror at de kan bestemme over deg når du er tvunget dit i utgangspunktet.

 

Og nei, du har ikke peiling på hva jeg ville gjort om jeg var læreren din. Jeg har nulltoleranse for folk som deg.

 

Du aner ikke hva slags klasser du hadde møtt på så du kan være glad til... ;)

 

Er du dum eller? Du mener seriøst at du ikke trenger å lære å lese og skrive? Selvsagt kan du få deg en svært dårlig betalt jobb etter utdanningen om du er heldig, men du vil alltid være en taper i samfunnet.

 

Med dine gammeldags holdninger vil jeg helelr stille meg spørsmålet om hvorvidt du er dum. Men dropp slike skriverrier heretter om du vil ha svar fra meg. Gidder ikke innlegg med slikt useriøst innhold.

 

Ja, man skal være ganske dum om man tror at man trenger å lære å lese og skrive ;)

Lenke til kommentar

Jeg håper seriøst du kødder... Hva tror du skjer om du dropper ut av skolen?

 

Er ferdig på skolen for lengst.

 

Og hvordan er jobbsituasjonen?

 

Jeg har gjort litt av hvert opp gjennom årene, og en del er jeg ikke stolt av akkurat. En elev på skolen jeg jobbet på prøvde å ta en snøball med inn og nektet å høre på advarslene mine, så jeg kastet ham ut døra. Bokstavelig talt.

 

For det først eer det en stor glede og belønning å slippe timen og for det andre er det ikke alle som gidder å høre etter. Husker to episoder fra ungdomsskolen der læreren prøvde å få elever til å forlate klasserommet. Den første gangen fikk læreren følgende svar: "Kom deg ut selv" og "Du har dårlig ånde." Den andre gangen fikk læreren følgende svar: "Nei".

 

Hadde de prøvd det mot meg hadde jeg ikke svart. Jeg hadde tatt dem i armen og kastet dem ut.

 

Mine "gammeldagse holdninger" kalles normal folkeskikk.

 

Du glemmer å ta med at elevene er der under tvang... ;)

 

Hvorfor maser du så mye om det der med tvang? De tvinger deg til å ikke bli en idiot?

Lenke til kommentar

Glimti: Jeg tror ikke du forstår barn særlig godt. Barn trenger å bli fortalt hva som er riktig og galt. Hvis ikke vil de fort på en ufyslig oppførsel. Dette er hva som vil skje i klasserommene om du får som du vil og læreren kan ikke sette elevene på plass. Selv i en god klasse så ønsker ikke ca 1/4 av elevene å være der for å lære, og synes det er kjedelig. De vil kanskje prate med sidemannen og dette vil skape bråk. En ting er at det er dypt urretferdig for de elevene som ønsker å være der, men noe bråk fører til mer bråk. I ditt klasserom kan man ta med mat og drikke, det kan fort føre til at de kaster boller på hverandre og kanskje til og med sloss. Det er ingen krav om at de en gang skal være der, så jeg kan tenke meg at en del ikke møter opp i det hele tatt. De kan fort havne i gjengmiljøer når de blir eldre.

 

Vi trenger ikke å forsette. Poenget er at din politikk fører til at elevene lærer veldig lite og det fører til sosiale problemer. Dette vil forverre seg etter neste generasjon når de elevene med mangelfull utdannelse skal oppdra neste generasjon. Derfor sender vi elevene på skolen og sørger for at de lærer noe, fordi gjør man ikke det så blir Norge sånn som dette her.

 

african-slum1.jpg

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Ja, man skal være ganske dum om man tror at man trenger å lære å lese og skrive ;)

 

Foreslår at du leser igjennom de siste sidene på nytt siden du tydeligvis ikke har fått med deg hva jeg har sagt om skolen så langt...

 

Hva får deg til å tro at jeg ikke har fått med deg hva du har sagt så langt? Jeg har tross alt skrevet til deg ett par ganger uten å få svar ;)

 

Men foreløpig har jeg bla fått med meg at du mener at seks år gamle barn vet bedre bedre hva som er best for dem enn deres foreldre.

 

At foreldre får barn for å torturere dem

 

at lærere er noen maktsyke jævler som tar jobben for å plage barn

 

At barn selv burde få bestemme om de vil gå på skolen eller ikke, og de skal kunne komme og gå som de vil og lærerne skal ikke kunne gjøre noe som helst, ikke en gang notere navn, for å holde roen.

 

Synes det oppsumerer ganske bra

Lenke til kommentar

Og hvordan er jobbsituasjonen?

 

Angår det deg?

 

Hadde de prøvd det mot meg hadde jeg ikke svart. Jeg hadde tatt dem i armen og kastet dem ut.

 

Jepp, hendte det og i den klassen. Første gangen var med en gutt som rev seg løs igjen og skrev "Faen ikke rør meg" før han gikk og andre var en jente som rev seg løs og trampet ut mens hun hylte "Ikke rør meg din jævla pikk"! Rev meg også løs og brølte til vedkommende de gangene en lærer tok i meg, men den beste løsningen er selvsagt å slå dem med en stol eller la dem få seg en passerspiss i øyet. Da hadde de lært til neste gang!

 

Hvorfor maser du så mye om det der med tvang? De tvinger deg til å ikke bli en idiot?

 

Fordi det er et faktum at både barne og ungdomsskolen er tvang! Lærerne er forøvrig de fremste idiotene!

Lenke til kommentar

Og hvordan er jobbsituasjonen?

 

Angår det deg?

 

 

Du må jo selv se at det kan være et trumfkort å vifte med om du har sikret deg DEN kremjobben etter å ha furtet deg gjennom 12 år med skolegang. Her tror vi at du er en lavtlønnet burgerflipper, og så viser det seg at du er den rake motsetningen, med nedbetalt villa på beste vestkant og halvannen mill i årslønn.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...