Gå til innhold

Lærerne må tåle å bli spyttet på


Anbefalte innlegg

Så i grunn mener du at det skal være opp til elevene (fra seks år og oppover) å bestemme om de selv vil være på skolen eller ikke? Kan de dermed bli hjemme om de ønsker? For alternativet er jo at de ødelegger for alle de andre elevene. Og lærerne har vell heller ingen rett til å gjøre noe så enkelt som å notere navn.

 

Nei, det har de faktisk ikke! Og hvorfor skal de ha det? De innbiller seg at de kan bestemme og styre over folk som i utgangspunktet er blitt tvunget til et sted de ikke vil være og selvsagt vil de da møte motstand. Selvsagt er det enkelte klassetrinn der motstanden er større og mer merkbar, men den vil være så og si overalt! Forøvrig blir jeg overlykkelig hver gang jeg leser og/eller hører nyheter som at en lærer har blitt slått ned eller stukket ned av en elev! Og da skal man selvsagt alltid framstille eleven som den som har gjort noe galt, men merk deg at det eneste eleven i en slik sak har gjort har vært å få nok av gnålet fra lærerne! Jeg ville aldri hatt noen betenkeligheter med å slå lærerne med en stol eller gi dem en passerspiss i øyet om de tok på meg! Imidlertid holdt det å rive seg løs, skrike til dem og gå ettersom de ikke fulgte etter! De har bare godt av å få igjen når de først hever stemmen, kommer med trussler eller tar på en elev! Bare godt av det!

 

 

Så får det heller være deres eget problem når de skal flytte hjemmefra og knapt kan lese, ett minimum av pluss og minus og ikke ville klare førsteåret på VGS en gang fordi de ganske enkelt ikke har lært noe gjennom årene. Det får sikkert enorme samfunnsmessige følger men det er kanskje ikke så nøye.

 

Ja, det ville i aller høyeste grad vært deres valg og deres problem. Og om det ble lagt merke til og ble et samfunnsproblem så ville nok ting blitt gjort for å få dem til skolen og da ville man ha måttet høre på dem og deres krav og ikke bare på hva maktsyke autoritetsperoner har å si!

 

At lærerne, som faktisk gjør en jobb, vil ha betalt er kanskje ikke så rart. At du fortsatt konsekvent kaller dem maktsyke osv. gir meg følelsen av at du har hatt noen vonde opplevelser med lærere/skolevesenet, men om du ikke ønsker å fortelle om det er det selvfølgelig greit. Er det låv å spørre hvor du har gått på skole med tanke på uroen og lærerne du beskriver?

 

Lærerne er der frivillig mens elevene blir tvunget dit så det er elevene som har krav på betaling og ikke motsatt! Om lærerne ikke liker den jobben de frivillig har tatt kan de bare slutte!

 

Det spørsmålet denne tråden begynner med er om lærerne må tåle å bli spyttet på eller ikke samt om de må tåle å bli kalt ting som "hore", men er det egentlig noen hittil som har tatt opp HVORFOR lærerne opplever slike ting? Kan det ha noe med deres egen oppførsel mot elevene å gjøre...

 

Så egentlig er løsnignen din at det skal være helt frivillig om man skal gå på skolen eller ikke. Barn på seks skal altså kunne bli hjemme og aldri gjøre skolearbeid om de ikke har lyst. At barn på denne alderen ikke er i stand til å vite hva som er best for dem er altså ikke så nøye.

 

At du koser deg med andres skade og ulykke er rett og slett bare sykt og sier nok mest om deg. Jeg ser det vekker mye hat og sinne hos deg og det er ganske skummelt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som sagt må det gjøres slik at elevene vil møte opp på skolen og gjøre en innsatts, ikke bare at de tvinges dit!

 

Og om det oppfostrer en generasjon med tapere og analfabeter får det være det samme. Det viktigste er at elevene ikke gjør noe de ikke har lyst til og at ingen skriver navnene deres på en lapp. At vi blir ett U-land på en generasjon er ikke så nøye.

 

Jeg tror det er blitt ganske klart for de fleste i denne tråden hvor ekstrem du er i dette spørsmålet og hvordan du egentlig ikke har noen løsning men bare tonnevis med eder og galle.

 

Det er veldig trist at du har hatt så vonde opplevelser med skolevesenet, det er like trist at du har blitt så hatefull og bitter av det. Håper du etterhvert selv ser deg selv slik andre her ser deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dropp å leke filosof og vurdere hvordan jeg er ... Blir det en sakelig debatt av det mener du?

 

Du er vel foresten klar over at du forsvarer tvang her? Og du som er så interessert i at landet ikke skal falle og mener at skloen er viktig burde vel være interessert i at elevene ble mer motiverte og interesserte i å gå på skolen!?

Lenke til kommentar

Dropp å leke filosof og vurdere hvordan jeg er ... Blir det en sakelig debatt av det mener du?

 

Du er vel foresten klar over at du forsvarer tvang her? Og du som er så interessert i at landet ikke skal falle og mener at skloen er viktig burde vel være interessert i at elevene ble mer motiverte og interesserte i å gå på skolen!?

Filosof? Det vil si at han diskuterer viktige livsspørsmål?

Skjønner du ikke at ikke alle bare kan gjøre som man vil? Denne debatten ble usaklig med en gang du gjorde det til noe veldig personlig for deg. Som mange andre her tror jeg du har hatt en eller annen lærer som har lekt doktor med deg eller noe. Jeg kjenner flere lærere, og det at du oppfordrer til knivstikking etc er ikke akkurat veldig saklig. Det sier jo veldig mye om deg som person, samt at du har en innstilling om at så lenge folk ikke er enige med deg kan de dra til helvete.

Selvfølgelig skal elevene bli motivert, men ikke for enhver pris. Hvis alle eleven sier at de bare vil komme til skolen hvis de får spytte læreren i trynet hvert femte minutt, så er ikke det noe man skal følge opp. Bortskjemte drittunger står ikke i en maktposisjon og bør respektere andre som er eldre og kan mer.

Lenke til kommentar

Som man sår skal man høste! Lærervold mot elever var helt vanelig før i tiden og nå høster lærerne fruktene av det. Opprør mot tvang og autoriteter har man opplevd gjennom hele verdens historien...

 

Jeg har aldri gjort dette til noe personelig eller oppfordret til noe som helst. Jeg har prøvd å forklare hvorfor lærerne ikke kan forvente seg noen automatisk respekt eller autoritet og kommet med forslag og ideer ti hva som kunne gjøre elevene mer interesserte i å følge opp og gjøre en innsats på skolen. Slik det fungerer nå må bare lærerne forvente å bli spyttet på og bli kalt hore samt en del andre ting. Du ser også hauevis av tilfeller av elevvold mot lærere både her i landet og i andre land så det må de også vente seg! De kan ikke bare stå beinhardt på sin egen autoritet, men er dømt til å høre på hva elevene sier!

 

Har hauevis av eksmepler på akkurat dette fra feks. ungdomsskolen og der var reaksjonen når læreren tok i en elev at han eller henne rev seg løs og brølte ting som "Faen ikke rør meg" eller "Ikke rør meg din jævla pikk" mens eller før de trampet ut. Lærerne kan takke seg selv og systemet for at det er slik elevene ser på dem!

 

Hvis du ikke mener mine forslag til endringer i skolen er gode, hva er dine?

Lenke til kommentar

Dropp å leke filosof og vurdere hvordan jeg er ... Blir det en sakelig debatt av det mener du?

 

Du er vel foresten klar over at du forsvarer tvang her? Og du som er så interessert i at landet ikke skal falle og mener at skloen er viktig burde vel være interessert i at elevene ble mer motiverte og interesserte i å gå på skolen!?

 

Filosof faktisk :tease:

 

Du sier at du koser deg over å lese om lærere som får bank osv. Om du mener at dette ikke får deg til å virke ekstrem så deg om det.

 

ja jeg forsvarer tvang i denne sammenhengen. Akuratt som jeg forsvarer at foreldre har ansvaret for barna sine. eller at vi betaler skatt for den del.

 

Selvfølgelig er jeg for at elevene skal være interesert i skolen, og jeg tror på at mye kan forbedres, bla. gjennom dialog som folk tidligere i tråden har tatt til orde for. Men anarkiskolen som du argumenterer for har jeg ingen tro på fordi all logikk tilsier at å la barn selv bestemme om de skal gå på skolen går dårlig. Litt som om du skal la unger spise vingummi til de spyr hver dag.

 

Du ser ut til å mene at det viktigste er at barn ikke må gjøre noe de ikke liker eller har lyst til akuratt da, så får det heller være at en hel generasjon vil vokse opp uten kunnskapene til å starte på videregående en gang.

 

Som sagt: Jeg tror det er blitt ganske klart for de fleste i denne tråden hvor ekstrem du er i dette spørsmålet og hvordan du egentlig ikke har noen løsning men bare tonnevis med eder og galle.

Lenke til kommentar

Glimti:"Som man sår skal man høste! Lærervold mot elever var helt vanelig før i tiden og nå høster lærerne fruktene av det. Opprør mot tvang og autoriteter har man opplevd gjennom hele verdens historien..."

 

Dagens elever er fæle mot lærerne fordi lærerne mange år før elevene ble født drev med vold mot elever? Du ser kanskje selv at den ikke henger helt på greip?

Lenke til kommentar

Jeg foreslår at du leser det jeg har skrevet om forslag til endringer istedefor å bare lese de tingene jeg har svart deg på. Samtidig foreslår jeg at du leser det forrige innlegget mitt og slutte med idioti som "Du sprer bade eder og galle"... :roll: Jeg har kommet med flere konstruktive forslag om hva som kan være endringer i skolen, men du har kun kommentert det med lønn så jeg unders på om du i det hele tatt har fått meg deg de andre. Samtidig har jeg forklart hvorfor lærerne må vente seg slik behandling jeg har nevnt.

 

(Det var ment som et svar til det forrige innlegget ditt).

Endret av Glimti
Lenke til kommentar

Jeg foreslår at du leser det jeg har skrevet om forslag til endringer istedefor å bare lese de tingene jeg har svart deg på. Samtidig foreslår jeg at du leser det forrige innlegget mitt og slutte med idioti som "Du sprer bade eder og galle"... :roll: Jeg har kommet med flere konstruktive forslag om hva som kan være endringer i skolen, men du har kun kommentert det med lønn så jeg unders på om du i det hele tatt har fått meg deg de andre. Samtidig har jeg forklart hvorfor lærerne må vente seg slik behandling jeg har nevnt.

 

(Det var ment som et svar til det forrige innlegget ditt).

 

Enkeltforslag til forbedringer blir jo mindre viktig når logikken din er at så lenge barn ikke har lyst skal de slippe. Selvfølgelig er det forbedringspotensiale og selvfølgelig skal man jobbe for at barna skal være motiverte for skolen, men man vil antagelig aldri klare å lage en skole der barna alltid har lyst til å lære. Da er man nødt til å ha lærere som i det minste kan notere ned hvem som bråker.

 

At du har kommer med "lere konstruktive forslag " hjelper faktisk lite når du i praksis vil ha ett skolesystem der elever kan komme og gå som de vil og som vi med temmelig stor sikkerhet kan si at kommer til å skape en generasjon med tapere.

 

Altså sprer du en verden av dritt om det eksisterende systemet og ytrer massevis av hat mot lærere, men alternativet ditt er å ødelegge en hel generasjon.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke mener mine forslag til endringer i skolen er gode, hva er dine?

Gå motsatt vei, slik det har funket i alle år... Fram med stokken igjen. Men ikke bare sett strengere krav til barna: sett strengere krav til foreldrene. Bøter/fengsel kan det håndheves med, i verste fall. Barn som tror de skal bestemme over voksne og tror de er tøffe fordi de utøver vold mot lærere er bare patetiske. I en ideell verden eksisterer de ikke, i den virkelig verden gjør de dessverre det. Da må man ta bort disse egoistiske, forstyrrende elementene som ødelegger, ikke bare for seg selv, men alle andre også. Det går selvfølgelig an å droppe disiplinen, og heller sende de som ikke klarer å oppføre seg til militærskole/kostskole, slik det er blitt gjort i Asia og Russland. Dette måtte selvfølgelig ha blitt regulert av ett organ bestående av objektive personer som ikke er involvert i selve utdanningen selv. I tillegg må man tørre å skille de dårlige fra de gode og det bør være flere lærere slik at man kan dele inn i grupper avhengig av hvor god man er i for eksempel språk, matte og naturvitenskap. I takt med at man har litt hardere disiplin, eller straff, bør man også få en eller annen form for oppmuntring når man gjør det godt. Kanskje man slipper lekser den dagen eller lignende.

Dette er det beste jeg klarer å komme fram til rett og slett. Da får det konsekvenser for de som ikke klarer å oppføre seg, man utnytter potensialet til hver enkelt elev, og eleven kan selv velge om han vil "være snill" og få belønninger eller være idiot og få straff. Enkelt og greit. Da får de også en smak av hvordan det er i det virkelig liv :)

Lenke til kommentar

Enkeltforslag til forbedringer blir jo mindre viktig når logikken din er at så lenge barn ikke har lyst skal de slippe. Selvfølgelig er det forbedringspotensiale og selvfølgelig skal man jobbe for at barna skal være motiverte for skolen, men man vil antagelig aldri klare å lage en skole der barna alltid har lyst til å lære. Da er man nødt til å ha lærere som i det minste kan notere ned hvem som bråker.

 

Din logikk her e rbare basert på tvang og at autoritet skal respekteres! Kan du forklare hvorfor folk ønsker å få barn når alt de skal oppleve i alle unge år er jævelskap? Poenget e rvel å få noen nye folk som man kan pine og plage mest mulig, er det ikke!?

 

Man burde vel så mye notere hvilke lærere som har for lite tålmodighet, hvem som hever stemmen mest, hvem som forskejllsbehandler elevene ol. Hvis elevene bråker fordi de blir tvunet til et sted de hater og alt de får over seg bare er at det skal bestemmes over dem så er reaksjonen deres helt naturlig! Foreldre og lærere er altså blant de ondeste og mest maktsyke som bare er interessertt i å torutrre og plage barn dersom man skal følge det systemet du forsvarer her!

 

Og hvilke endringer og bedringer er det rom for ifølge deg? Hvordan skal man jobbe for at barna skal være motiverte? Forøvrig snakker jeg ikke bare om barneskole, men også om ungdomsskole.

 

At du har kommer med "lere konstruktive forslag " hjelper faktisk lite når du i praksis vil ha ett skolesystem der elever kan komme og gå som de vil og som vi med temmelig stor sikkerhet kan si at kommer til å skape en generasjon med tapere.

 

Det hadde hjulper dersom du og andre som er uenige med meg hadde sagt noe om forslagene.

 

Altså sprer du en verden av dritt om det eksisterende systemet og ytrer massevis av hat mot lærere, men alternativet ditt er å ødelegge en hel generasjon.

 

Om du fortsatt vil ha svar så slutt å skrive sånt bullshit.

 

Gå motsatt vei, slik det har funket i alle år... Fram med stokken igjen. Men ikke bare sett strengere krav til barna: sett strengere krav til foreldrene. Bøter/fengsel kan det håndheves med, i verste fall. Barn som tror de skal bestemme over voksne og tror de er tøffe fordi de utøver vold mot lærere er bare patetiske. I en ideell verden eksisterer de ikke, i den virkelig verden gjør de dessverre det. Da må man ta bort disse egoistiske, forstyrrende elementene som ødelegger, ikke bare for seg selv, men alle andre også. Det går selvfølgelig an å droppe disiplinen, og heller sende de som ikke klarer å oppføre seg til militærskole/kostskole, slik det er blitt gjort i Asia og Russland. Dette måtte selvfølgelig ha blitt regulert av ett organ bestående av objektive personer som ikke er involvert i selve utdanningen selv. I tillegg må man tørre å skille de dårlige fra de gode og det bør være flere lærere slik at man kan dele inn i grupper avhengig av hvor god man er i for eksempel språk, matte og naturvitenskap. I takt med at man har litt hardere disiplin, eller straff, bør man også få en eller annen form for oppmuntring når man gjør det godt. Kanskje man slipper lekser den dagen eller lignende.

Dette er det beste jeg klarer å komme fram til rett og slett. Da får det konsekvenser for de som ikke klarer å oppføre seg, man utnytter potensialet til hver enkelt elev, og eleven kan selv velge om han vil "være snill" og få belønninger eller være idiot og få straff. Enkelt og greit. Da får de også en smak av hvordan det er i det virkelig liv :)

 

Med andre ord: Velkommen til det nye Sovjetunionen, Burma/Maynar eller Nord-Korea...

Lenke til kommentar

Glimti: Igjen, synd at du har så dårlige opplevelser, ikke bare med skolevesenet men med foreldrene dine. Det beklager jeg. Men i motsetning til deg så har ikke jeg opplevd oppveksten med skole osv. som ønsker å :"torutrre og plage barn", tvert i mote har jeg opplevd hele oppveksten som noe positivt, og jeg vet godt at jeg hadde slitt veldig nå om jeg hadde gått hjemme og hengt til jeg ble gammel nok til å jobbe. Om du virkelig mener at dagens skole er så ille så lurer jeg veldig på hvor du har vokst opp for det virker som du har vært ommgitt med veldig skadelige mennesker.

 

Bedre stoler til elevene er en god ide, varm skolemat er også ett godt forslag, det tror jeg kan føre mye bra med seg og bedre læringsforholdene. Å notere lærere er ingen dum ide, og det gjøres så vidt meg bekjent allerede i dag. Elever og elevrådsrepresentanter kan fritt gå sammen og klage på lærere som ikke oppfører seg. Bruker læreren grove trusler og vold kan denne også annmeldes.

 

At du kaller det siste avsnittet mitt for bullshit har jeg liten forståelse for. Du er vell enig i at du ytrer ett stort hat mot lærere og slakter dagsn system. Eller har jeg misforstått?

Og du har jo tatt til orde for at barn skal slippe å gå på skolen, selv om de bare er seks år. Og du ser sikkert selv at en generasjon som ikke har hatt lærere som kan notere navn på en lapp eller elever som er i klasserommet fort vil skli ut og bli en generasjon med tapere.

Lenke til kommentar
Psykopati (fra gresk psyche "sjel", "liv" og pathos "lidende") er en personlighetsforstyrrelse som karakteriseres av en svikt eller total mangel på grunnleggende sosiale ferdigheter og følelser som medfølelse og empati. Personer som lider av psykopati er utpreget egoistiske.

 

Punkter som gjerne går under denne betegnelsen.

Egosentrisk / storhetsideer om egen verdi

Manglende anger eller skyldfølelse

Manglende dybde av følelser

Ufølsomhet, manglende empati

Tidlige adferdsproblemer

Uansvarlig adferd

Ungdomskriminalitet før fylte 15 år

Manglende ansvarsfølelse for egne handlinger

 

Man ser også gjerne at personer med dette problemet, får glede eller nytelse av at andre opplever smerte, enten fysisk eller psykisk.

 

 

 

Ellers så synes jeg det er interessant at du Glimti, er uenig med alt og alle her, uansett hva de sier.

 

Angående trådens start, så mener jeg det er feil at dette er noe man må regne med. Vi er alle mennesker, med like rettigheter (i allefall før man har begått lovbrudd), og dette skal følges. Jeg ser at en lærer nå, ikke kan ta tak i armen på en elev og ta eleven med på gangen, det synes jeg også blir feil. En lærer kan ikke fjerne ett eller flere uromomenter, selv ikke om en elev bruker vold mot en annen, med unntak av å bruke ord. Nei, jeg skulle blitt født noen år tidligere, jeg vil ikke vite hvordan verden er om 60 år, når alle går rundt som egosentriske personer.

 

Og... Glimti, jeg (ville frem til jeg leste denne tråden) utdanne meg som lærer etter mine 3 første år på høgskole, ikke fordi jeg vil ha makt over personer, men av den enkle grunn av at jeg ønsker å kunne dele min kunnskap med personer som vokser opp, personer som sikkert, når de blir voksne får et høyere kunnskapsnivå enn hva jeg oppnår, og således drar landet og verden fremover. Men, sånn som ting har blitt, så er ikke det noe poeng. Jeg er faktisk ikke interessert i å stå å snakke til 20-30 pc - skjermer eller en konstant summing av stemmer.

Lenke til kommentar

Glimti: du skriver så pent (og korrekt) om din problemklasse og hvordan dere var noen kuker gjennom barne- og ungdomsskolen. Tør jeg spørre hvor denne gjengen er i verden nå om tiden? Er det blitt noen samfunnsvitere, politikere, leger eller noe annet som krever at man ligger på høyresiden av bell-kurven?

 

Aner ikke. Har ikke hatt kontakt med noen av dem fra det øyeblikket jeg sluttet på ungdomsskolen ved mindre du regner med noen få ord med enkelte av dem på facebook det siste året.

 

Ellers lurer jeg litt på hva du egentlig tenkte å oppnå ved å oppføre deg som en treåring i verste trassalder gjennom hele skolen. Greit nok at du tydeligvis er misfornøyd med "systemet" og alt dette anarkistiske vissvasset, men rent bortsett fra å ødelegge hverdagen til medelever og lærere, hva håpet du ville forandre seg? Fint om du er litt realistisk her, at du skal få lønn for skolegangen er kanskje litt optimistisk.

 

Var nesten aldri meg som tok det lengst og dessuten var godt over halve klassen imot lærerne. Det med lønn er ikke optimistisk, men det eneste rettferdige!

Lenke til kommentar

@Glimti

Hvilket trinn går du på? Ville blitt overraska om du var ferdig med ungdomsskolen. Det er rett og slett trist å lese hvordan du totalt avviser ChaosPredicteds åpenbart gode lærerevner på grunnlag av erfaringer du har hatt med helt andre lærere. Samtidig makter du åpenbart ikke selv å se det paradokset du forlanger, nemlig at lærerne har ansvar for at elevene vil være på skolen, samtidig som elevene skal ha frihet til å gjøre hva **** de vil. Du forteller selv om hvordan noen av disse timene har artet seg, og det var ikke mye læring som skjedde der.

 

Er ferdig med skolen for årevis siden. Og vil bli svært overasket hvis du er ferdig med barnehagen. Der ser du den samme typen skriverier som du bruker. Er det seriøst synes du? Om jeg mener at ChaosPredicted viser noen god evne eller ikke er ikke saken her, men jeg har støtt på lærere som mene at de har det enesste fantastiske systemet før og som utelater enhver for for toveis kommunikasjon og som mener at kun de har rett mens alle andre tar feil. Er ikke interessert i den slags. De timene jeg snakker om er timer der elevene ikke gidder mer med lærerne og det kan lærerne takke seg selv for!

 

Jeg synes det er på tide at du ser på deg selv og dine medelever. Har dere ikke noe ansvar? Selv om du blir "tvunget" til å dra på skolen betyr ikke at det at vanlig folkeskikk ikke gjelder. Når du snakker om alle lærerne som dere har slitt ut, så høres det ut som noe du er stolt av, og ikke minst noe som var lærerens feil. Det forstår ikke jeg. Det blir som om jeg drar til deg i tryne, og sier at det var din feil at du ikke flytta hodet. It makes no sense.

 

Nei, ingen ting som gjelder og null annsvar! Hadde man kommet dit frivillig ville det vært en annen sak, men tvang er tvang og møter motstand!

 

Til slutt vil jeg si at det at grunnskolen er obligatorisk, unnskylder INGENTING. Hvis all skolegang er så jævli, så dropp ut av skolen så fort som mulig og jobb på Rema resten av livet. Dvs om du klarer å holde på jobben.

 

Jo, det unnskylder alt! Om alle hadde tenkt som deg ville aldri tyranner og despoter blitt styrtet gjennom verdenshistorien!

 

Den siste kommentaren din er bare bullshit så den gidder jeg ikke å besvare.

Lenke til kommentar

Glimti: Igjen, synd at du har så dårlige opplevelser, ikke bare med skolevesenet men med foreldrene dine. Det beklager jeg. Men i motsetning til deg så har ikke jeg opplevd oppveksten med skole osv. som ønsker å :"torutrre og plage barn", tvert i mote har jeg opplevd hele oppveksten som noe positivt, og jeg vet godt at jeg hadde slitt veldig nå om jeg hadde gått hjemme og hengt til jeg ble gammel nok til å jobbe. Om du virkelig mener at dagens skole er så ille så lurer jeg veldig på hvor du har vokst opp for det virker som du har vært ommgitt med veldig skadelige mennesker.

 

Du kan fremdeles bare droppe å spekulere i hva jeg har opplevd! At du har giddet å bøye deg for tvang gjennom hele barndommen og alltid la de voksne få viljen sin er jo helt tragisk, men godt at du er fornøyd selv iallefall.

 

Bedre stoler til elevene er en god ide, varm skolemat er også ett godt forslag, det tror jeg kan føre mye bra med seg og bedre læringsforholdene. Å notere lærere er ingen dum ide, og det gjøres så vidt meg bekjent allerede i dag. Elever og elevrådsrepresentanter kan fritt gå sammen og klage på lærere som ikke oppfører seg. Bruker læreren grove trusler og vold kan denne også annmeldes.

 

Godt at vi endelig ble enige om noe.

 

At du kaller det siste avsnittet mitt for bullshit har jeg liten forståelse for. Du er vell enig i at du ytrer ett stort hat mot lærere og slakter dagsn system. Eller har jeg misforstått?

 

Ja, jeg kaller skriverier som dette bullshit:

 

Altså sprer du en verden av dritt om det eksisterende systemet og ytrer massevis av hat mot lærere, men alternativet ditt er å ødelegge en hel generasjon.

 

Hva kaller du det?

 

Og du har jo tatt til orde for at barn skal slippe å gå på skolen, selv om de bare er seks år. Og du ser sikkert selv at en generasjon som ikke har hatt lærere som kan notere navn på en lapp eller elever som er i klasserommet fort vil skli ut og bli en generasjon med tapere.

 

Dette er bare noe du innbiller deg automatisk ettersom du aldri har opplevd noe alternativ.

Lenke til kommentar
Ellers lurer jeg litt på hva du egentlig tenkte å oppnå ved å oppføre deg som en treåring i verste trassalder gjennom hele skolen. Greit nok at du tydeligvis er misfornøyd med "systemet" og alt dette anarkistiske vissvasset, men rent bortsett fra å ødelegge hverdagen til medelever og lærere, hva håpet du ville forandre seg? Fint om du er litt realistisk her, at du skal få lønn for skolegangen er kanskje litt optimistisk.

 

Var nesten aldri meg som tok det lengst og dessuten var godt over halve klassen imot lærerne. Det med lønn er ikke optimistisk, men det eneste rettferdige!

 

Er det noen grunn til at du aldri svarer på det du blir spurt om?

 

Hvilke konkrete resultater ønsket du å oppnå ved å oppføre deg som du gjorde? Sett gjerne opp en liten punktliste.

 

Du skriver at du ikke tok det lengst og bare var én av mange som oppførte seg slik. Ville du fortsatt stått på barrikadene om du var den eneste bråket kunne spores tilbake til?

Lenke til kommentar

Glimti: Igjen, synd at du har så dårlige opplevelser, ikke bare med skolevesenet men med foreldrene dine. Det beklager jeg. Men i motsetning til deg så har ikke jeg opplevd oppveksten med skole osv. som ønsker å :"torutrre og plage barn", tvert i mote har jeg opplevd hele oppveksten som noe positivt, og jeg vet godt at jeg hadde slitt veldig nå om jeg hadde gått hjemme og hengt til jeg ble gammel nok til å jobbe. Om du virkelig mener at dagens skole er så ille så lurer jeg veldig på hvor du har vokst opp for det virker som du har vært ommgitt med veldig skadelige mennesker.

 

Du kan fremdeles bare droppe å spekulere i hva jeg har opplevd! At du har giddet å bøye deg for tvang gjennom hele barndommen og alltid la de voksne få viljen sin er jo helt tragisk, men godt at du er fornøyd selv iallefall.

 

Bedre stoler til elevene er en god ide, varm skolemat er også ett godt forslag, det tror jeg kan føre mye bra med seg og bedre læringsforholdene. Å notere lærere er ingen dum ide, og det gjøres så vidt meg bekjent allerede i dag. Elever og elevrådsrepresentanter kan fritt gå sammen og klage på lærere som ikke oppfører seg. Bruker læreren grove trusler og vold kan denne også annmeldes.

 

Godt at vi endelig ble enige om noe.

 

At du kaller det siste avsnittet mitt for bullshit har jeg liten forståelse for. Du er vell enig i at du ytrer ett stort hat mot lærere og slakter dagsn system. Eller har jeg misforstått?

 

Ja, jeg kaller skriverier som dette bullshit:

 

Altså sprer du en verden av dritt om det eksisterende systemet og ytrer massevis av hat mot lærere, men alternativet ditt er å ødelegge en hel generasjon.

 

Hva kaller du det?

 

Og du har jo tatt til orde for at barn skal slippe å gå på skolen, selv om de bare er seks år. Og du ser sikkert selv at en generasjon som ikke har hatt lærere som kan notere navn på en lapp eller elever som er i klasserommet fort vil skli ut og bli en generasjon med tapere.

 

Dette er bare noe du innbiller deg automatisk ettersom du aldri har opplevd noe alternativ.

 

Så når ett barn gjør det dets foreldre eller lærerne sier så er det å "bøye seg for tvang og la de voksne få viljen sin", selv om det jo bare skulle mangle at når man er ett barn og umyndig så er det foreldrene som bestemmer. Også at du skal gå på skolen. Du vet ganske enkelt ikke ditt eget beste når du er så liten.

 

Og igjen, du kaller det bullshit men har ikke kommet med noe av det som er feil, det gjør det litt vanskelig å tolke hva du mener.

 

Du ønsker altså at barn skal kunne bestemme helt selv om de vil gå på skolen eller ikke og at om elevene bråker skal ikke læreren kunne gjøre noe som helst, ikke en gang notere ned hvem som bråker. Alt tilsier da at mange elever vil gå ut av norsktimene for å spille fotball, eller snakke om andre ting når de skal regne matte, eller bli hjemme og sove heller enn å stå opp for å ha gymtime. Er det noen tvil om at dette vil føre med seg ett minimalt læringsutbytte?

Lenke til kommentar

Er det noen grunn til at du aldri svarer på det du blir spurt om?

 

Trodde da at folk var besvart nå.

 

Hvilke konkrete resultater ønsket du å oppnå ved å oppføre deg som du gjorde? Sett gjerne opp en liten punktliste.

 

Om ikke det var klart enda: Jeg gav jamt faen i skolen!

 

Du skriver at du ikke tok det lengst og bare var én av mange som oppførte seg slik. Ville du fortsatt stått på barrikadene om du var den eneste bråket kunne spores tilbake til?

 

Jepp, jeg ville aldri ha bøyd meg for tvang, autoriteter og tyranner uansett hva andre gjrorde! Forøvrig gledelig at godt over halvparten tenkte på den samme måten.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...